Gå til innhold

AMD Bulldozer på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske lenge til fjerde kvartal da, menmen...

 

8 kjerner er litt mye; ja, noen har kansje bruk for det, men de burde hellerfor satse på 4 (og 6) kjerner som er konkurransedyktige mot intels 4 kjernere, istedet for å lage dårlige 8 kjerners.

 

AMD har aldri hatt sjangs mot intel når det kommer til ytelse på cpu, virker som AMC kun tenker på å ha masse kjerner og høy klokk, men blåser i ytelsen.

 

Kanskje greit å orientere seg en smule før man uttaler seg?

 

1. Det er 4 moduler, eller "fat cores" som en sleng. Det er kun visse funksjoner det er dobbelt opp av (eller dobbel kapasitet). Da kalles det 8 kjerner, selv om de er langt fra fullverdige (ca. 20% flere transistorer enn en "vanlig" kjerne). Derfor vil det eksistere 2,4 og 8 "kjerners" cpuer, som egentlig er 1,2 og 4 "fat cores". hadde du vært AMD-fanboy isteden for Intel, så hadde du vel kalt dagens Intel 4-kjernere med HT for dårlige 8-kjerners cpuer.

 

Det andre du sa blir bare for dumt. Kan du forklare meg hva du som forbruker har behov for annet enn ytelse pr watt og ytelse pr krone? Synes du det høres helt naturlig ut å si at "Intel tenker bare på å øke cache"? På hvilken måte har du noen praktisk nytte av en produsents arkitekturvalg?

 

 

Du må ikke ta meg for en Intel-fanboy, liker ikke intel noe mer en AMD, selv om jeg nylig kjøpte en ny intel prosessor.

 

Er ikke den beste til å uttale meg rett, det jeg i bunn&grunn metne, var at jeg syntes at AMD er fin på utsiden (specs) men ikke like fin på innsiden (ytelse) Ja, det er vel en grunn til at AMD er hakket billigere enn Intel, men likevel så kan specsa lure mange nykommere som tror at en AMD prosessor på 3,3GHz @ 4kjerner er bedere enn en dyrere Intel @ 3,2GHz på 4kjerner. Hvis du skjønner.

 

 

 

 

8 kjerner er litt mye; ja, noen har kansje bruk for det, men de burde hellerfor satse på 4 (og 6) kjerner som er konkurransedyktige mot intels 4 kjernere, istedet for å lage dårlige 8 kjerners.

En Bulldozer modul er ikke som to vanlige kjerner. Ytelsen vil ligge et sted mellom en enkel kjerne med to tråder og to separate kjerner. Dette er altså med andre ord AMDs svar på Intels 4 og 6 kjerner.

 

AMD har aldri hatt sjangs mot intel når det kommer til ytelse på cpu, virker som AMC kun tenker på å ha masse kjerner og høy klokk, men blåser i ytelsen.

AMD har i mange år vært konkurransedyktige med Intel (noe vi forbrukere skal være veldig glad for), og har tidligere hatt ytelsestronen. Så man skal aldri si aldri...

 

Man kan heller ikke si at de blåser i ytelse fordi de leverer prosessorer med mange kjerner. Det er helt klart rettet mot flertrådsoppgaver. Du mener kanskje at de yter dårligere enn Intel klokk for klokk, og det er en annen sak, men ikke ensbetydende med "ytelse".

 

Edit: Ser hardrock_ram kom meg litt i forkjøpet.

 

 

Refererer til det jeg svarte til hardrock_ram, uttalelsen min ble kanskje mistolket litt, men jeg mente at AMD for noen kan framstå som en sau i dinosaurskinn (tok du den? ;>)

Endret av baguett
Lenke til kommentar
Er ikke den beste til å uttale meg rett, det jeg i bunn&grunn metne, var at jeg syntes at AMD er fin på utsiden (specs) men ikke like fin på innsiden (ytelse) Ja, det er vel en grunn til at AMD er hakket billigere enn Intel, men likevel så kan specsa lure mange nykommere som tror at en AMD prosessor på 3,3GHz @ 4kjerner er bedere enn en dyrere Intel @ 3,2GHz på 4kjerner. Hvis du skjønner.

 

Hva er poenget ditt? Skal AMD slutte å selge cpuer med høyere kjernefrekvens enn intel pga at de ofte tilbyr dårligere ytelse per klokke? Skal staten tvnige AMD til å skrive "klokkefrekvens er ikke det samme som ytelse" på sine cpu esker? GHz krigen er over, for lengst, men det betyr ikke at phenom II på 3.6 GHz ikke er bedre enn på 3.2 GHz.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

AMD FX "Bulldozer" overclocked to 8429 MHz - a new Guinness World Record

 

http://www.sweclockers.com/nyhet/14473-amd-fx-bulldozer-overklockas-till-8-429-mhz-nytt-guinness-varldsrekord

http://www.youtube.com/watch?v=UKN4VMOenNM&feature=player_embedded

 

http://www.overclockers.com/amd-fx-bulldozer-breaks-cpu-frequency-world-record/

World Record Significance

Still, unless you are intimately familiar with subzero overclocking like I am, or you just get excited by new records like I do, you may be asking what a CPU Frequency record matters to Joe Sixpack? Don’t let anyone – or any marketing – fool you. This record isn’t going to change the way you compute daily, it isn’t going to mean you hit 6GHz on air, and it isn’t confirmation of what other benchmark performance we should expect to see from Bulldozer. We’ll be bringing you the benchmark performance, air cooling OC results, as well as more subzero results soon, but you’ll have to stay tuned until we can bring you all of those tests in the not too distant future. All that said, results of “well beyond 5GHz” on air were claimed on cooling solutions priced below the $100 mark! :dribble:

 

 

But what does it really mean? The world record feat brings us a lot of excitement about the possibilities for Bulldozer, but we still should be asking what it really means. In recent years, the game of high frequency records was the sole domain of Intel processors, and only about 20 of their chips have ever recorded tipping the scale at over 8GHz though hundreds of overclockers have tried for years. But even Intel hasn’t had any current generation contenders on this playing field; Intel’s best record was set just last month on August 12th, 2011 when TaPaKaH hit 8308.94MHz on an old Cedar Mill chip. That still puts Intel over 100MHz behind AMD’s new record, and the latest AMD FX chips aren’t even available at retail yet.

 

The old Cedar Mill record is worth looking at closer now despite the fact no self respecting person in the modern day hardware game would be caught with one in their rig. Intel’s 8.3GHz mark on Cedar Mill is rather telling in regards to what AMD’s Bulldozer holds in store for overclockers. With Cedar Mill chips half a decade old breaking records as recently as last month, and Bulldozer breaking the World Record before it hits market – without any doubt this is only the beginning for Bulldozer. AMD will be the first to hit 8.5GHz, and it will happen before long, the only question remaining is which overclocker will hit it first!?

Endret av Dr.Satan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...