Gå til innhold

Plextor satser på SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er det med priser for produktene? Siden Plextore lanserer noe først nå så regner jeg med at de vil ha igjen litt utviklingskostnadene..

Skrevet (endret)

Her lukter det innkjøpt nand, kontroller og firmware, med andre ord svært lave utviklingskostnader... Kanskje alt de gjør er å sette en Plextor klistrelapp på den , noe jeg har sett av Plextor i andre sammenhenger i den senere tid... Men men......

Endret av Ourasi
Skrevet
Dessverre har vi ikke fått konkret informasjon på IOPS-verdien eller responstiden.

Ifølge CDRlabs er 256 GB modellen god for 15 000/9000 IOPS.

Ikke så altfor bra...

Spørs på QD, er det QD#1 så er det kanon, er det QD#32 så er det ikke kanon....

Skrevet (endret)

De eneste som er standard er best case sekvensiell, alt annet er helt opp i det blå..... 15k IOPS på QD#64 er hinsides dårlig, samme med 32, så tviler sterkt på de tallene på QD#32-64 iom at C300 ligger på 50k+ på slik QD...

QD#4@1gb burde bli en standard for desktop modeller.....

Endret av Ourasi
Skrevet

Skulle til å skrive at det ut fra lese/skriveytelsene ser ut som en Marvell-kontroller, men det står i artikkelen også.:tease:

Venter fortsatt på Intel Gen.3. Antar at forsinkelsene skyldes at de jobber med ytelsen...

Skrevet

Denne bruker samme Marvell-kontroller som C300. Den er med andre ord helt brukbar, men likevel ingen ny teknologi. 480 MB/sek. tar jeg med en kjempestor klype salt, ettersom C300 ikke klarer det, og ytelsestester vist fra CES var også en god del lavere.

Venter spent på neste gen. SSD i disse dager før jeg drar fram lommeboka.

Skrevet

De eneste som er standard er best case sekvensiell, alt annet er helt opp i det blå..... 15k IOPS på QD#64 er hinsides dårlig, samme med 32, så tviler sterkt på de tallene på QD#32-64 iom at C300 ligger på 50k+ på slik QD...

Tester på forum viser at Corsair P3 (med samme kontroller) er god for ca 19/14 K IOPS ved QD 64 :

sfij3d.jpg

Skrevet

Skulle til å skrive at det ut fra lese/skriveytelsene ser ut som en Marvell-kontroller, men det står i artikkelen også.:tease:

Venter fortsatt på Intel Gen.3. Antar at forsinkelsene skyldes at de jobber med ytelsen...

Ja de jobber nok med å skru ned ytelsen så de kan tjene noen lette kroner om et halvt års tid igjen... Hyppige lanseringer med jevne men små ytelseshopp får meg til å spy :thumbdown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...