Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll


Anbefalte innlegg

Et par nye videoer er ute (små spoilere fra begynnelsen av spillet i den første):

 

 

 

VG24/7 melder at TW2 kommer med 11 språk. "Vår" versjon av spillet kommer med engelsk og fransk, samt spanske og italienske undertekster. Det vil også være mulig å laste ned andre språkpakker - jeg vet at blant annet polsk vil være tilgjengelig for nedlastning 17 mai.

 

Hmm, ytelsen i forrige spillet gikk ok med oppsettet mitt, lurer på hvordan det blir nå ^^

Ikke la dette bli et "The way it is meant to be played" tittel :dontgetit:

 

Ifølge en del av de som har spilt presseutgaven så er spillet relativt godt optimalisert allerede. Jim Rossignol fra Rock, Paper, Shotgun spilte på Ultra (høyeste grafikkinnstillingen; presseutgaven har låste innstillinger, men CDPRED har sagt at disse vil bli åpnet opp):

 

Ultimately The Witcher 2 is looking strong. It’s beautiful (on a i5 2500k, 8gb RAM, and GTS250 at max settings it was doing a steady 20 fps in the most intense of scenes, rising to over 30fps for general running about)

 

Richard Cobbett fra PC Gamer spilte først på Medium og så Ultra:

 

It’s a Core 2 Duo, originally using an older HD Radeon (4870, I think, and YES I KNOW) and 4GB of RAM. Since writing this – and as a direct result of it – I swapped the card out with an Nvidia GTX 460. That happily runs Ultra mode, although not perfectly – a bit of lag when things get busy, and some framedrop chugginess on occasion. But it’s a preview build, so that shouldn’t be taken as word of law. You’ll be able to PLAY Witcher 2 on most decent spec machines, as far as I can tell. It just won’t look great compared to what it can push out.

 

Sebastian Magnusson fra Skillpoint spilte på Medium:

 

It's a pretty old computer, Core 2 Quad Q8300 with 4gb RAM and a Geforce 8800GTS 512.

 

Tror dere det er mulig å spille på høyeste grafikk med disse speccene?

 

ASUS 6970 2 GB GDDR5 DirectCUII

Intel Core i7 920 2.67GHz @ 4.2 GHz

6 GB DDR3 RAM 1066MHz

 

oppløsning på skjerm 1920x1200

:)

 

Jeg regner med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny sniktitt hos Strategy Informer. Det er noen små spoilere der, så her er noen spoilerfrie utdrag under:

 

The first chapter plays out very linearly, Dragon Age-like in fact, and I was worried it would stay like that after the fairly open first game. Those fears were dispelled once I hit the SPOILERS, and it felt like that moment in Oblivion when you leave the sewers and find the whole of Cyrodiil available to you. It’s not quite as open as a Bethesda title, but that’s a good thing because it’s certainly better looking.

 

...

 

Hands down, if The Witcher 2 wins no other award this year it certainly stands out as being the best looking RPG available. Characters are incredibly detailed, forests are lush and overgrown, rain punishes the ground, and that SPOILER at the start had me just standing admiring it for a few minutes.

 

The interesting but not particularly exciting combat system from the first game has undergone a radical overhaul. Geralt’s still got two swords, steel for humans and silver for monsters, and he can still use simple spells to give him an edge. The fighting itself however is now akin to Batman: Arkham Asylum, with Geralt pirouetting between enemies and making tactical decisions on the fly. Simple and satisfying.

 

Simple, but by no means easy. Combat is a bit troublesome at the moment admittedly and currently isn’t as smooth or refined as Batman’s, but I’m sure CD Projekt will be tweaking it a lot between now and the game’s release next month. Even if it stayed the same I wouldn’t have a problem with it. It’s just a matter of getting used to it.

 

...

 

There’s certainly a lot of gameplay here, with dozens of quests to find and all with some sort of consequence. If you’re just after quick cash and XP of course you can browse the job postings board that’ll be up somewhere in villages (usually outside the inn). Occasionally you’ll have a companion accompanying Geralt, which is good as sometimes it can get lonely tackling monsters and bandits alone. All the quests I encountered were interesting and action-packed, and it was often possible to find alternative solutions to violence even if it was just through dialogue.

 

...

 

The Witcher 2: Assassins of Kings is out May 17th exclusively on PC, and just from the relatively short slice I’ve seen (about 10 hours) Bethesda and Bioware have a fight on their hands for RPG of the year – if not game of the year.

