Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da var maskina i omløp ja. skulle gjerne ha kasta meg på bølgen selv, men før jeg får solgt den jeg har ser jeg ikke noe poeng med en ny. jaja, jeg får vente på neste gen. da. har jo egentlig nok power med mobility 5850 au:P

 

jaja, du får si i fra hvis du vil bytte eivind;)

Lenke til kommentar

Wow, denne laptopen trekker virkelig til seg støv. Baksiden av LCD-panelet sitter støvet som lim og går nesten ikke an å fjerne.

 

Om om støvet bare havner på baksiden, så er det vel ikke farlig, for ett eller annet sted må den jo samles. Samles den altså på baksiden, så vet man jo hvor støvet er, og burde være lett å fjerne. :tease:

Lenke til kommentar

Jeg sitter nå med valget mellom dell xps 15 og multicom p150

 

Forskjellene er:

 

grafikk kort: Dell xps: 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Graphics Card

multicom: AMD Mobility Radeon HD 6970M 2GB GDDR5

 

stor forskjell?

 

og SSD-Hardisk på Multicomen! (SSD er jo svindyrt)

 

 

resten av spesifikasjonene er da det samme på begge cirka:

 

Multicom: Intel Core i7-2720QM firekjernet prosessor, 2.2GHz, 6MB SmartCache

dell: 2.-generasjons Intel® Core™ i7-2720QM prosessor på 2,2GHz, med Turbo Boost 2.0 opptil 3,3 GHz

 

minne:

8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz

 

skjerm:

dell: 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel

Multicom: 15.6" full-HD LED 1920x1080 matt skjerm uten reflekser

 

alternativ skjerm på dell: 15.6 HD WLED TL (1366x768) 720p with 2.0 Mega Pixel Integrated 1800 kr billigere

 

 

Prisene er:

 

Dell: 14 280,00

Multicom: 16 046

 

 

kan velge en litt dårligere skjerm på dellen for å spare litt penger, men får se litt!

 

Jeg har hatt problemer med min gamle XPS pc som jeg kjøpte for mange år siden, problemet var at når viften skrudde seg på så ble PCen myyyye treigere. Det problemet hadde jeg nesten helt siden jeg fikk den. Dermed litt skeptisk til dell sine pcer

 

regner med at thomit svarer meg, så takk :D

Lenke til kommentar

Jeg sitter nå med valget mellom dell xps 15 og multicom p150

 

Forskjellene er:

 

grafikk kort: Dell xps: 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Graphics Card

multicom: AMD Mobility Radeon HD 6970M 2GB GDDR5

 

stor forskjell?

 

og SSD-Hardisk på Multicomen! (SSD er jo svindyrt)

 

 

resten av spesifikasjonene er da det samme på begge cirka:

 

Den store forskjellen er skjerm kortene. En AMD Radeon HD 6970M er omtrent Rosenborg når de er så gode at de kommer inn i Mesteligaen og er en av kandidatene som kan vinne den, mens NVIDIA GeForce GT 540M skjermkortet er omtrent på niva med et førsedivisjonslag som ikke har sjanser på et opprykk.

 

Når det gjelder Multicom Kunshan P150, så er det pr. øyeblikket den råeste 15" bærbare. Ingen over - punktum.

 

Spør deg sjøl om hva du trenger, og er villig til å betale for i form av skjermkort ytelse. Når det gjelder Sandy Bridge prosessorer, så vil alle, også I3 prosessorer være mer enn gode nok til omtrent alle spill. Det er altså bare skjermkortet som avgjør om maskinen er bra til spill.

 

Om du finner SSD billigere andre steder, så kan du vel bestille det der, men bestill uansett maskinen fra Multicom MED med en hvilken som helst HDD, gjerne den billigste. Så kan du bytte når du får maskinen hjem. Om du bestiller maskinen uten HDD, så blir det bare kr 79 billigere! Altså kjøp den med den minste 250 GB disken, og bruk den til hva som helst, eller selg den for halvpris.

Lenke til kommentar

Jeg sitter nå med valget mellom dell xps 15 og multicom p150

 

Forskjellene er:

 

grafikk kort: Dell xps: 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Graphics Card

multicom: AMD Mobility Radeon HD 6970M 2GB GDDR5

 

stor forskjell?

 

og SSD-Hardisk på Multicomen! (SSD er jo svindyrt)

 

 

resten av spesifikasjonene er da det samme på begge cirka:

 

Den store forskjellen er skjerm kortene. En AMD Radeon HD 6970M er omtrent Rosenborg når de er så gode at de kommer inn i Mesteligaen og er en av kandidatene som kan vinne den, mens NVIDIA GeForce GT 540M skjermkortet er omtrent på niva med et førsedivisjonslag som ikke har sjanser på et opprykk.

