Gå til innhold

Elkjøp behandler deg som dritt!


Anbefalte innlegg

Jeg skulle handle tastatur og mus hos elkjøp i dag, ikke store greiene. Men de fikk det nå til att jeg ikke kommer dit igjen med det første.

 

Jeg ringte kundeservice og avtalte pris og varehus for henting over telefon, jeg opplyste om at jeg fant tastaturet billigere hos en annen nettbutikk og fikk rabatt. Jeg kom til butikken og alt var i orden til jeg skulle betale. Da hadde prisen steget med 200,- på de 20 min. jeg brukte på å kjøre til butikken, i forhold til det som var avtalt over telefon, noe som ikke er allverdens penger. Men når 200,- legges på ett tastatur til 300,- så synes nå jeg att 500,- som de ville ha er mye mer enn 300,- som var avtalt på forhånd.

 

Det endte med att jeg måtte "bevise" att jeg kunne få det for 300,- et annet sted. Jeg fant frem nettbutikken og viste frem prisen, responsen var latter og et blikk fra kassadamen som så på meg som om jeg var en idiot. "Jaja, dette var ikke akkurat lokalt". I motsetning til kundeservice krevde kassedamen att butikken med lavere pris måtte være lokal i forhold til elkjøp varehuset.

 

Dette visste ikke jeg noe om, og tydeligvis ikke elkjøp kundeservice heller. Hadde det hele vært en misfortåelse og slutt med det så hadde jo det vært greit. Men når betjeningen ler deg i fjeset og gjør narr av deg foran andre kunder, da føler jeg meg dårlig behandlet og fikk lyst til å fortelle om hendelsen her på forumet. (Dette er ikke meg som er ekstra følsom eller overdriver situasjonen)

 

Det blir en stund til jeg drar dit igjen, med mindre jeg ikke klarer å holde igjen lysten til å skjelle ut betjeningen.

 

Takk for at du leste, det var godt å få blåst ut litt. =)

Endret av s1337en
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde Elkjøp kun sammenliknet prisene fra fysiske butikker? Når begynte elkjøps utsalgssteder å konkurrere med nettbutikker? Forøvrig får jeg rabatt på det aller meste jeg kjøper på elkjøp som koster fra 500kr og oppover, jeg trenger kun å spørre. Mulig det er forskjeller på de ansatte, men jeg har utelukkende positive opplevelser med elkjøp. Om historien din stemmer håper jeg ikke du endte opp med å kjøpe tastaturet likevel, da ville jeg heller gått til en konkurrent, ikke pga prisen, men pga oppførselen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har også hatt ett positivt forhold til elkjøp frem til dette. Kundeservice ble informert om att jeg hadde funnet konkurrerende pris på en nettbutikk når vi avtalte pris og henting.

 

Jeg kjøpte ikke tastaturet fra dem nei. Jeg ringte kundeservice igjen etter jeg hadde vært i butikken og håpet å treffe den samme person jeg hadde snakket med tidligere. Snakket ikke med samme person denne gang men den jeg snakket med skulle sende tastaturet i posten til meg istedet til avtalt pris, 300,- Jeg var fortsatt temmelig pissed og takket nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han sendte ordren til butikken ja, jeg møtte opp ga opp navn etc. Betjeningen trykket på noen taster og fant frem ordren min og tastaturpakken jeg hadde bestilt. Alt i orden bortsett fra prisen som var avtalt.

 

Som sagt, hadde problemet kun vært en misforståelse eller uvitende kundeservice som lover mer enn de kan så er jo det slikt som skjer iblandt. Men latterliggjøring fra betjeningen er ikke noe jeg forventer eller synes er greit og en del av å handle på elkjøp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror du traff på en udugelig medarbeider som "tror" h*n gjør en god jobb for Elkjøp ved å behandle kundene sine på denne måten.

 

Når jeg skulle kjøpe ipad fant jeg det billigste stedet på nettet og la inn en bestilling på den. Så gikk jeg til Elkjøp, fant en selger, og spurte om de hadde lyst til at jeg heller skulle kjøpe den der. Selvfølgelig har de det, selv om de ikke har uttalt prisgaranti så er de aller fleste selgerne oppegående!

Lenke til kommentar

Elkjøp er noe dritt... TJA.. men udugelige folk finner man desverre overalt, og selv om de er ansiktet utad, er kanksje ikke statoil noe dritt selv om betjeninga på den lokale benzern ikke vet hva en viftereim er...

 

Hvis du finner d på nettet til lavere pris, hvorfor kjøper du det ikke der da? Kanskje fordi du vil ha d i hånda i dag... Noen må vel betale lagerkostnader også..

