Gå til innhold

Så ja.. da har jeg begynt å skrive bok..


Knife

Anbefalte innlegg

God dag godfolk. Jeg begynte for 5 dager siden å skrive min første bok om et tema jeg brenner veldig for. Jeg har allerede skrevet 20 sider med kvalitet innhold :)

 

Boken blir en eBook, altså PDF format som skal leses på PC'n.

 

Noen som har erfaringer som dem ønsker å dele? :love:

Endret av Knife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Internet Marketing - Hvordan man skal tjene penger ved å inventere i dommenavn (www.navn.com).

 

Er noe småtteri jeg har drevet på med i et par månder som jeg ønsker å skrive om. Har selv lest mange bøker om hvordan man skal "flippe" domains, og har selv et par gode tanker.

 

 

Dette kommer til å bli et interesangt prosjekt :D

 

edit: å ikke bare et interesangt prosjekt, men også kostbart :p Tok ut 3000 kroner av konformasjons penger igår, og 3000kr er ganske mye for meg. Dette skal brukes til å leie inn proofreaderere som skal sjekke gjennom boken når jeg er ferdig, utvikling av dommenavn (fant et ganske bra navn for auksjon), forskjellige medlemsskap til sider (clickbank.com, warrirosforum.com, digitalpoint.com) og sist og ikke minst sales letters og design..

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Det jeg er mest skeptisk til er at du tydeligvis skal skrive bok uten å ha noen reell erfaring med det du skriver om. Vanligvis er det jo slik at forfatteren bak slike bøker har en form for ekspertise som de vil dele med andre. Jeg ser ikke helt for meg at jeg kan lære så mye av en som ikke engang kan stave "domenenavn", men for alt jeg vet kan du jo overraske.

Lenke til kommentar

Det jeg er mest skeptisk til er at du tydeligvis skal skrive bok uten å ha noen reell erfaring med det du skriver om. Vanligvis er det jo slik at forfatteren bak slike bøker har en form for ekspertise som de vil dele med andre.

Hvor får du dette fra?

 

Jeg ser ikke helt for meg at jeg kan lære så mye av en som ikke engang kan stave "domenenavn", men for alt jeg vet kan du jo overraske.

Hva har kunnskap om rettskrivningsregler med kunnskap om <sett inn annet emne> å gjøre?

Lenke til kommentar

Det jeg er mest skeptisk til er at du tydeligvis skal skrive bok uten å ha noen reell erfaring med det du skriver om. Vanligvis er det jo slik at forfatteren bak slike bøker har en form for ekspertise som de vil dele med andre.

Hvor får du dette fra?

Er noe småtteri jeg har drevet på med i et par månder som jeg ønsker å skrive om. Har selv lest mange bøker om hvordan man skal "flippe" domains, og har selv et par gode tanker.

To måneder? Jeg vil bli overrasket om trådstarter har solgt et eneste domene til noe over årsavgiften.

 

Jeg ser ikke helt for meg at jeg kan lære så mye av en som ikke engang kan stave "domenenavn", men for alt jeg vet kan du jo overraske.

Hva har kunnskap om rettskrivningsregler med kunnskap om <sett inn annet emne> å gjøre?

Nå spørs det jo hva man setter inn i <sett inn annet emne>, men rettskrivingsregler, som du så fint kaller det, var ikke poenget mitt. Det var mer det at en som har såpass peiling på et felt at det er naturlig å skrive en bok om det, vanligvis klarer å skrive ordet riktig. Det blir litt som at en lærer ikke klarer å skrive "lærer" riktig. Avgjørende? Kanskje ikke, men det høres jo litt merkelig ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er noe småtteri jeg har drevet på med i et par månder som jeg ønsker å skrive om. Har selv lest mange bøker om hvordan man skal "flippe" domains, og har selv et par gode tanker.

To måneder? Jeg vil bli overrasket om trådstarter har solgt et eneste domene til noe over årsavgiften.

Hvor lang tid tar det å lære seg det trådstarter driver med?

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det å bli fotballproff? For at det skal være noen verdi i det en skriver om slikt, så synes jeg at minstekravet bør være at man selv har tjent en betydelig sum over flere salg. På samme måte som jeg heller leser kokeboken til Gordon Ramsay foran noe en grandiosa-spisende student har skrevet basert på det han har lest i Gordon Ramsay sin kokebok, så handler dette om troverdighet. En som ikke har erfaringen, har i mine øyne ikke grunnlaget for å skrive noe som er verdt mer enn papiret det er skrevet på. Men hva vet vel jeg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette virker for meg som noe du har funnet på, og plutselig har villet gjøre. Veldig spontant.

 

I tillegg er språket utrolig viktig når man skriver en bok. Hvis du skriver slik som du gjør i førsteposten her, i boken din, ville hvertfall ikke jeg lest mer enn en halv side. Det er veldig slitsomt å lese tekst med så tydelige feil. Men det er jo mulig å få andre til å hjelpe deg med språket. Ellers stiller jeg meg også meget tvilende til erfaringen din. Den var jo ikke veldig lang, som det allerede har blitt påpekt her.

 

Men for all del, lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...