Gå til innhold

Så ja.. da har jeg begynt å skrive bok..


Knife

Anbefalte innlegg

Da har jeg skrevet 50 sider og fått tak i folk som skal redigere, designere og reskrivere.. Bla er jeg også ferdig med å utvikle et par programmer som skal følge med i pakken.

 

Har allerde brukt 35 timer på prosjektet og skriver 1-2 timer hverdag. Kunnskap om feltet har jeg, ellers har jeg også brukt det store internett mye. For dere no belivers så må jeg legge til at er under 18 år, ikke har jobb og heller ikke har all verden med ferdigheter innenfor skrivekunsten. Men samma det, man gjør hvertfall noe mange andre aldri kommer til å ta seg mot til å gjøre.

 

edit: og ja, dette var spotant. Jeg er en spotant person.

Endret av Knife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er folk så negative? Seriøst skjerp dere. Å lage noe selv - å drive å lage noe fra kreativetetn - taper du ikke penger, det er investering i kunnskap og erfaringer!

 

Det man virkelig taper penger på er den tven du kjøpte forigge månde eller fråsteriet du drev på med i helgen. Bøker, dop og investere i livskunnskaper jeg faktisk ikke ser i tap av penger, det er investere. Tingene derimot, tingene som samfunnet har fått deg til å jakte på for å øke selvfølelsen din, de bøttevise med klærene og den fantatiske skohyllen - er tap.

 

You are NOT spending money when you buy books, you are INVESTING money. Napoleon Hill himself recommended to invest 10% of your income each month on education because that’s what he found successful men did. Most guys spend $0 on education, so it’s no wonder they never get anywhere. Unless you want to be one of them, buy books.

 

Bare for å styrke mine ord.

Endret av Knife
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Boken skal gies ut. Har ordnet alt fra redigering, pressekontraketer, bloggere og betalt og ordnet opp ClickBank. Boken handler om hvordan man skal tjenne gode og trygge penger ved å invenstere i så kalte Domains (eiendom på nettet). Boken tar for seg ved to selvutvikle programmer, prossesen ved å finne de mest verdifulle domainene, analysere forskjellige domains, bygge websider og hvordan man skal sukkessfult selge websiden.

 

Denne boken er dog bare et startprosjektet av et mye større prosjekt.

 

Boken er på rundt 85 sider (litt uklart etter redigeringen) og 17,000 ord.

 

Forhåndsbestil min venn!

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Boken handler om hvordan man skal tjenne gode og trygge penger ved å invenstere i så kalte Domains (eiendom på nettet).

 

Av ren nysgjerrighet. Hvor mye tjener du selv sånn ca i året på disse invisteringene?

Endret av phax
Lenke til kommentar
Av ren nysgjerrighet. Hvor mye tjener du selv sånn ca i året på disse invisteringene?

 

Det får vi se. Husker tilbake når jeg nettopp hadde fylt 14 år og hadde fått bankkortet i posten. Dette bankkortet hadde jeg ventet et halvt år på fordi jeg skulle overføre 2000 kroner fra PayPal som jeg hadde tjent fra å selge et selvladt program (og de som er interensert i hva jeg solgte når jeg var 14 er væresegod å sende meg en meldning). Hvor mye kan kan tjenne? Spørsmålet er hvor mye man VIL tjenne.. Internett er en av de største penge maskinene idag og de største forfatterene og selgerene på warriorforum.com tjener vel et par millioner i året.

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Hva betyr Skype eller Yahoo, Mesta, Bavac eller Spotify? Det betyr ingen ting, men det er ord som fenger, det er snappy, fancy og unikt. Hadde du bygget en side med ett av disse navnene, så ville de ikke lengre vært noen av delene ettersom de allerede eksisterte. Hadde du valgt Skype, om enn det så var det samme konseptet også, så ville de valgt et annet navn, garantert, og da er du like langt.

 

Det er ingenting revolusjonerende med boken din, men en ting er sikkert og det er at bøker om hvordan man kan tjene penger, det selger, men som regel sitter man igjen med ingenting og et par hundre kroner mindre etter at den er ferdiglest. Du vil nok kunne selge noen bøker via god markedsføring, men jeg tror ikke du skal forvente de helt store summene, for å si det mildt.

 

Mistenker at målet bak denne boken kun er å tjene penger selv. De bøkene som selger best er ikke skrevet først og fremst ut av slike intensjoner. Det hjelper heller ikke å lese mange andres bøker og samle disse kunnskapene i en bok du selv skriver og kalle det din egen, uansett om du har tillagt noen uprøvde ideer og tanker.

 

Bøker som virkelig har verdifullt innhold fagmessig er oftest skrevet av eldre personer med flere tiår med erfaringer, prøving, feiling og hardt arbeid bak seg.

 

Du kan selvfølgelig prøve, men jeg har lite til overs for slikt som dette.

Lenke til kommentar

Jeg forstår deg fult og helt ut. Dessverre nok for din del så deller jeg ikke samme tanker og tro som deg angående for å være gammel for å være sukkessfull. Jeg kan nok i dine øyner være ung og mangle erfaring. Men jeg deler de samme erfaringen eldre og døde sukkesfulle personer gjennom å lest bøkene dems.

 

Jeg kom på iden om å skrive en bok om domain invenstering etter å ha selv lest mange bøker om det og prøvd det ut. Seinere utviklet jeg mine egene methoder. Og det er egentlig ikke pengene som motiverer meg mest, men følelsen på å ha brukt over 200 timer og endelig være ferdig med det. Boken er også bare mer av et startprosjekt mot et større prosjekt i samme retning.

 

Jeg vet at boken vil dele nye ider innenfor domain markedet.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Kritisk til en unggutt som hevder at han deler samme erfaringer som suksessfulle gamle menn via bøker.

 

For da har jeg og Bill Gates også mange felles erfaringer, gjennom tekst da selvfølgelig.

 

Man pleier å si at et bilde beskriver tusen ord, men å sette seg inn i f.eks. et bilde eller tekst fra Oslo sentrum 22. juli da bomba gikk av, går ikke an å lese eller se seg til.

 

17000 ord og 85 sider forresten? Med skrifstørrelse 12 på en av mine stiler fra videregående var 2500 ord ca. 2-2,5 side.

Endret av Trollfjes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...