Lenke til kommentar

Til Amir90: Som svar på ditt innlegg på forrige side:

 

The Witcher benyttet seg kun av èn gpu på dualgpu oppsett, som f.eks. 4870x2. Det kan forklare hvorfor det ikke gikk så godt på din maskin. På den annen side har jeg samme CPU som deg klokket til 3,5ghz, og ett GTX 480. Likevel kjører The Witcher unsmooth på maskinen min. (Høy FPS, men likevel ustabilt)

 

Sannsynligvis (og nå gjetter jeg hardt) har CD Projekt større budsjett og høyere krav til hvordan spillet oppfører seg og oppleves i denne omgang. Mer finpusset :) Forhåpentligvis vil det jo også være støtte for dual gpu kort. Ditt 4870x2 er jo nesten like kraftig som mitt enda =)

Lenke til kommentar

Til Amir90: Som svar på ditt innlegg på forrige side:

 

The Witcher benyttet seg kun av èn gpu på dualgpu oppsett, som f.eks. 4870x2. Det kan forklare hvorfor det ikke gikk så godt på din maskin. På den annen side har jeg samme CPU som deg klokket til 3,5ghz, og ett GTX 480. Likevel kjører The Witcher unsmooth på maskinen min. (Høy FPS, men likevel ustabilt)

 

Sannsynligvis (og nå gjetter jeg hardt) har CD Projekt større budsjett og høyere krav til hvordan spillet oppfører seg og oppleves i denne omgang. Mer finpusset :) Forhåpentligvis vil det jo også være støtte for dual gpu kort. Ditt 4870x2 er jo nesten like kraftig som mitt enda =)

Fikk ikke helt elendig ytelsen, men ustabilt slik du nevnte ^^

Neida, jeg har troen på de jeg :)

 

Er det viktig å ha spilt eneren?

Hvis du har tid (eneren er et langt spill) så koster platinum edition bare 150-200 kr hos elkjøp, vel verdt prisen spør du meg ^^

Litt ekstra snadder også.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis (og nå gjetter jeg hardt) har CD Projekt større budsjett og høyere krav til hvordan spillet oppfører seg og oppleves i denne omgang. Mer finpusset :)

Skulle tro det. Men en av de siste kontroversene på Witcher-forumet er at spillet kun har full støtte for skjermer som er 16:9 "nativt".

Lenke til kommentar

Er blitt diskutert i denne tråden:

http://tw2.thewitcher.com/forum/index.php?topic=32201.0

 

MM360 er CDPR-ansatt. Ellers har jeg sett få ord fra offisielt hold, annet enn dette pinlige utspillet:

16:9: Checking on this. If, worst case, there’s the letterbox (black up top and bottom) is that really a huge issue? It looks all cinematic-like, and that’s how many of us used to watch movies, remember? “Widescreen version” even though we didn’t have widescreen TVs?
Fra kommentardelen til denne artikkelen (trolig spoilere, så jeg har ikke lest den): http://www.rockpapershotgun.com/2011/04/14/projekting-hands-on-with-the-witcher-2/

 

... og litt mer sympatisk:

I'm just sitting here about 25th hour without leaving home, at the weekend. Tired, bored, overworked, maybe that's a reason. Anyway it can happen that there will be black borders in 1.0 version. Just because we have still some issues to work on - related to gameplay - and it's just more important than everyting else. But for sure we will not forget about native support for other resolutions. It's just a matter of time. It's shame that we just can't clone ourselves ;)

 

FAQ er heller ikke direkte lovende:

http://tw2.thewitcher.com/images/newsletter/TW2_FAQ_April2011.pdf

 

Jeg har en 16:10-skjerm så det vil være til å leve med (med mindre bildet blir strukket, som for meg er mer plagsomt enn svarte kanter). Andre vil få det verre, om de ikke fikser dette.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

PC Format har visstnok anmeldt en uferdig versjon av The Witcher 2 og gitt det 92/100. Ingen link, siden det ikke er noe oppe på nettsiden deres ennå, kun i magasinet. ducati101 på Gamespot-forumet har bladet og skriver:

 

Summary: Involving Combat, Stupendous Visuals, Varied gaming.

 

It goes on to say; If the bugs are stamped out (awkward pathfinding), we've got a new king of role-playing to doff our caps to. Witcher 2 is vast, varied and challenging.

 

Det er også en ny video ute, denne gangen av den polske versjonen (noen få spoilere):

 

 

Og så har RPGamer en ny, spoilerfri (i hvert fall når det gjelder historien) sniktitt her.

 

En ny modifikasjon til The Witcher - And a Curse, and Love, and Betrayal - har også blitt utgitt:

 

We would like to announce that "And a Curse, and Love, and Betrayal", one of the biggest fan-made adventures for "The Witcher", is available for download. It took us almost three years to finish it.

 

Our adventure features:

 

  • 10-12 hours of gameplay
  • 18 new music tracks
  • replayability due to multiple story paths
  • lots of side quests in addition to the main quest

We want to thank everybody who was involved in our project and we wish all players lots of fun!

Endret av Volundr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...