Gå til innhold

Anonyme poster skiller nå på brukere og tråder.


Anbefalte innlegg

Vi har gjort et tillegg i kode for anonymisering av poster, som følger:

 

Når en anonym poster legges det når til en linje på bunnen av posten som ser ut som dette:

 

Postet av anonym: 7a7db43....

 

Den etterfølgende hexadesimale remsen er unik for en gitt bruker i en gitt tråd. Om det er flere anonyme brukere i en tråd så vil de ha forskjellige koder. Det betyr at de som leser tråden kan se om det er en eller flere brukere som svarer, hvilke av svarene som kommer fra trådstarter, og om noen later som de er flere brukere og svarer seg selv anonymt. Koden er altså unik for en bruker i en gitt tråd, og kan ikke brukes til identifisere anonyme brukere på tvers av tråder (at det er samme bruker som har opprettet tråd A og tråd B, f. eks, da vil koden være forskjellig.)

 

Man kunne tenkt seg vakrere løsninger, men dette får duge til formålet.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at det er alt for mange som bruker anonymstatus for å poste i tråder som overhodet ikke er av sensitiv karakter, men det er nå meg.

Det er deres valg. Sensitivitet er ikke lenger noe krav som moderatorene håndhever.

 

Geir :)

 

Bra tiltak. Den nevnte "vakrere løsningen" ville vel vært at den første som poster anonymt i en tråd ville få nicket "anonym1" i stedet for "anonym: 7a7db43", men det er kanskje vanskeligere å gjennomføre?

Ja, noe sånt. Men det krever mye mer radikale inngrep i koden, som vil måtte gjøres hver gang vi oppgraderer.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Godt at dere gjorde noe med det.

 

Når jeg var ny på forumet trodde jeg faktisk at denne "AnonymDiskusjon" var en bruker. En skikkelig tullebukk, faktisk.

 

Langdon :)

 

Jeg synes at det er alt for mange som bruker anonymstatus for å poste i tråder som overhodet ikke er av sensitiv karakter, men det er nå meg.

Jeg sier meg forholdsvis enig der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...