Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Få kontakt med en jente på nettet


Anbefalte innlegg

Jeg ble kjent med en jente på fest her om dagen. På festen snakket vi litt sammen og hun ville sitte ved siden av meg hele tiden osv. Dagen etter la hun meg til som venn på facebook, og jeg godtok selvfølgelig. Men det som er problemet er at det alltid er jeg som må starte samtalene, og under samtalene virker hun uinteressert. Dette er vel et dårlig tegn? Har noen, noen bra "sjekketriks" eller samtalestartere osv, tremger virkelig hjelp. Og hvordan kan jeg holde samtalen igang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også slitt med dette. Litt irriterende når du babler i vei og får bare "Hehe :)", "Chill :D", "Ok :)", eller "Åja :D" tilbake.

 

Men det må ikke bety at hun er uinteressert. Det kan faktisk være en såpass naturlig grunn at hun bare er opptatt med noe annet, som for eksempel TV eller lekser. Det du burde gjøre er å spørre om dere kan finne på noe en dag. Svarer hun ja er hun nok ganske interessert. Det er ikke alle som gidder å snakke for mye med folk over nettet i tillegg, så det beste er jo å bli bedre kjent IRL.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er simpelthen fettkjedelig å prate over nettet, det er rett og slett ikke noe innlevelse i det :b Kom i kontakt IRL.. ;)

- Ellers om du bare MÅ prate, så prat om noe dere har til felles, om du ikke vet noe, så spør du simpelthen :) Finner altids noe å prate om, men ikke forvent lengre samtaler... Hadde i allefall ikke jeg forventet :b

Lenke til kommentar

Hvis jenta er LITT interessert så svarer hun deg på Facebook og viderefører samtalen litt. Det er i hvert fall sånn jeg tenker. Hvis jeg spør hva som skjer og kommer med et par gode spørsmål uten å få "enn der?" (eller noe i den duren) tilbake, så tenker jeg at hun ikke er interessert.

 

Selv om noen synes det er "fettkjedelig" å prate over nett, så er det en fin måte å bli kjent med en ny person på. Man bør kjenne litt til personen før man spør om "filmdate" for eksempel.

 

 

Når det gjelder samtaleemner så må du bare finne noe hun liker. Finn ut hvilken musikk hun liker, hvilke filmer, hvilken sport.. hva gjør hun nå? Liker hu det hu holder på med og hva skal hun videre i livet?

Lenke til kommentar

Jeg er vel enig i det Magiii skriver. Men det er en god del bedre om du gjør dette IRL, du kan jo bare dra henne med på noe, for å bli bedre kjent med henne.. Nettet er ikke den beste veien å gå for å bli kjent.. Men det er EN vei :) Finnes det en interesse, så kan det være noe simplere å prate på MSN, facebook etc, men kan fort bli kjedelig.

 

Man bør kjenne litt til personen før man spør om "filmdate" for eksempel.

Dra no bare hu med på noe, uten å gjøre det til noe greie, du vet du kan være sosial på en kafé uten at det er en date.. Er flere steder som en kan dra noen med uten at "date" dukker opp i hue.. Det er hva du gjør det til.

Endret av tROOP4H
Lenke til kommentar

Følte selv at Facebook hjalp meg mye da jeg møtte min forlovede. Spurte henne der om hva hun gjorde på og hva hun hadde planlagt, og når adledningen passet spurte jeg henne ut på middag på byn. Tror det viktigste er å fokusere på det hun liker, og vise at du passer for henne, men vær deg selv, og si hvordan en idéel uke for deg vil være :)

 

Men er du intressert så spør du henne ut på middag eller kanskje hjem til deg selv (helst hvis du ikke har familie i veien) og lager henne en herlig middag og ser på film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...