Gå til innhold

Dell xps17, Xishan W170 eller andre med 17" og sb


Anbefalte innlegg

Jeg tok å tittet på DELL XPS 15 kontra Multicom Xishan W150

Med nøyaktig de samme komponentene kostet XPS 15 kr 14 720,00 og W150 kom på kr 12 411,-

Altså en prisdifferanse på kr 2 309,- i favør av W150.

 

Dette har jeg valgt

- Intel Core i7-2720QM

- 8GB DDR3 SO-DIMM

- 500GB SATA 7200RPM

- BluRay spiller og DVD-brenner

- Intel® Centrino Advanced-N 6230

- Windows 7 Ultimate

... og GeForce GT 540M. Altså komponenter begge kan leveres med.

Dell XPS har litt bedre skjerm, mye bedre høytalere (beste på markedet for bærbar) og bedre batteri.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regnet litt på DELL XPS 17 kontra Multicom Xisham W170. XPS har litt bedre skjermkort, og mulighet for 3D, men om man velger så likt som mulig, så kan man faktisk spare kr 800,- ved å utstyre Xisham W170 med en Intel SSD 320 300GB.

Da får man faktisk et råskinn fra Multicom, kontra noe sløvt og tregt fra DELL til samme pris og konfigurasjon.

 

Jeg får vite at DELL høytalerne er meget gode, men de slår ikke ett sett til kr 800,- som man kan kjøpe utenom og da er det garantert et bedre oppsett enn det DELL varter opp med, og her er komponenter som varer endel år (SSD + høytalerne).

Endret av Protest
Lenke til kommentar

Dell XPS har litt bedre skjerm, mye bedre høytalere (beste på markedet for bærbar) og bedre batteri.

 

Det kan tenkes, men prisdifferansen er for stor til å rettferdiggjøre det. I min konfigurasjon la jeg ikke til 9 cellers batteriet som DELL kan utstyres med. Altså så likt som det er mulig.

 

Høytalerne på bærbare er en vits, hvordan du vrir og vrenger på det. Kjører min lyd ut via en DAC og vidre til en rørforsterker og meget gode stereohøytalere her og får topp lyd med det.

For prisdifferansen får man kjøpt virkelig gode høytalere og de vil vare i 10-15 år!

Endret av Protest
Lenke til kommentar

Dell XPS har litt bedre skjerm, mye bedre høytalere (beste på markedet for bærbar) og bedre batteri.

 

Det kan tenkes, men prisdifferansen er for stor til å rettferdiggjøre det. I min konfigurasjon la jeg ikke til 9 cellers batteriet som DELL kan utstyres med. Altså så likt som det er mulig.

 

Høytalerne på bærbare er en vits, hvordan du vrir og vrenger på det. Kjører min lyd ut via en DAC og vidre til en rørforsterker og meget gode stereohøytalere her og får topp lyd med det.

For prisdifferansen får man kjøpt virkelig gode høytalere og de vil vare i 10-15 år!

Da kan du like gjerne ha en stasjonær. Høytalere på bærbare generelt er en vits, men ikke på Dell sin nye XPS. Der holder høytalerne fra JBL et høyt nivå og er mye bedre enn konkurrentene på markedet. Med din logikk så trenger man heller ikke en god skjerm, fordi man bare kan kjøpe og installere en 40" som er hundre ganger bedre enn en 15"/17".

 

Som sagt er skjermen på XPS hakket vassere. Videre så skjønner jeg ikke helt hvorfor det skal velge 6 cellers batteri i stedet for 9.

Lenke til kommentar

Det at jeg valgte 6 cellers batteri i konfigurasjonen, var at jeg ville ha så lik konfigurasjon som overhodet mulig, for å kunne sammenligne.

 

Et annet spørsmål er om man har behov for 9 cellers batteri. Om man vil ha lengst mulig batteritid på den bærbare så bør man velge noe annet. En 17" laptop er ikke bærbar, men slepbar.

 

Ja, jeg har en ekstern skjerm koblet til. En topp skjerm fra NEC, og får som sagt lyden ut via en DAC og videre til rørforsterker og meget gode stereohøytalere. Jeg har dog valgt en 15" Multicom Kunshan P150 med SSD osv. En maskin som yter topp til alt, og som er bærbart samtidig som jeg også har en kalibrert skjerm som viser nesten hele Adobe RGB, og lyd i Hi-Fi klassen. Om jeg drar avgårde, så vil jeg ikke ha den gode skjermen og heller ikke den gode lyden med meg, men da klarer jeg meg fint med det som maskinen har (... og som er bærbart,og ikke slepbart). Hjemme har jeg en fin toskjermløsning, topp bilde og lyd, og som ypper seg mot de beste stasjonære i spill.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med Fujitsu laptoper ? Jeg tenker spes på Fujitsu CELSIUS H710 http://ts.fujitsu.com/products/deskbound/workstations/celsius_h710.html

 

Jeg kan lese specsen, men er det et godt merke når det gjelder deler inni maskinen og har de en "god" historie når det gjelder laptoper? Jeg har tidligere hatt en multicom kushan - men den ble for varm og for "plastik" til at jeg ønsker å kjøpe en ny og ser derfor etter alternativer.

Lenke til kommentar

Jeg sitter den dag i dag på en Amilo-serie laptop fra FujitsuSiemens som er inne i sitt 4. leveår. Brukes konstant fra morgen til kveld og det har den gjort uten noe som helst problem fra dag èn. Grunnen til at jeg nå skifter den ut er at den såklart er litt i svakeste laget per idag, og også at det ikke lengre finnes windows 7-drivere til hardwaren, som jo ikke er så rart. Men alt i alt så har jeg bare gode erfaringer med FS.

 

For min del blir jeg å gå over til Asus N53SN med 15,6" fullHD-skjerm, 16gb ram, 640gb hdd, i7 2630 og gt550 skjermkort for 9.995,-.

Lenke til kommentar

Jeg sitter den dag i dag på en Amilo-serie laptop fra FujitsuSiemens som er inne i sitt 4. leveår. Brukes konstant fra morgen til kveld og det har den gjort uten noe som helst problem fra dag èn. Grunnen til at jeg nå skifter den ut er at den såklart er litt i svakeste laget per idag, og også at det ikke lengre finnes windows 7-drivere til hardwaren, som jo ikke er så rart. Men alt i alt så har jeg bare gode erfaringer med FS.

 

For min del blir jeg å gå over til Asus N53SN med 15,6" fullHD-skjerm, 16gb ram, 640gb hdd, i7 2630 og gt550 skjermkort for 9.995,-.

 

Link?

Lenke til kommentar

Håper XPS 15 er bedre designet enn 17. Jeg levert min tilbake nå og får full refusjon. Skjermkortet er plassert direkte under venstre håndleddstøtte, med den konsekvens at man nærmest brenner av seg hånda dersom man spiller litt. Men, god kundeservice skal de ha for.

 

Tasturet var også bare helt greit, mens høyttalerne var fantastiske. Jeg fatter bare ikke at det går an å ha en så totalt idiotisk kontruksjon innvendig og bare en vifte på en så stor maskin.

 

Tilbake til Asus, bestilt en G73SW til 11.999, god pris og heftig hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...