 

Når det gjelder Multicom Kunshan P150, så er det pr. øyeblikket den råeste 15" bærbare. Ingen over - punktum.

 

Spør deg sjøl om hva du trenger, og er villig til å betale for i form av skjermkort ytelse. Når det gjelder Sandy Bridge prosessorer, så vil alle, også I3 prosessorer være mer enn gode nok til omtrent alle spill. Det er altså bare skjermkortet som avgjør om maskinen er bra til spill.

 

Om du finner SSD billigere andre steder, så kan du vel bestille det der, men bestill uansett maskinen fra Multicom MED med en hvilken som helst HDD, gjerne den billigste. Så kan du bytte når du får maskinen hjem. Om du bestiller maskinen uten HDD, så blir det bare kr 79 billigere! Altså kjøp den med den minste 250 GB disken, og bruk den til hva som helst, eller selg den for halvpris.

 

 

Hei, jeg har tittet litt på hva du trenger, og har funnet ut at Multicom Xishan W150 med Intel Core i5-2520M, 4 GB RAM, 5400/7200 HDD, WIDI og Windows 7 Home Premium. Det hele koster kr 9.000,-. Det vil være mer enn kraftig nok for alle dine gjøremål, og den har sågar det samme skjermkortet, nemlig GeForce GT 540M. Altså det samme skjermkortet som DELL maskinen som du har sett på. Prosessoren er kraftig nok for alt, også spill. Du vil ikke legge merke til at den er svakere enn Intel Core i7-2720QM firekjernet prosessor, siden du ikke driver med noe som er yteleskrevende.

 

Så til det morsomme, du har kr 5.300,- til ferien - altså rene penger.

Lenke til kommentar

thomit hva er forskjellen på xishan og compal PBL21 . byggekvaliteten?

 

Det vet jeg ærlig talt ikke. Xishan er produsert av Clevo, PBL av Compal. Jeg har god tiltro til Clevo's byggekvalitet, og vet ingenting on Compal's - men jeg har lest både skryt og pepper. Hardware'n i dem er jo temmelig lik.

Lenke til kommentar

Da var jeg heldig nok til å få solgt laptoppen min i går, så da blir det nok å bestille p150 i dag/morgen.

 

det eneste jeg er litt usikker på er valg av gpu. ser at de er ganske close i kunstige tester, men har tidligere fått følelsen av at det er mer stutters og framedrops hos amd. er dette bare noe jeg har inbillt meg? er ikke like fantastisk med høy gjennomsnittlig fps hvis en har så kraftige framedrops at det blir et irritasjonsmoment.

er det noen nevneverdig temperaturutviklingsforskjeller på de to kortene?

 

kommer nok også antagelig til å overklokke gpu så godt det går. her har vel nvidia fort fordelen?

 

så det jeg står igjen med er

 

Nvidia + overklokk + drivere

amd + Levetid + pris

Lenke til kommentar

Hei EivindS_ (og eventuelt andre som har fått Kunshan P150 i hus)

Jeg lurer på en ting..

 

Jeg er iferd med å bestille meg en P150 fra multicom, men har en bekymring i den anledning.

Kom over

video'n på Youtube..

Det skal visstnok være et problem med Seagate sine hybrid disker på disse maskinene.

Har du merket noe til dette??

 

Mulig det er forskjell på Clevo P150hm og Multicom Kunshan P150, men jeg trodde disse var mer eller mindre like..

 

Noen innspill/erfaringer runt dette?

 

 

-Arw

Lenke til kommentar

Fordelen med ATi HD6970M er at du får et kort som er på høyde med GTX485M i styrke, men som er billigere. Ulempen er vel først og fremst at du antagelig må vente litt før det er klart til shipping - Nvidia-kortet er klart nå.

 

Etter min erfaring er også Nvidia bedre på spillstøtte i driverne sine. Det er jo også slik at både Nvidia og ATI "samarbeider" med hver sine spill og spillprodusenter - og her har også Nvidia fler spill i "sin" portefølje enn ATI har. Til slutt har Nvidia-kortene PhysX og Cuda, som kan være tungen på vektskåla for noen.

 

Men ikke glem GTX 460M da - det er et kraftig skjermkort, som burde sørge for at man ikke får nevneverdige problemer med å kjøre noen spill hverken dette året eller det neste. De eneste av dagens spill man ikke kan kjøre maxet med det, er Crysis og Metro. Crysis 2 og Elder Scrolls Skyrim blir kanskje også vanskelige å kjøre maxet. Men ellers ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...