Lenke til kommentar

Elkjøp er noe dritt... TJA.. men udugelige folk finner man desverre overalt, og selv om de er ansiktet utad, er kanksje ikke statoil noe dritt selv om betjeninga på den lokale benzern ikke vet hva en viftereim er...

 

Hvis du finner d på nettet til lavere pris, hvorfor kjøper du det ikke der da? Kanskje fordi du vil ha d i hånda i dag... Noen må vel betale lagerkostnader også..

 

Det du sier er riktig i noen situasjoner, men blir for generelt og gjelder uansett ikke min situasjon. Jeg hadde allerede avtalt pris med en annen representant for elkjøp 20 min. tidligere. Og ikke på noe tidspunkt sa jeg att "hvis du vil kan du legge på 200,- på den avtalte prisen siden jeg vil hente det med en gang". Og nå gjentar jeg meg selv igjen, misforstpelse eller uvitende kundebehandler er slikt jeg ikke tar så tungt. Latterliggjøring liker jeg ikke.

Endret av s1337en
Lenke til kommentar

Latterliggjøring liker jeg ikke.

Enig i at det er ugreit.

 

Har en opplevelse der kassadama flirte meg rett opp i trynet,grunnen var at jeg sliter med at kommunisere siden jeg har blivit døvblitt (det er begrepet foreningen for hørselhemmede bruker på folk som går fra å være "normal-hørende" til ulike grader av døvhet).

Enkelt sagt så hørte jeg ikke hva hun sa siden jeg er nesten døv,varpå hun synes det er kjempemorsomt og da flirer av meg rett opp i trynet.

Hadde med meg en annen når det skedde så han blev ju forbannet, jeg var ikke happy heller,så det var siste gangen jeg selv går på den lokale elkjøp butikken når deres personal driver gjøn med handikappede,er født slik så lite jeg får gjort med det.

Når det er sagt er de langt ifra alene om at flire av kunder her,men bor da i landets flire-hovedstad så det er visst nok greit her å drive med folks handikapp,er ikke det i siviliserte strøk,så hu kassadama fulgte kun lokal skikk egentlig :(

 

Når det er sagt har elkjøp butikk i lørenskog f,eks og der kan jeg handle,aldrig noen problemer der merkelig nok ;)

Lenke til kommentar

Har en opplevelse der kassadama flirte meg rett opp i trynet

Vær klar over at det å være hyggelig og blid, kan misoppfattes som fliring. Det er ikke sikkert hun lo av deg, men forsøkte å være ekstra blid og kanskje le litt "med" deg for å gjøre deg mer komfortabel.

 

Men som sagt, jeg var ikke der og vet ikke hvordan situasjonen utspant seg, men jeg har selv sett situasjoner som har blitt kraftig misforstått selv, etter å ha jobbet i butikk i snart 9 år.

 

Angående trådstarters klage, så er den fullt berettiget. Har han avtalt en pris, så skal den holdes. Her har supportpersonen glemt å endre prisen når bestillingen ble lagt inn, og da burde den ansatte bak kassen ha stolt på kundens påstand. Og når det er snakk om en såpass liten sum, så er det ingen grunn for kassepersonen å nekte å gi han tastaturet til samme pris som han fikk avtalt over telefonen.

Lenke til kommentar

Udugelige "support"personer hos Elkjøp har jeg også støtt på. Jeg "møtte" på ei svensk ei en gang som ikke forstod helheten i det jeg skreiv (på norsk). Hun svarte dermed på helt andre ting. Jeg måtte da be henne lære seg norsk eller holde kjeft. Da fikk jeg endelig svar på det jeg lurte på etter noen dager. CDON har forøvrig samme problemet med svensker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg skulle handle tastatur og mus hos elkjøp i dag, ikke store greiene. Men de fikk det nå til att jeg ikke kommer dit igjen med det første.

 

Jeg ringte kundeservice og avtalte pris og varehus for henting over telefon, jeg opplyste om at jeg fant tastaturet billigere hos en annen nettbutikk og fikk rabatt. Jeg kom til butikken og alt var i orden til jeg skulle betale. Da hadde prisen steget med 200,- på de 20 min. jeg brukte på å kjøre til butikken, i forhold til det som var avtalt over telefon, noe som ikke er allverdens penger. Men når 200,- legges på ett tastatur til 300,- så synes nå jeg att 500,- som de ville ha er mye mer enn 300,- som var avtalt på forhånd.

 

Det endte med att jeg måtte "bevise" att jeg kunne få det for 300,- et annet sted. Jeg fant frem nettbutikken og viste frem prisen, responsen var latter og et blikk fra kassadamen som så på meg som om jeg var en idiot. "Jaja, dette var ikke akkurat lokalt". I motsetning til kundeservice krevde kassedamen att butikken med lavere pris måtte være lokal i forhold til elkjøp varehuset.

