Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Et forferdelig hjelpeløst spørsmål fra en som er helt ny med android og som sitter og leker med sin splitter nye SGS2...

 

Nå har jeg lett i en halv evighet over alt, lest bruksanvisningen til og med (noe jeg aldri gjør...) men det er rett og slett klin umulig å skru av kameralyden! Den vil jeg ikke ha. Den er ikke å finne i kamerainnstillinger (der bruksanvisningen sier den skal være), og ikke i lydinnstillinger heller. Jeg bruker silentmode men til og med da skal det hersens kameraet hyle ut at jeg tar bilder.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få kameraet til å ti stille? :(

Dette skal funke uten å roote.

 

Har ikke prøvd dette selv, men Google er din venn...

http://www.inspiredgeek.com/2011/05/15/disable-camera-sounds-silent-on-samsung-galaxy-s2-sii-tip/

 

Hvis jeg har forstått riktig så trenger man root tilgang for å kunne endre på den filen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt denne telefonen selv nå, men fikk angre følelse siden iPhone 4 kostet noen få hundrelapper unna, så jeg er redd jeg har gjort feil valg, men etter å ha lest mange tester var jeg overbevisst om at dette var rett valg, men når jeg bestilte den ble jeg veldig usikker :hmm:

Har jeg gjort riktig eller feil valg ved kjøp av denne mobiltelefonen istedenfor iPhone 4? :dontgetit:

 

LITT vanskelig for andre å svare på når du ikke er sikker selv en gang ;)

 

Det jeg mener er vell om iPhone 4 er bedre enn SGS2?

 

Like vanskelig å svare på. Er opel bedre enn Ford, er brunost bedre enn gulost?

Et tips. Om du er så usikker før du skal kjøpe en såpass dyr tlf (uansett hvem av dem du velger) sett deg ned og definer ditt behov uten å ta hensyn til hva andre måtte mene.

Når du så vet hva du er på jakt etter i en telefon. Les noen tester/omtaler av de to produktene (gjerne flere produkter) så finner du fort svaret på det du lurer på.

Siden dette er en SGS2 tråd ser jeg liten vits i å dra i gang en diskusjon rundt dette emnet her. Det finnes uansett ikke noe fasit svar på det du lurer på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått riktig så trenger man root tilgang for å kunne endre på den filen.

 

Ser ikke sånn ut. /data/ mappen krever ikke root.

 

Til du som klager på posten: ser ikke helt hva du klager på, og skjønner ikke hvorfor du klager til oss. Posten fikk pakken din igår og du "krever" den levert idag..

 

EDIT: hjem på døren er heller ikke ment som en ekspress-tjeneste, mer en convenience med at du slipper dra på posten.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Et forferdelig hjelpeløst spørsmål fra en som er helt ny med android og som sitter og leker med sin splitter nye SGS2...

 

Nå har jeg lett i en halv evighet over alt, lest bruksanvisningen til og med (noe jeg aldri gjør...) men det er rett og slett klin umulig å skru av kameralyden! Den vil jeg ikke ha. Den er ikke å finne i kamerainnstillinger (der bruksanvisningen sier den skal være), og ikke i lydinnstillinger heller. Jeg bruker silentmode men til og med da skal det hersens kameraet hyle ut at jeg tar bilder.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få kameraet til å ti stille? :(

Dette skal funke uten å roote.

 

Har ikke prøvd dette selv, men Google er din venn...

http://www.inspiredgeek.com/2011/05/15/disable-camera-sounds-silent-on-samsung-galaxy-s2-sii-tip/

 

Hvis jeg har forstått riktig så trenger man root tilgang for å kunne endre på den filen.

 

Det stemmer, står i kommentarene. :)

Lenke til kommentar

Det virker som kontaktene mine er lagret dobbelt på telefonen. I kontaktlisten ser alt helt bra ut og på kontakten "pappa" er det ett mobilnummer og en mail. Men når jeg f.eks skal skrive en mld og skriver inn "pappa" i boksen øverst kommer det opp to av de samme mobilnummre (Det ene med +47 forran og det andre med 0047 forran), to av de sammme mailen og to av de samme hustelefonnumrene. Jeg har ikke lagret noe hustelefonnummer på han, det er gammel.

 

Så det virker som alle kontaktene ligger et annet sted på telefonen jeg ikke kan se. Noen som vet hvordan jeg sletter disse?

