Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll


Anbefalte innlegg

Note: The release version of the game will have an advanced graphical settings menu. It will also

support the 16:9 aspect ratio and be playable in 16:10 (non-native) as well as 4:3 (letterbox).

 

Jeg ser ikke helt den at det blir sorte rammer på 16:10 ut ifra det som står her, men som andre allerede har sagt... Det skal gå helt fint hvis det er tilfelle. Tross alt 1080P med rom under for å putte subtitles (de fleste filmer og spill har dårlig lydkvalitet, så jeg kjører alltid subs for ikke å gå glipp av noe dialog)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Note: The release version of the game will have an advanced graphical settings menu. It will also

support the 16:9 aspect ratio and be playable in 16:10 (non-native) as well as 4:3 (letterbox).

 

Jeg ser ikke helt den at det blir sorte rammer på 16:10 ut ifra det som står her, men som andre allerede har sagt... Det skal gå helt fint hvis det er tilfelle. Tross alt 1080P med rom under for å putte subtitles (de fleste filmer og spill har dårlig lydkvalitet, så jeg kjører alltid subs for ikke å gå glipp av noe dialog)

Det står "playable" (du vil ikke bli hindret i å spille) og "non-native". En LCD-skjerm har som kjent bare én "native" oppløsning. Hvis spillet kun viser bilder i én aspect ratio (16:9), så har dette konsekvenser. Jeg har allerede sagt at 16:10-folk som meg antakelig ikke vil få det så ille. Men PC-VERDENEN har fortsatt nok av mennesker som sitter med f.ks. 4:3 eller 5:4-skjermer, og for dem blir det ille om de ikke fikser dette før release, eller snarest.

 

Jeg syntes det var verdt å opplyse om dette, blant de (urealistisk høye?) forventningene om høy grad av "finpuss" i det ferdige produktet. Tro meg, jeg ønsker spillet alt godt og all mulig suksess, men jeg er også blitt litt bekymret.

Lenke til kommentar

Ny sniktitt hos Eurogamer (en del spoilere fra prologen og kapittel 1):

 

A huge step upwards in terms of presentation, writing and roleplaying complexity, The Witcher 2 takes the RPG fight right to the big boys. Assassins of Kings? If the kings are BioWare and Bethesda, that sounds about right.

 

While commenting on a game's graphics can become a one-way ticket to dreary SuperlativeVille, it would be a critical disservice not to nod at just how great The Witcher 2 looks. Sporting the developers' custom engine, it's one of those now all-too-rare games that are designed explicitly for those honking great graphics cards inside a gaming PC.

 

Arrestingly good-looking even at the lower settings, when whacked up all the way to Ultra it's an explosion of detail and colour, a long way distant from the blurry textures and depressing browns we've perhaps come to expect of late.

 

...

 

While the first game may have been guilty of being paradoxically puerile in its attempts to be mature, this time around it's a whole lot more grown-up. A few slight losses in translation aside, the dialogue is for the most part sharp and smart, with the swearing clearly a part of the world rather than just painted on top, and it's all acted out by a remarkably confident voice cast.

 

...

 

Aside from making the rookie error of presuming every player will be so familiar with the original game that they can plunge right into what's immediately a too-complex back-story (really, it needs an additional intro sequence to clear things up for newbies), it's clever and subtle yet big and brash – a breath of fresh air in an age where other role-players are obsessed with accessibility first and foremost.

 

Too often, melding RPG complexity with action game gloss has apparently proven an impossible challenge for developers, with one or the other element left licking its wounds from the attempt. If The Witcher 2 can maintain its first chapter accomplishments throughout its duration, it will have deftly proved that there needn't be any compromise from either side of the equation.

 

From humble roots, we have our king-slayer.

 

Samme side har også snakket med seniorprodusent Tomasz Gop om konsollryktene som har svirret de siste dagene:

 

"So no, no no no, we are not in full-scale development on the console version of the Witcher 2 right now. There were tests like a proof of concept, so we at least know that it's doable, possible. But we are not fully producing the game right now. Nuh-uh."

 

Gametrailers har også lekt seg med presseutgaven (noen spoilere):

 

 

Kotaku har noen tanker om spillet i forbindelse med den siste traileren:

 

Geralt is a grade-A badass. He's an action movie hero for the fantasy set, utilizing magic, swordsmanship, and a little alchemical know-how to battle the evils that plague the land. It's a combination that's worked well for Geralt, known far and wide as someone you probably shouldn't fuck with.

 

Luckily there are a few folks left that haven't gotten the message, or The Witcher 2 would just be a virtual world filled with people apologetically getting out of your way.

 

...

 

But when you get right down to it, the excellent voice acting, witty writing, and all of the bells and whistles packed into CD Projekt's custom-built game engine are simply filler, things to admire when you aren't busy diving headfirst into the game's deep, satisfying combat system.

 

The Witcher was one of the best PC role-playing games of all time. The Witcher 2 might wind up being one of the best PC games of all time.

 

Og så har RPGFan intervjuet en viss seniorprodusent, og Hooked Gamers har ni grunner til at du bør spille TW2 her.

 

Er det forresten mange her som har forhåndsbestilt? Jeg har bestilt samlerutgaven (fra Zavvi), men siden jeg tviler på at den kommer med det første å vurderer jeg å kjøpe GOG-versjonen også. Spesielt siden man kan starte forhåndsnedlastningen der 10 mai.

Endret av Volundr
Lenke til kommentar

bør og bør fru blom

 

er vel ikke strengt tatt nødvendig. har ikke hørt noe om at det vil være noe ME lignende import savegame greie og da er det jo mest sannsynelig at om man har spilt 1ern så får man litt kontinuitet, men er ikke god game design å basere seg på at man må ha spilt 1ern.

Lenke til kommentar

Jo, det er savegame import. Hvor stor betydning dette får for spillopplevelsen vet jeg ikke.

 

Jeg har hørt at TW2 går litt rett på sak, uten å gi noen innføring a la "dette har skjedd" eller på annen måte gir en innføring i Witcher-universet til nye spillere. Men selv dét er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar

Hvordan var den ikke 100% til pc sist gang? :o

 

 

Synes eneren var 100% PC spill jeg!

Og toeren blir det samme! Er ikke lenge til vi får det første store RPGet dette året folkens!

 

Jeg har ikke snakket om at eneren var konsollport heller. Les mine innlegg om igjen.

 

Det er toeren jeg er bekymret over.

 

Utvikleren har i ett marked som preges av billige konsollporter til PC- skrytt av at de skal lage ett 100% PC spill - The Witcher 2.

 

Men med 1080p (?) og autoaim sammen med ett minimalistisk utseende, ser det mer ut for meg som at de har forberedt TW2 på en storstilt konsollutgivelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...