Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil bli noen CM høyere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan strengt tatt vokse til du er rundt 24, men du kan godt stoppe når du er 13 også... Jeg var ferdigutvokst når jeg var på din alder.

 

Du er forøvrig allerede høyere enn gjennomsnittet for norske menn, som jeg mener at er 178...

 

Og det finnes ulemper med å ha stor høydeforskjell også.

Lenke til kommentar

Er passert 1,80 cm akkuratt :) Er 16 år, men lurer på hvor lenge man vokser?

 

Håper jeg blir noen cm høyere, og at jeg ikke har sluttet å vokse. Føler ikke jeg vokser noe mer. Jentene liker jo litt høyde på gutta ;)

Som iChristian sier så er det veldig individuelt hvor fort/lenge man vokser. Er ca. 1.80 selv, og selv om de fleste av kompisene mine er høyere enn meg, er det sjelden jeg møter på jenter som er høyere enn meg og det er jo det som er viktig :p

Jeg tviler veldig sterkt på at høyden din vil legge noe demper på damefronten :) Det er heller ikke umulig at du vokser litt til. Høyden til din far er ofte en god indikasjon på hvor høy du kan forvente å bli.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Jeg vokste til jeg ble 16, ble 183. På konfirmasjonsbildet som ble tatt i begynnelsen av konfirmasjonsperioden trodde alle som så bildet at jeg var prestens assistent eller lignende, 1 hode høyere enn alle andre ;)

 

Men når det er sagt, hvis du vil gjøre et estimat så sies det at gutter statistisk sett blir (far_cm+mor_cm+13)/2. Tilsvarende for jenter er (far_cm+mor_cm-13)/2.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg vokst med 5 cm siden jeg var 20. Er 26 nå, 193 cm. Du må nok bare vente og se.

 

Litt morsomt, i følge den formelen over, burde jeg bli 191.5 cm. Nå skal det også sies at jeg er eldst av 4 brødre, og jeg er kortest av de alle.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Men når det er sagt, hvis du vil gjøre et estimat så sies det at gutter statistisk sett blir (far_cm+mor_cm+13)/2. Tilsvarende for jenter er (far_cm+mor_cm-13)/2.

 

Den formelen sier at jeg skal bli 195cm høy, og nå er jeg 18 år og 174cm. :p Tviler på at jeg kommer til å vokse 21cm etter fylte 18 år.

 

Men sliter litt med å vokse jeg også, er mer eller mindre kortest av alle gutta. Men de søteste jentene er som regel lavere enn meg, så jeg kan vel egentlig ikke klage på dét. Men det er litt irriterende å se ut som om jeg er 14-15-16 år. :hrm:

Lenke til kommentar

Bare for å nevne noe i høydedebatten; jeg er sjæl 195 høy og jenter jeg har holdt på med har ofte ikke lagt merke til hvor høy jeg var før vi reiste oss opp og allerede hadde en bra kjemi.

 

Which means; høyde betyr egentlig ikke en føkkings dritt. Har en kompis som er 162 - drar damer som faen. 180,5 er over snittet (180 er gj.snittet for alle gutter som var inne på sesjon i 2009 iaf), så ikke vær bekymret.

Lenke til kommentar

Selvsagt har høyde en funksjon, selv om lekmenn på et forum påstår annet. Det betyr for eksempel at du _sannsynligvis_ er et sunt individ som fikk nok av mat i ungdoms- og barneårene og har gode gener.

 

Likevel, som over, er du 180 er du gjennomsnittlig. Den jevne nordkvinne vil være rundt 13cm kortere enn deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...