Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøre 2 nettverkskort å få 200mbit?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heh. helt umulig du. Det skal gå helt fint det. men er litt usikker på hvordan. Men uansett så legger jeg til hva det står om det i linux, så kan du søke deg vidre fra der.


if you wish to be able to 'bond' multiple Ethernet

Channels together. 

This is called 'Etherchannel' by Cisco, Trunking' by Sun, and 'Bonding' in Linux.   If you have two Ethernet connections to some other computer, you can make them behave like one double speed connection using this driver. Naturally, this has to be supported at the other end as well, either   with a similar Bonding Linux driver, a Cisco 5500 switch or a   SunTrunking SunSoft driver.

Du trenger altså noe i andre enden som støtter det. Vil tro en switch skal fungere, men ikke en hub.

Men det er heller ikke umulig at det finnes andre måter å gjøre dette på.

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at man i XP har mulighet til å "bridge" to kort på hver maskin, slik at man sender på en kabel og mottar på den andre, slik at man 200Mbit, evt 2Gbit (hvis en bruker Gb-LAN)

 

Nå tviler jeg litt på at man klarer å oppnå 2Gbit over nettverket, men det er vel bare å teste det da... :)

Lenke til kommentar

Det går vel dersom du kjører 802.1d (eller var det a?) Port trunking i begge ender. Litt usikker på om Windows støtter dette uten videre. Antagelig trenger du noe ekstra, også kjøpe en svinedyr manageable switch som støtter 802.1a/d.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...