Gå til innhold

Hjelp til kjøp av 11-13" laptop, 3-6000,-


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kona mi skal begynne på nettstudie og trenger i den anledning en laptop. I tillegg til å jobbe hjemme, vil hun måtte reise på samlinger - derfor er det ønskelig med en liten maskin i 11-13" klassen.

 

Maskinen skal brukes til kontorarbeid, se undervisningsvideoer og web. For henne er det viktigst med god skjerm, lav vekt og batterilevetid. Ytelse i spill er uvesentlig. Det skader heller ikke om maskinen er "pen", men er ikke et krav.

 

Hjemme har vi en Dell U2410, så det er fint om laptopen har dvi eller displayport, slik at hun kan koble til ekstern skjerm ved behov.

 

Er klar over at Sandy Bridge er på vei (men også forsinket). Hvor lenge tror dere man må vente før bærbare i denne klassen lanseres med SB? Det går fint å vente opp til en måned med bestilling.

 

Budsjettet er på 3-6000,-

 

På forhånd takk for innspill og anbefalinger!

 

Francis :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare hyggelig, burde kanskje nevnt at jeg nettopp kjøpte en slik til meg selv.

Er storfornøyd, tastaturet er godt, led skjermen er bra, men er nok litt preget av at jeg normalt sitter foran en u2711.

Akkurat det jeg trengte når jeg så meg etter en "ekte" bærbar.

 

Vurderer å sette inn en SSD, men venter til jeg ser hva som skjer med prisene når neste gen kommer til våren.

Lenke til kommentar

Det er mye den samme PC'en, bare eldre.

 

UL30 kjører en UL CPU, Denne er vesentlig veikere enn i3.

Grunnet Asus snedige bruk av variabel underklokking på U31, har de samme batteri tid.

Men U31 kan settes til å bruke mer strøm, og få mye bedre ytelse om man ønsker, eller er koblet til strømnettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...