Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper virkelig en update kommer snart. Min tlf holdt.i ca 4-5timer idag etter jeg brukte nettet i.ca 3 timer. Blir ikke akkurat imponert av denne driten...

 

Jeg tror ingen update i hele verden kan hjelpe deg. Om det kommer en update vil den aldri kunne øke levetiden på ditt batteri med 19-20 timer uansett, lykke til videre...

Lenke til kommentar

Hvordan skrive denne ro.camera.sound.forced=0? Hva skal man skrive den med? Notepad? Og så kalle den local.prop og legge den inn på rett plass?

 

Here is a quick tip for the Samsung Galaxy S2 users that want to make the camera silent. Good point is that this technique doesn’t delete anything on the phone and is pretty simple to follow. Involves only adding a one line of code to a file.

 

So, here you go:

 

Step 1: First check that if there is a file called "local.prop" exist in the /data/ folder (i.e. "/data/local.prop").

 

Step 2: In case this file doesn’t exist then create one.

 

Step 3: Open the file and add the following line:

 

ro.camera.sound.forced=0

 

Step 4: Now reboot the SG2 and camera application should be completely silent!

 

Step 5: To restore the sound either delete the "local.prop" file or change the code line to as follow (that you entered earlier):

 

ro.camera.sound.forced=1

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker som kontaktene mine er lagret dobbelt på telefonen. I kontaktlisten ser alt helt bra ut og på kontakten "pappa" er det ett mobilnummer og en mail. Men når jeg f.eks skal skrive en mld og skriver inn "pappa" i boksen øverst kommer det opp to av de samme mobilnummre (Det ene med +47 forran og det andre med 0047 forran), to av de sammme mailen og to av de samme hustelefonnumrene. Jeg har ikke lagret noe hustelefonnummer på han, det er gammel.

 

Så det virker som alle kontaktene ligger et annet sted på telefonen jeg ikke kan se. Noen som vet hvordan jeg sletter disse?

 

Du kan gjøre om kontaktene til en

Supert! Hvordan gjør jeg dette? :p

Annen måte å gjøre det på er, har du gmail(ja, selvfølgeøig :whistle: ), så trykk på "kontakter" der, trykk på "flere alternativer", og trykk på "Finn og slå sammen duplikater", da får du opp hva som ligger dobbelt, og hvordan du kan forandre det.

Jeg gjorde dette selv nå nettopp, og etterpå sync`et jeg til mobilen igjen.

Måtte slette et par ekstra kontakter, men det er enklere på mobilen.

Lenke til kommentar

 

Har dere prøvd å skru av støyreduksjonen? kanskje det hjelper?

 

Finner ikke denne innstillingen noe sted, jeg! Hvor finner man den?

 

i samtale trykker du på venstre "soft"tast, der står det noisereduction on/off

 

foreløpig har jeg ikke fått noe klart svar om det funker eller ikke, men prøv å kom gjerne med tilbakemelding om det!

Lenke til kommentar

Min S2 er syncet med Gmailen min. Det er også iPaden. Greia er at når jeg leser en mail på iPaden står den som "lest" på Gmailen på Macen, men ikke på Samsungen. Hvordan syncer jeg gmailen på Samsungen sånn at når jeg har lest en mail på S2 er den lest på iPaden også, og andre veien rundt?

Jeg slet også fælt med å få imap til å fungere på den standard mailklienten.

 

Lastet ned K9 fra Market og kunne ikke være mer fornøyd :)

Lenke til kommentar
Q: I am getting poor battery life with ROM

 

A: Flash the CF-Root XWKE7 kernel' date=' to improve battery life

[/quote']

 

Hentet fra XDA sitt forum fra Villainrom 1.1. Det står at man må skifte kernel, men hvordan gjør man det og hvor finner man den? Grunnen til at jeg spør her er at jeg ikke har tilgang til å svare på forumet.

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

Er det normalt at skjermen bruker over 50% av batteriet?

Kommer helt an på hvor mye man bruker den da..

 

Vil ikke påstå eg har brukt den nevneverdig mye. Var på kurs i 8 timer idag og etter kurset var eg nede på ca 30% batteri. Sjekket facebook, mail og klokken innimellom. Mobilt nett står på hele tiden.

