Gå til innhold

3D-formatkrig på trappene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Btw, mine shutterglasses gir tilsynelatende bedre sortnivåer. Så mye at man tenker over det hver gang man slår på brillene. Opplevelsen av billedkvalitet er definitivt høyere (selv om billedkvaliteten sikkert i praksis er dårligere).

 

De gir definitivt ikke bedre bildekvalitet. Men det kan bli likt. Man må bare ha egen innstilling for 3D. Selve glassene stjeler en del lys. Sonys VW90 projektor mister 97% av lyset med de tilhørende brillene. JVC ny X7 mister bare 37%, siden de bruker Xpand sine brller.

 

Har disse brillene selv på min Philips.

 

Man mister mye lys med brillene, men det fikser en LCD skjerm lett ved å skru opp lysstyrken. En kompis som har Panasonics VT20 skjerm får den ikke lys nok.

 

Legg også merke til at fargene blir helt annerledes i 3D, de blir mer blanke osv.

 

Testet litt i helgen, men får ikke testet skikkelig enda før jeg får min ordenlige 3D spiller, orker ikke se film på PS3 da man ikke får HD lyd.

 

"Clash of the Titans" var bedriten. GT5 var greit. Mens "Resident Evil: Afterlife" hadde den beste bildekvaliteten jeg noensinne har sett. 3D effektene var også spektakulære. Mye bedre enn hva jeg så av "Avatar" i Dolby 3D og Real D (Da live action scenene). Skal få sjekket ut "Avatar" i 3D også, så for man får tak i den uten å betale ekstremt for den.

 

Men fant også en bakdel med aktive briller, jeg merket at jeg fort fikk litt vondt i hodet. Regner nesten med at det er brillene sin skyld. Men det kan være innstillingene også. Har ikke funnet riktig innstilling på TVen enda for 3D.

Lenke til kommentar

Mitt synspunkt? 3D er en hype.

 

Det kommer sikkert til å være stort, men det har ikke kommet for å bli.

 

Hatet 3d siden jeg først så film med det på 80 tallet. Ubrukelige greier.

 

Da burte du kanskje teste med teknologiene som har kommet de siste årene. Det er enorm forskjell fra de farge brillene til dagens 3 teknologier (Aktive, Real D og Dolby 3D)

 

Polariserings-basert 3d er ikke noe som har kommet "de siste årene", det var gammel teknologi allerede på 80-tallet.

 

Personlig er jeg mer opptatt av hvordan det påvirker 2d, aktivt påvirker ikke 2d-bildet, mens et ekstra lag på skejrmen kan påvirke 2d-kvaliteten når man går for passive varianter.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...