Gå til innhold

Test: Test: LG Optimus 2X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, eg veit at NS har NFC osv, men det rettferdiggjer ikkje prisen.

Hva?! Du mener at en telefon som frontes med en teknologi som ikke finnes i Norge, som er unødvendig når man allerede har QR-Codes, og som mest sansynlig ikke vil ta av, ikke fortjener den høye prisen den har? :nei:

 

 

:tease:

 

Joda, den dagen eg kan gå på Rimi og kjøpe meg ein mandarin og ein Stratos og betale med mobilen skal eg nok gjerne blø for teknologiens prislapp.

 

NFC i Norge? Ikkje snakk om det ein gong. Årevis...

Lenke til kommentar
Prosessor

Det er ingen tvil om at prosessoren, en tokjernet 1GHz ARM Cortex-A9 med Tegra 2 brikkesett, sørger for å gjøre dette til den raskeste telefonen på markedet.

Vil dette si at noen eller mange programmer og funksjoner klarer å bruke begge prosessorkjernene? Hvilke programmer og funksjoner er det det gjelder?

 

Anandtech har skrevet litt om dette. Eneste jeg husker er at det var viktig for å ha et flytende grensesnitt.

 

Og cortex a9 har mye høyere IPC enn a8. Out of order og hele pakken.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Sjeldent vært mer frustrerende å være mobilinteressert også. Du skaffer deg det nyeste som finnes, og jammenmeg så er det ikke en ny telefon som er bare 100 ganger bedre som kommer ut i neste måned. Hvertfall så bra at du heller skulle hatt den istedet. :p

 

Tror jeg nesten venter til neste slipp av Terga telefoner før jeg skaffer meg en ny en.

Nåh. Nå har jeg jo strengt tatt levd i en del år med et kameramarked som er mye av det samme, så det er jeg vant med. ;)

Lenke til kommentar

De punktene som blir sett på som minus i denne testen er da helt unødvendig å trekke fram? Prisen er ikke 5000, men faktisk under 4300 i skrivende stund, og det er absolutt ikke mye for en telefon av denne klassen. Norsk tastatur får man jo fra android market i form av f.eks. scandinavian keyboard eller swiftkey (genialt keyboard). For folk som ikke er klar over det kan jo denne anmeldelsen gjøre telefonen uaktuell for enkelte personer bare på grunn av dette. Og er det virkelig så vanskelig å velge usb-innstillinger fra menyen at det er nødvendig å trekke det fram?

Endret av Swome
Lenke til kommentar

Dette er en telefon til minst flere lapper som selges i Norge. Da trekker man manglende norske tegn. Det er tross alt noe brukeren må bruke (litt) tid på, og da er det greit å informere om det.

 

Problemet er at det blir fremstilt slik at folk som ikke kan så mye, vil oppfatte det som om det ikke er mulig å få Æ Ø og Å på tastaturet.

Lenke til kommentar

Her må det leses korrektur tror jeg :p

 

Forøvrig så synes jeg ikke telefon er så dyr, men tanke på maskinvare. Det finnes dyrere telefoner (Uten å nevne noe, siden det blir flamewar) som er dyrere og langt dårligere enn dette. Prisen synes jeg tilsvarer produktet. Det er litt missvisende å si at det koster rundt 5000 også, når du fint får den ned til 4300, det uten å lete noe lenge. Norsk tastatur kan du vel også få ved å laste ned SlideIT og Norsk tastatur pakke, koster riktignok 30 kroner eller no.

Lenke til kommentar

Hos Ellos for du denne mobilen til 4090,- så synes ikke det bør trekkes fram som et minus at den er dyr.. som andre nevner her er det mobiler som koster mye mer uten å være i nærheten av og kunne levere det denne gjør :)

 

Redigert pris!

 

OiOi, ser at denne er mye dyrere enn jeg først antok, 4099,- er rett pris! ;)

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Endelig fått min 2X!

Har brukt HTC Desire, Desire HD før denne. Men må si at dobbelkjerne prosessor virkelig gjør telefonen flere hakk bedre.

Har aldri klaget på hastigheten til en HTC modell, har alltid syntes disse har vært mer enn OK.

Men med 2X nå, så er denne virkelig en annen verden.

 

Gleder meg til Android 2.3, for å få enn litt mer følelse av en "ny" telefon.

 

Har ingenting negativt å si om telefonen, enda.

Kommer eventuelt tilbake med mer, om det dukker opp noe.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...