Gå til innhold

Fujifilm setter pris på X100


Anbefalte innlegg

Lurer på om Thom Hogan driver på og tester x100?

Nei, jeg er helt sikker på at det ikke er X100. X100 har blenderringen rundt objektivet inntil huset og går stegene fra f/2, f/2.8 ... f/16 til A(uto)

 

Lurer på om det er Nikons snart lanseringsklare speilløse.... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om det er Nikons snart lanseringsklare speilløse.... :hmm:

 

Det er mulig. Er litt forvirret over ryktene om det. Noen sier det blir et Proff kamera, mens andre mener det blir et høy-crop kamera (ala det Pentax kommer med). Håper ikke på det siste.

 

Vi får se...

Lenke til kommentar

Kun 2 blendere tyder på det siste.

 

"I started pondering that question when I began using an APS sensor camera that had only two apertures ...

 

Hmm. Ser at det er en del rykter om et Nikon Coolpix Pro (speilløst). Håper inderlig at de ikke skal bruke Coolpix navnet. I mine ører er nå ikke det ekvivalent med kvalitet...

 

Ellers har vel XZ-1 en crop faktor på 4.6x, håper dog at Nikon sin løsning blir 2.5x eller mindre...

 

Får se, men er ikke videre optimist.

Lenke til kommentar

Dette er ikke en test, kun en gjennomgang av diverse funksjoner. Venter på dpreview og akam testen.

 

Jeg likte det med blitsen;

The X100 has a small flash mounted just above the lens. I'm not one who uses built-in flash all that much, but when I decided to do some shots at a dinner party I was astonished at how "un-flash-like" the shots were. This turned out to be the case because the way that the built-in flash is programmed to work is strictly as a fill flash. The camera will shoot at whatever ambient setting it is set to, and then the fill flash just adds a bit of a kicker.

 

Perfect. I love it.

 

If you want a larger and more powerful flash for shooting things where the main illumination is from the flash itself, then Fuji has a couple of accessory dedicated flash units available that will attach to the hot shoe.

Lenke til kommentar

Luminous Landscape var ikke helt fornøyd ...

Jaha?

 

In summary – this is a terrific, even a landmark camera, likely to be an instant classic. In my opinion it is kept from being truly exceptional by some easily fixed user interface issues. Hopefully a firmware update, which could correct all of them, is not too far off.

 

Oh yes. Notwithstanding my complaints, I'm buying one. It's that good.

Lenke til kommentar

Hehe, -men han var jo ikke helt fornøyd. Bare ekstatisk. Kult om de firmware-fiksene han ønsker seg kommer. Og en til: fokusering, det var jo (som vanlig med focus-by-wire) vanvittig langt å rotere for å fokusere fra en ende til den andre, valgfritt lineær eller logaritmisk fokusaksellerasjon hadde vært fint.

 

Åh, men det kan være det samme for meg. Jeg skal ikke ha. Jeg skal ikke ha. ....

Lenke til kommentar

Jeg er så uendelig glad for at jeg ikke har kommet meg til Fotovideo for å tafse på det der. Det kunne fort blitt dyrt.

Du hadde uansett fått god tid til å spare opp noen kroner da. Produksjonen har vel bare så vidt startet igjen, og med tanke på hvor langt nede Norge er på prioriteringslista kombinert med antakeligvis lange ventelister verden over, så tar det nok sin tid før vi ser flere X100 i landet enn den håndfullen som kom for et par uker siden.

 

Jeg har hatt den store gleden av å holde to esker med hver sin X100... men begge var jo solgt lenge før vi fikk de inn i butikken, så jeg fikk ikke tatt ut en av de selv om jeg hadde veldig lyst.

Lenke til kommentar

Du hadde uansett fått god tid til å spare opp noen kroner da. Produksjonen har vel bare så vidt startet igjen, og med tanke på hvor langt nede Norge er på prioriteringslista kombinert med antakeligvis lange ventelister verden over, så tar det nok sin tid før vi ser flere X100 i landet enn den håndfullen som kom for et par uker siden.

 

Så kanskje de koster 5000,- når de kommer til Norge ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...