Gå til innhold

Rå THX-surround fra Logitech


Anbefalte innlegg

Hvis dette er arvtageren til Z-5500 skjønner jeg ikke hvorfor dem senker watt, og str. på basseren?!

 

Som Dragonlove sier, watt er ikke alt. Når Sony selger 1200w anlegg til 1295,- så er ikke det reelle 1200w. Man må lese spesifikasjoner.

 

Bassen er garantert minsket fordi folk ikke ønsker en så stor subwoofer. Dette anlegget, akuratt som Z5500, vil garantert bli mest brukt sammen med PC. Når jeg hadde Z5500 så var det klin umulig å få suben til å spille sammen med resten av høytallerene. Det var alt eller ingenting. Suben passer best for de som bruker den i stuen.

 

Solgte anlegget, og kjøpte ett mindre Logitech anlegg, for å supplere med surround sammen med mitt Dali oppsett for PCen. Og her fikk jeg bassen meget bra, fordi den var liten, og fikk plass bak skjermen. Noe som gjorde integrering MYE lettere.

 

EDIT: Sjekket spesifikasjonene, og de har jo bare fjernet 5 watt. Og de er tatt fra Senteren som hadde høytere watt på Z-5500. Dette anlegget er nå fjernet fra Logitech sine sider. Synd de også fjerner support sidene for anlegget også.

 

5w merker man aldri. Man bruker mest sannsynlig ikke i nærheten av de oppgitte wattene heller, som nok uansett ikke stemmer med virkeligheten. Logitech har heller ikke oppgitt hvordan de har målt watten.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Fikk sammenlignet Z-906 og Z-5500 litt idag. Og førsteinntrykket er at Z-906 låter mer korrekt og spiller vesentlig penere enn Z-5500. Spesiellt i diskantområdet. Bassen er også mer "tilpasset" satelittene og blir ikke så dominerende som på Z-5500.

 

Det andre som også ante meg som også viste seg å stemme er at sub'en til Z-5500 er et hav "bedre" i form av at den spiller vesentlig høyere og med mer trøkk en Z-906 sin. Når man har begge på et likt lydnivå (relativt høyt) jobber og sliter sub'en til Z-906 veldig mens Z-5500 sin knapt rører på seg. Og går man enda høyere gir naturlignok sub'en til Z-906 seg ganske fort mens Z-5500 bare vil ha mer.

 

Så den beste kombinasjonen ville kanskje vært satelittene til Z-906 koblet opp på sub'en til Z-5500. Og så heller prøvd å justere sub'en litt for å intregrere den bedre med satelittene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...

En Hi-Fi-entusiast som er på utkikk etter nye høyttalere klikker ikke innom komplett og leter frem et sett fra Logitech. Så Z-623 er ikke så bra som (et tilsvarende priset?) Z-2300? Dumt, men ikke overraskende. Z-2300 har blitt genierklært, men jeg er ikke helt med på hvorfor. Stort sett får man det man betaler for. Spørsmålet er om Z-623 kan måle seg i forhold til likt prisede sett fra andre produsenter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

En Hi-Fi-entusiast som er på utkikk etter nye høyttalere klikker ikke innom komplett og leter frem et sett fra Logitech. Så Z-623 er ikke så bra som (et tilsvarende priset?) Z-2300? Dumt, men ikke overraskende. Z-2300 har blitt genierklært, men jeg er ikke helt med på hvorfor. Stort sett får man det man betaler for. Spørsmålet er om Z-623 kan måle seg i forhold til likt prisede sett fra andre produsenter.

Nå tror jeg ikke Logitech har HiFi entusiastene som målgruppe heller, det er heller ingen erstatning for HiFi anlegg, men rimelig alternativ for god lyd.

Har du prøvd Z-2300 eller eventuelt Z-5500? Fordelen disse har kontra mange andre "tilsvarende" anlegg til samme pris er uten tvil effekten. De har mye å gå på, så enn kan spille høyt uten at det begynner å skurre.

 

Hvordan de spiller på over 70% er jeg usikker på, så langt har iallefall aldri jeg hatt behov for å gå.

 

Erfaringsmessig har f.eks. Harman Kardon sine pc-høytalere bedre lydbilde, men disse må ofte kaste inn håndkleet mye tidligere enn hva Logitech sine gjør.

 

En ting som jeg også liker spesielt med Z-2300 er at du trenger en slikk og ingenting av et lydkort for å kunne spille bra.

Lenke til kommentar

En Hi-Fi-entusiast som er på utkikk etter nye høyttalere klikker ikke innom komplett og leter frem et sett fra Logitech. Så Z-623 er ikke så bra som (et tilsvarende priset?) Z-2300? Dumt, men ikke overraskende. Z-2300 har blitt genierklært, men jeg er ikke helt med på hvorfor. Stort sett får man det man betaler for. Spørsmålet er om Z-623 kan måle seg i forhold til likt prisede sett fra andre produsenter.

Så fordi hifi-entusiaster ikke er målgruppen, skal vi da plutselig slutte å bry oss om lydkvaliteten på pc/multimedia-høytalere? Og jo, en hifi-entusiast med veldig lite å rutte med kan klikke seg innom komplett og se på billige alternativer, og bruke dem provisorisk inntil nok penger spares opp til litt skikkelige saker (creative t20 var visstnok ganske populær blant audiofile). Ikke alle hifi-entusiaster har råd til martin logan elektrostater og esoteric sacd-spillere.

Lenke til kommentar

En Hi-Fi-entusiast som er på utkikk etter nye høyttalere klikker ikke innom komplett og leter frem et sett fra Logitech. Så Z-623 er ikke så bra som (et tilsvarende priset?) Z-2300? Dumt, men ikke overraskende. Z-2300 har blitt genierklært, men jeg er ikke helt med på hvorfor. Stort sett får man det man betaler for. Spørsmålet er om Z-623 kan måle seg i forhold til likt prisede sett fra andre produsenter.

Så fordi hifi-entusiaster ikke er målgruppen, skal vi da plutselig slutte å bry oss om lydkvaliteten på pc/multimedia-høytalere? Og jo, en hifi-entusiast med veldig lite å rutte med kan klikke seg innom komplett og se på billige alternativer, og bruke dem provisorisk inntil nok penger spares opp til litt skikkelige saker (creative t20 var visstnok ganske populær blant audiofile). Ikke alle hifi-entusiaster har råd til martin logan elektrostater og esoteric sacd-spillere.

 

Hi-fi entusister med lite penger ser på brukten fremfor Komplett.no ;)

 

De klarer seg nok med noe stygt mæl så lenge det spiller bra og holder inntil penger er spart opp til et skikkelig anlegg.

Lenke til kommentar

Var ikke veldig lenge siden jeg fant b.la B&W med komplett forsterker og kabler, diverse Jamo høyttalere med forsterker og ofte cd-spiller til 1500,- på finn.

 

Man må være rask på avtrekkeren når slike dukker opp naturligvis for de forsvinner raskt men kan fort gjøre noen skikkelig varp på bruktmarkedet. Men Vær Varsom plakaten gjelder selvfølgelig og er ting så langt unna at man ikke får testet utstyret ville jeg droppet det.

 

Edit : http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30062019 Slik som denne f.eks (2 nye dskanter og vips man har et supert anlegg)

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29915860 eller denne..

 

Disse var noe jeg dro frem i en tilsvarende tråd på avforum. Setter ting litt perspektiv når man tror et Logitech anlegg er "Good Value"

Endret av Revox
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...