Gå til innhold

Problemer med NAT type


haxxor508

Anbefalte innlegg

Heisann

 

NAT typen min på PS3'en er 3, altså strict. Dette gjør at eg ikkje får spillt med vennene mine online :dontgetit:

 

Eg veit at det er noe ruter instillinger som må skiftes ?

Min ruter er en ZyXel P-660HW-T3 V2

 

Kan noen gi meg noe tips og rettleiinger på hva eg må gjøre for å få open/moderat NAT type ? :blush:

 

-Håvard

Endret av haxxor508
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Her er eg igjen folkens :)

 

Eg har fått fikset slik at ps3'en har NAT type 2, slik som eg ville.

Men eg får fortsatt NAT type Strict (innpå selve spilla) når eg skal spille MW2 eller BO... :(

Eg vet at det er noen porter eg må opne, men eg får ikke det til.

 

Eg har en ZyXel P-660HW-T3 v2 ruter

 

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av haxxor508
Lenke til kommentar

Du må logge deg inn på ruteren din via en web browser og finne de rette innstillingene hvor du kan åpne porter.

 

Alt som skal gjøres står her, ikke vanskelig å følge disse stegene.

 

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/Prestige660HW-T3v2/PS3_Call_of_Duty_-_Modern_Warfare_2.htm

 

Hmm...Eg følgte alle dei stega, men når eg tok på ps3'en igjen fikk eg Type 3 på sjølve ps3'en og UPnP Not available :cry:

Endret av haxxor508
Lenke til kommentar

Nja, men du har også NAT som også virker som en brannmur i routeren din. Du kunne også satt routeren din i DMZ modus, da åpnes alle portene i routeren din slik at ALL trafikk osv blir sluppet igjennom, men da er også routeren din veldig åpen for ALL slags styggedommer som finnes der ute, så det er ikke å anbefale.

 

Men slik du har det nå, så skal det sikkert gå greit. Du har som sagt NAT'en enda og regner med du har brannmur på pc'en også.

Lenke til kommentar

Her er eg igjen folkens...

 

Nå er det PC'en som står for tur. Eg lastet ned Crysis 2 demoen idag, og når eg starta det fikk eg en medlig som sa at pcen var bak en brannmur som kunne hindre meg å joine serverer. Eg prøvde å starte det som administrator uten hell. eg får altså NAT type strict her. Sjølv om enivest har skrudd av brannmuren i ruteren :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...