Lenke til kommentar

Det virker som kontaktene mine er lagret dobbelt på telefonen. I kontaktlisten ser alt helt bra ut og på kontakten "pappa" er det ett mobilnummer og en mail. Men når jeg f.eks skal skrive en mld og skriver inn "pappa" i boksen øverst kommer det opp to av de samme mobilnummre (Det ene med +47 forran og det andre med 0047 forran), to av de sammme mailen og to av de samme hustelefonnumrene. Jeg har ikke lagret noe hustelefonnummer på han, det er gammel.

 

Så det virker som alle kontaktene ligger et annet sted på telefonen jeg ikke kan se. Noen som vet hvordan jeg sletter disse?

 

Du kan gjøre om kontaktene til en

Supert! Hvordan gjør jeg dette? :p

Annen måte å gjøre det på er, har du gmail(ja, selvfølgeøig :whistle: ), så trykk på "kontakter" der, trykk på "flere alternativer", og trykk på "Finn og slå sammen duplikater", da får du opp hva som ligger dobbelt, og hvordan du kan forandre det.

Jeg gjorde dette selv nå nettopp, og etterpå sync`et jeg til mobilen igjen.

Måtte slette et par ekstra kontakter, men det er enklere på mobilen.

Hmm, hadde en del duplikater som jeg fjernet, og mistet én kontakt i kontaklisten min (fant ikke ut vem :p ) Men når jeg går inn på meldinger og skriver inn "pappa" får jeg fortsatt opp hustelefon og to mobilnummre, så det sier ikke ut som det har funket når det kommer til det. Rart at den hustelefonen skal komme opp når jeg har slettet det nummeret for lenge siden..

 

Min S2 er syncet med Gmailen min. Det er også iPaden. Greia er at når jeg leser en mail på iPaden står den som "lest" på Gmailen på Macen, men ikke på Samsungen. Hvordan syncer jeg gmailen på Samsungen sånn at når jeg har lest en mail på S2 er den lest på iPaden også, og andre veien rundt?

Jeg slet også fælt med å få imap til å fungere på den standard mailklienten.

 

Lastet ned K9 fra Market og kunne ikke være mer fornøyd :)

Det ser ut som en egen mail app. Er det virkelig ikke mulig å få det til å fungere uten å laste ned en ekstra mail? Hva hvis jeg skrur på autosync da? Eller bruker det sinnsykt mye batteri?

Lenke til kommentar

Min S2 er syncet med Gmailen min. Det er også iPaden. Greia er at når jeg leser en mail på iPaden står den som "lest" på Gmailen på Macen, men ikke på Samsungen. Hvordan syncer jeg gmailen på Samsungen sånn at når jeg har lest en mail på S2 er den lest på iPaden også, og andre veien rundt?

Jeg slet også fælt med å få imap til å fungere på den standard mailklienten.

 

Lastet ned K9 fra Market og kunne ikke være mer fornøyd :)

Det ser ut som en egen mail app. Er det virkelig ikke mulig å få det til å fungere uten å laste ned en ekstra mail? Hva hvis jeg skrur på autosync da? Eller bruker det sinnsykt mye batteri?

Sikker bare ikke syncet enda når du sjekker, meny og refresh så blir de sikkert markert som lest

Lenke til kommentar

Hvordan skrive denne ro.camera.sound.forced=0? Hva skal man skrive den med? Notepad? Og så kalle den local.prop og legge den inn på rett plass?

 

Here is a quick tip for the Samsung Galaxy S2 users that want to make the camera silent. Good point is that this technique doesn’t delete anything on the phone and is pretty simple to follow. Involves only adding a one line of code to a file.

 

So, here you go:

 

Step 1: First check that if there is a file called "local.prop" exist in the /data/ folder (i.e. "/data/local.prop").

 

Step 2: In case this file doesn’t exist then create one.

 

Step 3: Open the file and add the following line:

 

ro.camera.sound.forced=0

 

Step 4: Now reboot the SG2 and camera application should be completely silent!

 

Step 5: To restore the sound either delete the "local.prop" file or change the code line to as follow (that you entered earlier):

 

ro.camera.sound.forced=1

 

Jeg lastet ned programmet "Blade Buddy" fra Market og gjorde det med det. Husk at du må restarte telefonen etter du har endret verdiene for at endringene skal tre i kraft.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...