Gå til innhold

Fujifilm setter pris på X100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å nei. Prisen er nesten lav nok til å forsvare et kjøp i nærmeste fremtid. Så var det tablet og ny telefon og ...

Driter du i ny tablet og telefon, som begge sikkert er helt meningløse oppgraderinger så har du jo råd ;)

 

Synes det ser mer og mer lovende ut. Ikke de meste spennende bildene enda, men de kommer nok etterhvert.

 

Tablet er meningløst nå ja. Telefon, snakke, sms og kunne motta plagsomme MMSer. Trenger man noe mer?

 

Men mine x100 forventninger har falt i det siste.

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Prisen i Norge er vel litt høy nå i forhold til f.eks USA.

SAS reklamerer fortiden med tur/retur flybilletter til New York hvor

man finner B&H Photo Video som selger X100 for ca 1200 USD.

Flybillettene koster drøyt 4000,- som er ca differansen mellom

prisen i Norge og USA, for øyeblikket.

 

Så... man kan få seg en tur til USA og kjøpe X100 der for totalt

ca samme pris. Vel... det er såklart langt fra sannheten, men jeg tror

prisen i Norge skal ned til rett under 10.000,- om ikke så lenge.

Men stor etterspørsel kan holde prisen oppe lenge.

 

Personlig venter jeg til senere i år for å se om ikke Canon, Nikon eller Sony

kommer også med noe mer spennende i klassen "smått men godt".

Lenke til kommentar

Prisen i Norge er vel litt høy nå i forhold til f.eks USA.

SAS reklamerer fortiden med tur/retur flybilletter til New York hvor

man finner B&H Photo Video som selger X100 for ca 1200 USD.

Flybillettene koster drøyt 4000,- som er ca differansen mellom

prisen i Norge og USA, for øyeblikket.

 

Hmmm, ser at B&H selger andre kamera for mer det en kan få dem for her hjemme. Det betyr vel at prisen på x100 vil falle til under 7000,- om en stund. Om 2 år får du siste rest til under 4000 tenker jeg ;)

Lenke til kommentar

Da er det vel ihvertfall 8 lykkelige X100-eiere i Norge denne helgen. Solgte to stykker på fredag, og hele kjeden jeg jobber i fikk inn seks stykker til. Alle sammen var holdt av.

 

Så kan det ta lang tid til neste ladning kommer, med tanke på situasjonen i Japan...

 

Nå må vel akam kunne slippe de prøvebildene de måtte fjerne tidligere?

Lenke til kommentar

Da er det vel ihvertfall 8 lykkelige X100-eiere i Norge denne helgen. Solgte to stykker på fredag, og hele kjeden jeg jobber i fikk inn seks stykker til. Alle sammen var holdt av.Så kan det ta lang tid til neste ladning kommer, med tanke på situasjonen i Japan...

 

 

Bildene var fra fra en veldig tidlig preproduksjonsmodell, men som takk for at vi fjernet dem på forespørsel, ble vi lovet første ferdige testeksemplar i Norge. Any time now.

 

Dere hadde hatt mer suksess ved å forhåndsbestille og selge dyrere på ebay...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bildene var fra fra en veldig tidlig preproduksjonsmodell, men som takk for at vi fjernet dem på forespørsel, ble vi lovet første ferdige testeksemplar i Norge. Any time now.

 

Så i og med dere ikke har fått ennå. Betyr det at de selger beta kamera nå ;):p

Syns de kunne ha gitt dere ett for et par tre uker siden. Det er da mange andre på nettet som har testet og sluppet bilder fra x100.

Lenke til kommentar

Lurer på om Thom Hogan driver på og tester x100? Eller er det et annet nytt kamera? Se RIP Apertures artikkelen Lite utdrag: "I started pondering that question when I began using an APS sensor camera that had only two apertures ... So this camera I was playing with was about to get a negative reaction from me for having only two apertures when I realized something: it had a built-in ND filter capability, plus it allowed me to set what were basically the wide open aperture or the diffraction limit aperture."

 

Stusser over det med to blenderåpninger, men x100 har vel ND filter innebygd. Er det andre kamera som har det også?

Endret av Epp
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...