 

Dette visste ikke jeg noe om, og tydeligvis ikke elkjøp kundeservice heller. Hadde det hele vært en misfortåelse og slutt med det så hadde jo det vært greit. Men når betjeningen ler deg i fjeset og gjør narr av deg foran andre kunder, da føler jeg meg dårlig behandlet og fikk lyst til å fortelle om hendelsen her på forumet. (Dette er ikke meg som er ekstra følsom eller overdriver situasjonen)

 

Det blir en stund til jeg drar dit igjen, med mindre jeg ikke klarer å holde igjen lysten til å skjelle ut betjeningen.

 

Takk for at du leste, det var godt å få blåst ut litt. =)

 

Hei hei!

 

Jeg er elkjøp-selger, så føler jeg må svare på dette her. Vår prisgaranti gjelder ikke mot nettbutikker, kun vanlige butikker. La oss si at det tastaturet du snakker om hadde kostet 300,- på spaceworld eller en annen butikk, så hadde du fått det til samme pris. Vi vil jo at du skal handle hos oss, og gi deg en god opplevelse. Supportsenteret tar dessverre feil noen ganger, noe jeg også forstår ettersom de fleste der sikkert ikke har jobbet i butikkene våre selv. Det er ikke så lett å kunne alt ved å lese seg frem til det, det må erfares, og feil kan derfor forekomme. At du får den behandlingen når du kommer i butikk derimot, fremfor et forklarende svar på problemet, er forkastelig. Dessverre er vi alle mennesker, og mennesker kan gjøre mye rart...

 

Tips: Sjekk nettbutikken vår for priser. Mange butikker bruker ikke samme pris som på nettet, noe vi skal gjøre. Det har du krav på :) Du kan finne mange gode kupp hos oss. Får du dårlig behandling igjen så kan du be om å få snakke med varehussjef på bygget, slik at ting blir tatt tak i.

 

Mvh Øystein

Lenke til kommentar

Hei hei!

 

Jeg er elkjøp-selger, så føler jeg må svare på dette her. Vår prisgaranti gjelder ikke mot nettbutikker, kun vanlige butikker. La oss si at det tastaturet du snakker om hadde kostet 300,- på spaceworld eller en annen butikk, så hadde du fått det til samme pris. Vi vil jo at du skal handle hos oss, og gi deg en god opplevelse. Supportsenteret tar dessverre feil noen ganger, noe jeg også forstår ettersom de fleste der sikkert ikke har jobbet i butikkene våre selv. Det er ikke så lett å kunne alt ved å lese seg frem til det, det må erfares, og feil kan derfor forekomme. At du får den behandlingen når du kommer i butikk derimot, fremfor et forklarende svar på problemet, er forkastelig. Dessverre er vi alle mennesker, og mennesker kan gjøre mye rart...

 

Tips: Sjekk nettbutikken vår for priser. Mange butikker bruker ikke samme pris som på nettet, noe vi skal gjøre. Det har du krav på :) Du kan finne mange gode kupp hos oss. Får du dårlig behandling igjen så kan du be om å få snakke med varehussjef på bygget, slik at ting blir tatt tak i.

 

Mvh Øystein

 

Men vil ikke da nettbutikken ha prisgaranti mot andre nettbutikker, og ved å da bruke collect@store så vil det indirekte ble lokal butikk vs nettbutikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke akseptabel oppførsel fra en betjeningsansatt. Hadde jeg vert deg hadde jeg spurt om å få snakke med daglig leder om hendelsen. Det hun gjorde der kaller man en grov offentlig fornærmelse. Jeg kunne ikke en gang i mine villeste drømmer se for meg å gå ut får å kjøpe noe får så å bli utledd offentlig på en slik måte, ikke bare det men å bli lovet en pris for så å få forandret den i siste øyeblikk er heller ikke akseptabelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle handle tastatur og mus hos elkjøp i dag, ikke store greiene. Men de fikk det nå til att jeg ikke kommer dit igjen med det første.

 

Jeg ringte kundeservice og avtalte pris og varehus for henting over telefon, jeg opplyste om at jeg fant tastaturet billigere hos en annen nettbutikk og fikk rabatt. Jeg kom til butikken og alt var i orden til jeg skulle betale. Da hadde prisen steget med 200,- på de 20 min. jeg brukte på å kjøre til butikken, i forhold til det som var avtalt over telefon, noe som ikke er allverdens penger. Men når 200,- legges på ett tastatur til 300,- så synes nå jeg att 500,- som de ville ha er mye mer enn 300,- som var avtalt på forhånd.

