Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men tror jeg har funnet årsaken til at telefonen ikke får kontakt med sim kortet eller at den ikke får vanlig telefonsignal. For når jeg går inn på 'Om telefon' og ser på Grunnbåndsversjon, så står det Ukjent der.

 

Jeg vet det er mulig å fikse, men husker ikke hvor jeg så det på XDA-Developers sin side.

 

Så om noen hadde klart å funne opp tråden med hjelpen for å få dette fikset, så hadde det vært bra :thumbup:

 

EDIT: Nvm, fant topic'en selv hehe.

 

EDIT 2: Ewwww, ser ut til å være et større problem. For jeg har faktisk mistet IMEI nummeret mitt på telefonen. Så kan tyde på at noe er galt med efs mappa.

 

EDIT 3: HAHA, klarte å fikse det. Jeg jukset telefonen trill rundt faktisk :D

 

Dette gjorde jeg.

 

1. Måtte laste ned noen andre sin efs folder her som inneholder alle disse IMEI og den andre infoen. Siden noen anbefalte å bruke noen andre sin efs folder som midlertidig løsning.

 

2. Tok så backup av min eksisterende efs folder med Root Explorer siden alle filene faktisk var i efs mappa.

 

3. Gjorde så dette.

 

4. Startet opp telefonen og fikk faktisk tibake nettet til noen grader. Jeg fikk bare beskjed om at jeg bare kunne ringe nødnummre. Og dette var jo litt videre enn det som var tidligere med null niks av nettverk.

 

5. Fjernet så denne efs mappa i Android SDK mappa på PC'en og flyttet inn min backup av efs folderen dit (som jeg trodde var ødelagt). Så gjorde jeg det samme som på punkt 3 igjen. Og vips, så hadde jeg min orginale IMEI og Grunnbåndsversjon tilbake. Og nå funker alt perfekt :D . Hadde aldri i livet trodd at dette ville funke.

 

Beklager for å si det litt stygt, men jeg er faen meg glad at jeg kan en del om dette her altså. Hadde jeg ikke kunnet dette så hadde jeg muligens vært i en knipe meg at jeg hadde en custom ROM installert og custom rom counteren viste 14 installs under Download (Odin) mode hehe.

 

Så hadde ikke jeg kunnet dette, så hadde den eneste måten å få dette fikset på vært i å levere inn telefonen til service. Og er muligens her jeg ville ha blitt stoppet opp.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hei,

 

Lovet å komme med en oppdatering på 3500 mAh batteriene når jeg hadde fått testet litt mer.

 

Det har jeg fått gjort nå. Batteriene fungerer greit, men ikke så bra som jeg hadde håpet.

Jeg tror grunnen er at så langt har jeg bare ladet to ganger. Merker forbedring fra første til andre lading. Litt vanskelig å si hvor stor den var, da bruken alltid vil variere litt, men mitt inntrykk er at batteriet ble bedre.

 

1 Lading.

Ladetid ca 5 timer med 700 mAh lader, (original laderen som følger med telefonen)

Blandet bruk. Blant annet litt GPS. 3G og wifi på hele tiden bortsett fra ca 8 timer på natten når jeg sov. Ellers litt spilling, og sånn passe aktiv bruk av telefonen. Skjerm på ca 5 timer. Etter 35 timer var det 10% igjen av batteriet. Ble da satt til lading.

 

2 Lading.

Fikk ikke tatt tiden på ladingen, da telefon lå i bilen og jeg var et annet sted.

Bruk omtrent som ovenfor. Skjerm 5.5 timer, snakket i tlf i 1 time og 10 minutter.

GPS brukt i bil ca 20 minutter. Ellers 3G og wifi på hele tiden bortsett fra om natten.

Batteriet var nå nede på 4% etter 45 og en halv time. Så forbedringen fra første lading var ganske drastisk vil jeg si. Håper det forbedrer seg enda mer etter noen ladinger til.

 

3 Lading.

Bruk omtrent som ovenfor. Må si meg ganske fornøyd med batteriet nå. 1% batteri igjen etter 54 timer :)

 

OPPDATERT:

 

4 Lading.

Bruk omtrent som ovenfor. Må si meg fornøyd med batteriet nå. 3% batteri igjen etter 56 timer. Og da har fring stått å ruslet og gått de siste 4-5 timene, men ikke vært i bruk.

