Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Tror aldri jeg har sett noe som blir så rotete og avansert lansert som villainrom. Jeg finner jo fan ikke fram til selve rom'en en gang...

For ikke å snakke om at det virker som alt må gjøres i 4-5 omganger...

Endret av Recon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så godt som tre døgn med moderat bruk. Bruken inkluderer bl.a 1t 30min Spotify, 1t 22min taleanrop, 1t med lite krevende spill, masse Market og en god porsjon Opera Mobile og ikke minst mye knatting her&der.

Førnøyd med oppsettet nå.

 

post-131485-0-78259800-1310163296_thumb.jpeg post-131485-0-18936800-1310163310_thumb.jpeg

 

Utbroder!

Lenke til kommentar

Step 1- Flash kernel med CWM(hopp over om du allerede har):

 

Viktig at det er en kernel som stemmer med Firmwaren du allerede har!

cf-root

 

Step 2- Innstaller ROM Villianrom

Plug your phone into your pc and place this .zip file onto the root of your internal (or external) SD card.

 

Once down, unmount, unplug from your PC and then turn off the phone.

 

Boot into ClockWorkMod recovery by powering on with volume UP, home and power held.

 

Go to BACKUP and run a backup

 

Once this is done go to "wipe data/factory reset" then do "wipe cache".

 

Now you need to go "Install Zip from SD" find your .zip file of VillainRom and flash.

 

Once complete you can reboot the phone, you will be on VillainRom.

 

If for some strange reason you get stuck into a boot loop (meaning its taking longer than 10 minutes to boot into the rom) you will need to hold power till the phone turns off, boot into CWM and repeat the wipe and flashing steps above.

 

Step 3- Update kernel:

"At the time of writing this is the KF2 kernel"

 

First of all, install VRTweaks

You should now install the Symlink fix, and reboot the phone

 

Flash den oppdaterte kernelen(KF2)

 

Step4- Update modem/radio(valgfritt):

Denne radion er anbefalt:

http://www.villainrom.co.uk/forum/showthread.php/4876-ROM-VillainROM-2.0-for-Samsung-Galaxy-S-II-(2.3.4-time)

 

Put your phone into download mode and open Odin.

 

Click "PHONE" and guide it to the tar.md5 file

 

Press Start

 

Phone will reboot and your done

 

 

Aaaaaaaaaand done. EZPZ

Endret av Byxxi
Lenke til kommentar

Stock Rom, Launcher Pro, SwitchPro (for å dimme mer enn laveste default), 2G for det meste når wifi ikke brukes. "Ikke varsle meg når åpent nettverk er tilgjengelig", Ikke auto-synk, mørke temaer og bakgrunn. Mange bekker små.. Kastet ut NoLed til fordel for FlashNotify. Ingen av Samsung sine standardwidgets, animasjoner avslått.

 

Ikke noe spes egentlig.

Lenke til kommentar

Byxxi, syns fortsatt det der er kaotisk, særlig siden postene følger opp med gammel info i de neste postene. Og hva fan er CWM som må inn? ;p

CWM=ClockWorkMod. Det er den moddede kernelen som gir deg muligheten til å flashe fra SDkort.

 

Nøyaktig hva syntes du er rotete? Kan godt hjelpe deg litt ))

Lenke til kommentar

Step 1- Flash kernel med CWM(hopp over om du allerede har):

 

Viktig at det er en kernel som stemmer med Firmwaren du allerede har!

cf-root

Flasher jeg den (CWM, CF-kernel) med odin vanlig?

Step 2- Innstaller ROM Villianrom

Plug your phone into your pc and place this .zip file onto the root of your internal (or external) SD card.

 

Once down, unmount, unplug from your PC and then turn off the phone.

 

Boot into ClockWorkMod recovery by powering on with volume UP, home and power held.

 

Go to BACKUP and run a backup

 

Once this is done go to "wipe data/factory reset" then do "wipe cache".

 

Now you need to go "Install Zip from SD" find your .zip file of VillainRom and flash.

 

Once complete you can reboot the phone, you will be on VillainRom.

 

If for some strange reason you get stuck into a boot loop (meaning its taking longer than 10 minutes to boot into the rom) you will need to hold power till the phone turns off, boot into CWM and repeat the wipe and flashing steps above.

Hvorfor dette med wipe, og hvordan får jeg de apps og ting jeg har backet up tilbake?

 

Step 3- Update kernel:

"At the time of writing this is the KF2 kernel"

 

First of all, install VRTweaks

You should now install the Symlink fix, and reboot the phone

 

Flash den oppdaterte kernelen(KF2)

 

Step4- Update modem/radio(valgfritt):

Denne radion er anbefalt:

http://www.villainro...-II-(2.3.4-time)

 

Put your phone into download mode and open Odin.

 

Click "PHONE" and guide it to the tar.md5 file

 

Press Start

 

Phone will reboot and your done

 

 

Aaaaaaaaaand done. EZPZ

Norsk QWERTY? ;)

Lenke til kommentar

Du flasher i Odin som vanlig. Er bare en kernel :thumbup:

 

Wipen er der for at ingen filer skal henge igjen etter din gamle rom. For å skape minimalt med bugs.

 

Swiftkey har norsk QWERTY.

Swiftkey beta er gratis, om du ikke vil betale for det.

 

edit:

glemte backup.

Backup apps og diverse med Titanium Backup ★ root.

 

Backupen du gjør i CWM backer opp ROMen du allerede har innstalert, for at du skal kunne gå tilbake dit, om noe feiler.

Endret av Byxxi
Lenke til kommentar

Titanium lagrer vel backupen i en fil. Så du passer på den fila, og så innstalerer du titanium etter du har flashet alt igjen. Lar titanuim gjøre det den gjør best.

 

Mulig du må backe opp sms med et annet program enn titanium. Har ikke prøvd enda.

Lenke til kommentar

post-131485-0-82208200-1310165937_thumb.jpg post-131485-0-24332700-1310165960_thumb.jpg post-131485-0-29941200-1310165982_thumb.jpg

 

Laga den klokke-widgeten selv i "make your clock widget". Skikkelig bra app hvor kun fantasien setter grenser på utseende. Kjekt også å ha neste aktive alarm på forsiden. (Den lille teksten under klokka til venstre hvor det for øyeblikket står "not set") Også en del av klokkewidgeten jeg komponerte. Fjernet i samme slengen status-baren siden jeg har SwitchPro.

 

Forresten flere som synes at screenshots blir veldig blasse? Disse bildene måtte jeg endre gamma til -0,59 og øke saturation til 140% for å få samme gjengivelsen som på tlf.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...