Lenke til kommentar

Er det slik for alle som har roota telefonen, så kjem det ein gul varseltrekant når man starter opp telefonen?

Den er ikkje så stor, og er nederst på skjermen.

 

Alle som kjører med uoriginal kernel (må ha det for å roote) har denne ja. Man kan derimot flashe tilbake til den originale kernelen ETTER man har rootet for å bli kvitt den. Man mister ikke root da heller :)

Lenke til kommentar

Er det slik for alle som har roota telefonen, så kjem det ein gul varseltrekant når man starter opp telefonen?

Den er ikkje så stor, og er nederst på skjermen.

 

Hentet fra XDA

 

Assuming you want root yoh will always have the yellow exclamation. It just shows you're running a kernel/rom thats been modded.

You don't need to have that yellow ! if you've got root.

 

Just re-flash the original KDF kernel once you've got root and you'll keep root but loose the yellow !

 

Så det nå at den guiden ikke virker uten root. :) Skal skrive det i linken til den.

Lenke til kommentar

Det virker som kontaktene mine er lagret dobbelt på telefonen. I kontaktlisten ser alt helt bra ut og på kontakten "pappa" er det ett mobilnummer og en mail. Men når jeg f.eks skal skrive en mld og skriver inn "pappa" i boksen øverst kommer det opp to av de samme mobilnummre (Det ene med +47 forran og det andre med 0047 forran), to av de sammme mailen og to av de samme hustelefonnumrene. Jeg har ikke lagret noe hustelefonnummer på han, det er gammel.

 

Så det virker som alle kontaktene ligger et annet sted på telefonen jeg ikke kan se. Noen som vet hvordan jeg sletter disse?

 

Du kan gjøre om kontaktene til en

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg bruker WidgetLocker og vil gjerne gjøre sånn at telefonen ikke kan bryte ut av låsskjermen når jeg trykker på Hjem-knappen. Er det noen som vet hvordan man får til dette? Har søkt og søkt men finner ikke et vettugt svar.

 

Edit: Fant det ut :p

Endret av Magnetar
Lenke til kommentar

Takk - då veit eg at det er trygt!

 

Men...mulig eg har gulskjær på telefonen (?) Veit ikkje om det er noko eg innbillar meg etter å ha lest dette: http://www.amobil.no/artikler/galaxy-skjermen_din_er_gul/98772

Men vil uansett vere på den sikre sida. Korleis kan eg vita sikker om det er gulskjær i den?

Det einaste er at det kan sjå ut som om vesntresida av skjermen er litt mørkare enn høgre...

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at dette er en enten-eller sak. Noen har bittelitt, andre har ingenting. Noen har det værre såklart...

 

Effekten kan imidlertid være så svak at det er lett å overse den. Det sies at man best kan sjekke om man har denne feilen på sitt eksemplar ved å skru ned bakgrunnsbelysningen og se nøye på en ensfarget bakgrunn. Du kan for eksempel dra ned statuslinjen og fjerne alle varslinger for å undersøke nærmere.
Lenke til kommentar

Er det slik for alle som har roota telefonen, så kjem det ein gul varseltrekant når man starter opp telefonen?

Den er ikkje så stor, og er nederst på skjermen.

 

Alle som kjører med uoriginal kernel (må ha det for å roote) har denne ja. Man kan derimot flashe tilbake til den originale kernelen ETTER man har rootet for å bli kvitt den. Man mister ikke root da heller :)

 

Dersom man benytter Chainfire's metode på XDA for root så mister man også ClockworkMod3, men man beholder root og Busybox.

 

 

 

Lenke til kommentar

Det virker som kontaktene mine er lagret dobbelt på telefonen. I kontaktlisten ser alt helt bra ut og på kontakten "pappa" er det ett mobilnummer og en mail. Men når jeg f.eks skal skrive en mld og skriver inn "pappa" i boksen øverst kommer det opp to av de samme mobilnummre (Det ene med +47 forran og det andre med 0047 forran), to av de sammme mailen og to av de samme hustelefonnumrene. Jeg har ikke lagret noe hustelefonnummer på han, det er gammel.

 

Så det virker som alle kontaktene ligger et annet sted på telefonen jeg ikke kan se. Noen som vet hvordan jeg sletter disse?

 

Du kan gjøre om kontaktene til en

Supert! Hvordan gjør jeg dette? :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...