Virker som batteriet har nådd omtrent max av hva man kan forvente nå. Så da ser jeg ingen grunn til å oppdater noe mer her. Fikk også original batteriet til å holde opp mot 30 timer ved lite bruk. Så min konklusjon er at dette holder ca 2x så lenge som original batteriet ved relativ lett bruk, og noe kortere ved aktiv bruk.

 

 

Siste bump/Oppdatering

Lenke til kommentar

Siden vi er inne på batterier.

CriskeloROM v12

1. gang på den ROM'en: 2 dager beint

2. gang: 2 dager 10 timer

 

3G og WLAN på stort sett hele tiden (med DLINK router), litt spotify, spotify sync, etc i tillegg til bilder, mms, sms, ringing osv.

Beste jeg har hatt med originalbatteriet tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har nylig skaffet meg en s2, og må si jeg er veldig fornøyd. Gikk fra en treg htc hero. en ting jeg merka var at en gang skulle jeg slå av og på, men når jeg slo den av, starta den igjen automatisk, og det har den gjort siden, så en avslått s2 kan ikke jeg ha ved mindre jeg bruker opp batteriet. Merkelig greier, noen sokn har opplevd samme greia?

Lenke til kommentar

Har siklet lenge på LG Optimus 2X da jeg tenkte den skulle komme allerede tidlig i februar, mens Samsung Galaxy S2 så ut til å la seg vente på. Men nå ser det jammen ut til at Samsung har fått fortgang i ting, og akkurat nå syns jeg faktisk denne telefonen ser mer spennende ut enn 2X, til tross for mangel på Tegra 2-prosessor. Skjermen (både størrelsen og Super-AMOLED Plus) er dog i Samsungs favør. Er på tide å skifte ut min Motorola Milestone, men hvordan skal jeg overleve uten mitt fysiske tastatur? :p

 

Sikler også etter HP Pre 3, men den kommer vel tidligst i sommer..

 

Neppe :p

Lenke til kommentar

Jeg har nylig skaffet meg en s2, og må si jeg er veldig fornøyd. Gikk fra en treg htc hero. en ting jeg merka var at en gang skulle jeg slå av og på, men når jeg slo den av, starta den igjen automatisk, og det har den gjort siden, så en avslått s2 kan ikke jeg ha ved mindre jeg bruker opp batteriet. Merkelig greier, noen sokn har opplevd samme greia?

Den skal holde seg av om du skrur den av.

Lenke til kommentar

Hvor lenge skal telefones lades før den brukes første gang? Har lest at man skal bruke opp strømmen batteriet kom med og så lade den helt opp. Stemmer dette?

Du trenger ikke lade den før du tar den i bruk. Batteriet er optimalt etter ca 30 ladinger.

 

Hvor har du det i fra?

Jeg mente det samme, etter egne erfaringer.

Men så var det en eller annen her inne som påstod at han "viste" at det var på topp etter 4-5.

Gadd ikke lage noe diskusjon ut av det, men min erfaring er altså at mitt ble helt topp etter 25-30 ganger (Original batteriet)

Så om dette stemmer gleder jeg meg virkelig til jeg har ladet 3500 mAh batteriet ca 25 ganger til...

Lenke til kommentar

Hvor har du det i fra?

Jeg mente det samme, etter egne erfaringer.

Men så var det en eller annen her inne som påstod at han "viste" at det var på topp etter 4-5.

Gadd ikke lage noe diskusjon ut av det, men min erfaring er altså at mitt ble helt topp etter 25-30 ganger (Original batteriet)

Så om dette stemmer gleder jeg meg virkelig til jeg har ladet 3500 mAh batteriet ca 25 ganger til...

Jeg har lest dette noen steder på nettet, og selv opplevde jeg at batteriet mitt ikke ble skikkelig bra før etter en 12-13 oppladninger. Jeg går da ut fra at batteriet trenger maks 30 oppladninger, for at produsenten skal ha noe å falle tilbake på, slik at ingen kan sende inn batteriene sine den første uken, etc.

 

Jeg så posten du tenker på, og var heller ikke i humør til å ta opp noen diskusjon på dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...