 

Det endte med att jeg måtte "bevise" att jeg kunne få det for 300,- et annet sted. Jeg fant frem nettbutikken og viste frem prisen, responsen var latter og et blikk fra kassadamen som så på meg som om jeg var en idiot. "Jaja, dette var ikke akkurat lokalt". I motsetning til kundeservice krevde kassedamen att butikken med lavere pris måtte være lokal i forhold til elkjøp varehuset.

 

Dette visste ikke jeg noe om, og tydeligvis ikke elkjøp kundeservice heller. Hadde det hele vært en misfortåelse og slutt med det så hadde jo det vært greit. Men når betjeningen ler deg i fjeset og gjør narr av deg foran andre kunder, da føler jeg meg dårlig behandlet og fikk lyst til å fortelle om hendelsen her på forumet. (Dette er ikke meg som er ekstra følsom eller overdriver situasjonen)

 

Det blir en stund til jeg drar dit igjen, med mindre jeg ikke klarer å holde igjen lysten til å skjelle ut betjeningen.

 

Takk for at du leste, det var godt å få blåst ut litt. =)

 

Hei hei!

 

Jeg er elkjøp-selger, så føler jeg må svare på dette her. Vår prisgaranti gjelder ikke mot nettbutikker, kun vanlige butikker. La oss si at det tastaturet du snakker om hadde kostet 300,- på spaceworld eller en annen butikk, så hadde du fått det til samme pris. Vi vil jo at du skal handle hos oss, og gi deg en god opplevelse. Supportsenteret tar dessverre feil noen ganger, noe jeg også forstår ettersom de fleste der sikkert ikke har jobbet i butikkene våre selv. Det er ikke så lett å kunne alt ved å lese seg frem til det, det må erfares, og feil kan derfor forekomme. At du får den behandlingen når du kommer i butikk derimot, fremfor et forklarende svar på problemet, er forkastelig. Dessverre er vi alle mennesker, og mennesker kan gjøre mye rart...

 

Tips: Sjekk nettbutikken vår for priser. Mange butikker bruker ikke samme pris som på nettet, noe vi skal gjøre. Det har du krav på :) Du kan finne mange gode kupp hos oss. Får du dårlig behandling igjen så kan du be om å få snakke med varehussjef på bygget, slik at ting blir tatt tak i.

 

Mvh Øystein

 

De fleste butikker i dag opererer med prisgaranti. Finner du det på nett får du varen til samme pris eller du får avslag. For de vil jo ikke tape kunder.

 

Synd elkjøp ligger i koma og har misforstått hele greia. Ender bare med at folk handler andre plasser og det er ikke elkjøpt tjent med på sikt.

Lenke til kommentar

Jeg skulle handle tastatur og mus hos elkjøp i dag, ikke store greiene. Men de fikk det nå til att jeg ikke kommer dit igjen med det første.

 

Jeg ringte kundeservice og avtalte pris og varehus for henting over telefon, jeg opplyste om at jeg fant tastaturet billigere hos en annen nettbutikk og fikk rabatt. Jeg kom til butikken og alt var i orden til jeg skulle betale. Da hadde prisen steget med 200,- på de 20 min. jeg brukte på å kjøre til butikken, i forhold til det som var avtalt over telefon, noe som ikke er allverdens penger. Men når 200,- legges på ett tastatur til 300,- så synes nå jeg att 500,- som de ville ha er mye mer enn 300,- som var avtalt på forhånd.

 

Det endte med att jeg måtte "bevise" att jeg kunne få det for 300,- et annet sted. Jeg fant frem nettbutikken og viste frem prisen, responsen var latter og et blikk fra kassadamen som så på meg som om jeg var en idiot. "Jaja, dette var ikke akkurat lokalt". I motsetning til kundeservice krevde kassedamen att butikken med lavere pris måtte være lokal i forhold til elkjøp varehuset.

 

Dette visste ikke jeg noe om, og tydeligvis ikke elkjøp kundeservice heller. Hadde det hele vært en misfortåelse og slutt med det så hadde jo det vært greit. Men når betjeningen ler deg i fjeset og gjør narr av deg foran andre kunder, da føler jeg meg dårlig behandlet og fikk lyst til å fortelle om hendelsen her på forumet. (Dette er ikke meg som er ekstra følsom eller overdriver situasjonen)

 

Det blir en stund til jeg drar dit igjen, med mindre jeg ikke klarer å holde igjen lysten til å skjelle ut betjeningen.

 

Takk for at du leste, det var godt å få blåst ut litt. =)

 

Du må sikkert henvise til den fakturaen som kundesenteret legger inn. Kjipt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...