Gå til innhold

Flat Earth Society


Anbefalte innlegg

Kom over et nettsamfunn mens jeg jobba med et skolerelatert prosjekt, og her mener de sterkt at jorda er helt flat. De mener at NASA og andre romfartsorganisasjoner er en konspirasjon og at alle bilder og filmer av jorda er falske og digitalt endra. De har tilogmed matematiske forklaringer på hvorfor man ser at båten går ned i horisonten (noe den ikke skal gjøre om jorda er flat), hvordan gravitasjonskraften oppstår, de har eksakte størrelser på jorda, omkrets og tykkelse, og needless to say, de tror på geosentrisme.

 

Skal ikke si så mye mer, ta en titt selv: http://www.theflatearthsociety.org/forum/index.php#2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kikket en del på det forumet i går. Jeg klarer ærlig talt ikke bestemme meg for om det er seriøst eller om de bare er komplette idioter. Argumentasjonen minner veldig mye om hva de religiøse bruker, noe som gjør at det virker autentisk.

 

Er selvfølgelig en del troll på slike forums, men det vil det alltid være.

Lenke til kommentar

Jeg har to ganger bestemt meg for å være seriøs og diskutere med dem og totalt postet over 100 poster på forumet deres. Begge gangene har jeg gitt opp fordi jeg ikke får andre svar enn "lurk moar" eller "add it to the conspiracy" eller lignende. Men det var i det minste litt underholdning i kjedelige skoletimer. ^^

 

Det jeg synes er morsomt er at de sier at deres fremste argument for at Jorden er flat, er nettop fordi den ser flat ut (de skriver veldig gjerne "look out your window!"), men når de blir konfrontert med fenomener som skip som forsvinner i horisonten, så er det fordi Jorden egentlig er flat, men den ser rund ut. Det er bare lyset som blir avbøyd oppover i samme retning som Jorden blir aksellerert av mørk energi.:new_woot:

Lenke til kommentar

Kikket en del på det forumet i går. Jeg klarer ærlig talt ikke bestemme meg for om det er seriøst eller om de bare er komplette idioter. Argumentasjonen minner veldig mye om hva de religiøse bruker, noe som gjør at det virker autentisk.

 

Er selvfølgelig en del troll på slike forums, men det vil det alltid være.

 

Ja, jeg har streifet tanken om at de bare troller og later som om de tror på dette for å irritere folk som meg, men så ser man at enkelte har over 10000 innlegg der, og man skulle tro at man blir lei av å trolle etter så lenge.

 

Jeg har to ganger bestemt meg for å være seriøs og diskutere med dem og totalt postet over 100 poster på forumet deres. Begge gangene har jeg gitt opp fordi jeg ikke får andre svar enn "lurk moar" eller "add it to the conspiracy" eller lignende. Men det var i det minste litt underholdning i kjedelige skoletimer. ^^

 

Det jeg synes er morsomt er at de sier at deres fremste argument for at Jorden er flat, er nettop fordi den ser flat ut (de skriver veldig gjerne "look out your window!"), men når de blir konfrontert med fenomener som skip som forsvinner i horisonten, så er det fordi Jorden egentlig er flat, men den ser rund ut. Det er bare lyset som blir avbøyd oppover i samme retning som Jorden blir aksellerert av mørk energi.:new_woot:

 

Ja, jeg har selv presentert flertallige "bevis"/spørsmål som tilsier at jorda må være rund, og da er det alltid "it's a part of the conspiracy", "read the FAQ", "lurk moar" etc. Utrooooolig irriterende.

Lenke til kommentar

Men hvorfor tror de jorda er flat? Hvorfor mener de NASA osv. vil skjule at jorda er rund bak en konspirasjon? Hva tjener de på at jorda er flat og ikke rund? Jeg skjønner ikke motivasjonen. Noe må ha triggret at de tror alt er løgn.

 

Ifølge dem, er det fordi jorda SER flat, selv om den da faktisk ikke gjør det (horisonten, etc). Skjønner ikke helt motivasjonen selv, men jeg har gitt opp å prøve å forandre meningen deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...