Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vurderer å skulke skolen imorra


Anbefalte innlegg

Hei, vi har Engelsk Farmføring på ETT minutt. Vurderer å snakke om favoritt laget mitt Barcelona, Men etter å ha skrevet teksten å PRØVD å pugge teksten . Gidder jeg ikke mer, dette er fordi at uansett vis jeg går i timen Vil jeg bli erta for Engelsken min. Har dårlig Engelsk. Og Problemet er at jeg ikke har klisterhjerne, enten må jeg sitte i timevis å øve..

 

Derfor skal jeg skulke skolen Ca KLOKKA 12 imorra. Grunnen skal være At jeg skal til tannlegen, Burde jeg eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er aldri smart å skulke.. Men om du faktisk skal til tannlegen og kan vise en melding til lærer så kan det gå greit.. Drit nå i hva de andre synes om engelsken din, ikke alle er like gode i alt..

Glemte å nevne at eg er 14. Jeg er Skole intressert men jeg syns det er urettferdig at jeg ikke har klisterhjerne..Jeg må sitte her å pugge i flered timer for å huske kun 6 setninger(ikike overdrevent)

Lenke til kommentar

Dra på skolen og prøve. Det blir uansett bare verre om du ikke prøver!

Prøv og fremfør der forran speilet uten og pugge manus ordrett. Heller ha en stikkordslapp. Lat som om du prater en vanlig samtale. Kanskje det kommer mer naturlig da.

 

 

Og skulke er den feige løsningen. Det er feiginger som bruker og bli mobbet...

Endret av Lakshore
Lenke til kommentar

Deal with it. Folk driter i andres presentasjoner, og hvis de faktisk er teite nok til å erte deg, så bare ta det med litt selvironi. Finn ut hvordan du skal uttale ordene på nettet og gjør en innsats for å lære det det utenat (1min er ingenting). Problemet forsvinner ikke ved at du unngår det, og det kommer til å balle på seg mens årene går.

Lenke til kommentar

Ett minutt, 60 sekunder. Du rekker knapt nok å reise deg, si at du vil informere kort om Barcelona, når det først ble en klubb, deres tidligere meritter, hva som gjør dem dagsaktuelle og hva som gjør Barcelona spesielt for deg. Det betyr at du må pugge 4 siffer, kort om noe de har vunnet (Barcelona won the national league in 20xx and again in 20xx, it is also likely that they will win the national league again this year (nå vet jeg ingenting om Barcelona, bare forslag dette)). Syntes du skal ta den fremføringen jeg, det blir bare å utsette det, og det skaper dårlige vaner å skulke. Det kommer nemlig en tid hvor problemet ikke forsvinner neste dag.

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at eg er 14. Jeg er Skole intressert men jeg syns det er urettferdig at jeg ikke har klisterhjerne..Jeg må sitte her å pugge i flered timer for å huske kun 6 setninger(ikike overdrevent)

Ikke pugg det du skal si ord for ord, lær deg det du skal få frem.

Det gjør at det blir ekstremt mye lettere å forberede seg, og høres mye bedre ut når du fremfører det.

Lenke til kommentar

Jeg vil jo gjerne det, men jeg gidder ikke å pugge når det er vannskelig å pugge, noen teknikker dere bruker? Også vis jeg "Kan " stoffet, vil jeg uansett ikke huske hva jeg skal si. Ja, kanskje jeg sier noe, men da klarer jeg ikke huske det andre f.eks, la oss si at Barcelona ble stifte 1534 , også at de vant premier league i 2003. Da husker jeg å si At de vant premier league i 2003, men ikke Stiftet..klarer ikke å huske sånne detaljer

Lenke til kommentar

Ta med manus da, ikke noe galt med det, så lenge du ikke leser opp.

 

Gled deg til videregående når du må ha engelskframføringer på 5-10 min ofte, og norskframføringer på 5-20 min.

 

Og hvis du skulker, utsetter du bare problemet. Du må ha det en gang uansett.

Endret av dotten☻
Lenke til kommentar

Jeg vil jo gjerne det, men jeg gidder ikke å pugge når det er vannskelig å pugge, noen teknikker dere bruker? Også vis jeg "Kan " stoffet, vil jeg uansett ikke huske hva jeg skal si. Ja, kanskje jeg sier noe, men da klarer jeg ikke huske det andre f.eks, la oss si at Barcelona ble stifte 1534 , også at de vant premier league i 2003. Da husker jeg å si At de vant premier league i 2003, men ikke Stiftet..klarer ikke å huske sånne detaljer

Håper virkelig du kan mer om Barca enn dette hvis du skal ha fremføring.

Lenke til kommentar

Jeg vil jo gjerne det, men jeg gidder ikke å pugge når det er vannskelig å pugge, noen teknikker dere bruker? Også vis jeg "Kan " stoffet, vil jeg uansett ikke huske hva jeg skal si. Ja, kanskje jeg sier noe, men da klarer jeg ikke huske det andre f.eks, la oss si at Barcelona ble stifte 1534 , også at de vant premier league i 2003. Da husker jeg å si At de vant premier league i 2003, men ikke Stiftet..klarer ikke å huske sånne detaljer

 

Lag deg en liten huskelapp med noen få nøkkelsetninger så det blir enklere for deg å huske det du skal si.

 

Etter du har lagd denne lille huskelappen, gå litt rundt og fremfør det for deg selv. Improviser hver eneste gang, ikke bry deg om at neste gang du fremfører det for deg selv skal være identisk til forrige gang.

Lenke til kommentar

Jeg velger å stenge tråden da jeg ikke ser hvordan dette er relatert til helse. Jeg kunne ha flyttet den, men da ville ikke trådstarter vært i stand til å svare anonymt.

 

Til trådstarter: Det er sikkert for sent nå, men neste gang du er så usikker så snakk med læreren din. Du har også kanskje en kontaktlærer eller helsesøster? Det hjelper ikke å løpe fra problemene sine, og hvis du begynner nå kommer det til å bli vanskeligere, hvis ikke umulig, å forandre seg senere i livet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...