Gå til innhold

MGP 2011


ape i båt

  

14 stemmer

  1. 1. Hvilken sang er best?

    • Vardlokk
      1
    • It's not that easy
      0
    • You're like a melody
      1
    • Depend on me
      0
    • Dance tonight
      3
    • Haba haba
      3
    • Alt du vil ha
      1
    • Fire below
      5


Anbefalte innlegg

Hvilket bidrag mener dere er best i det som kanskje er den beste norske finalen noensinne? Hvem tror dere får representere Norge i årets Eurovision?

 

Helene Bøksle, Vardlokk: Veldig norsk sang.

:list_item::list_item::list_item::list_item::list_item:

 

http://www.youtube.com/watch?v=KQChHm2B_Mw

 

Åste og Rikke, It's not that easy: Typisk kjøpesenterlåt. Fengende, men mangler noe.

:list_item::list_item::list_item::list_item:

 

http://www.youtube.com/watch?v=WH-KsBeTZ_E

 

Hanne Sørvaag, You're like a melody: Sommerradiolåt. Pen dame, men dårlig sceneshow. Fengende, men for ensformig.

:list_item::list_item::list_item::list_item:

 

 

Babel Fish, Depend on me: Flott ballade.

:list_item::list_item::list_item::list_item::list_item:

 

 

The BlackSheeps, Dance tonight: Introen er kul og låta er fengende.

:list_item::list_item::list_item::list_item::list_item:

 

 

Stella Mwangi, Haba Haba: Fengende jungellåt med et individualistisk budskap.

:list_item::list_item::list_item::list_item::list_item::list_item:

 

 

Sie Gubba, Alt du vil ha: Trøndersk dansebandmusikk. Nei takk.

:list_item::list_item::list_item:

 

http://www.youtube.com/watch?v=2uQydHLrReY

 

The Lucky Bullets, Fire below: 50tallsmusikk.

:list_item::list_item::list_item::list_item:

 

http://www.youtube.com/watch?v=tc9c7VJsXqc

Endret av ape i båt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en del amerikans preget musikk under disse "del-finalene". Og Amerikansk inspirert musikk vinner aldri MGP. Det må være noe meget sært. Personlig liker jeg you can depend on me. Jeg må også si at jeg fant Girl happy med S.O.S overraskende fengende.

 

Clw92

 

Bror av Bruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Debatten herjer på youtube.

 

- eg daue hvis detta blir representert i den europeiske finalen

- Er på tide å forstå at vi lever i et multikulturelt samfunn, eller hva? Vikingtiden er over, den klassiske nasjonalromantikken er over. Vi lever i det 21. århundre. Slike sanger som dette kan også representere Norge.

- Kom igen Norge ni kan mycket bättre än såhär. Man skulle kunna tro att de va nått afrikanskt bidrag och inte norskt.

- Denne er bedre enn Fairytale.

- detta her skal representere norge ? nå går jeg å gjemmer meg

- Seriøst jeg blir flau av å være norsk når folk er så rasistiske

- I dont care if its not "suitable" for norway. The song is great, it really grows on you, thats what matters! Not the colour on her skin, or the "haba haba" thing. Welcome to the 21st century guys! No other country will have this kind of songs, so i thing this would really stand out from the crowd! Go Stella!

- Med tanke på at denne sangen topper norske iTunes lista, så ser det mørkt ut for Norge i årets mgp.

- Elsker denne sangen, og håper den vinner.,og blir vårt bidrag !! :) Da kommer alle FRPerne i Norge til å sette surmjølka si i halsen

- Two words: Oslo 2012

- Hvor er nasjonalfølelsen??

- skammer meg på vegne av disse tåpelige rastistene her inne..!

- det er for faen 2011, er ikke rasister utrydda????

- Gammaldags reggae, er det alt vi får til i Norge?

- Fyfaen for en kongelåt!! Skikkelig fengende. Jeg håper HABA HABA blir norges bidrag til mpg i år....

- Norge har et flerkulturelt fargerikt fellesskap.. Denne låta representerer Norge på en enestående flott måte.. Jeg kan ikke forstå denne rasismen...

- Skulle ønske hun hadde en liten tribute til Norge i sangen, så det ikke ble en sang som kunne ha kommet fra hvilket som helst annet land med noen % afrikansk befolkning

- This will be the Allez Ola Ole off this years Eurovision! And this is the only song that is fun, positive and great melody so this better win Norway!

- Verden kommer til danse seg i frihet i esc med haba, og tro meg hvis norge sender henne til esc, det kommer til å gjør en stor intrykk på hele verden, la oss spre budskapet om forening videre

- Lycka till Norge, MGP har varit bättre än Melodifestivalen de senaste åren.. Sveriges tur i år?

- Ser ikke for meg at denne "jungel sangen" (som jeg ivertfall føler det) skal representere viking/kalde norge...

- Afrikanske rytmer har ikke noe i en Norsk grand prix og gjøre... da får de stille opp med egent land.. Norsk grand prix, norske låter norske rytmer..

- Du sier kun dette fordi hun er mørk. Stella vinnner!

- haba haba passer vel ikke inn i norsk grand prix men i Afrika..

- Stella har bodd i Norge siden hun var 4 år.. Snakker like bra norsk som deg og meg.

- 12 points from Croatia!

- På hvilken MULIGE måte representerer denne sangen Norge / norsk kultur ?

- Ikke for å være ufin, men med det argumentet der kan vi bare sende bukkehorn og Hardingfele!

- Ja, det er virkelig noe galt med å stå for norske verdier på norsk jord. Det at du drar frem rasist kortet viser hvor utrolig dum og ignorant du er. Hvordan i alle dager speiler Stella norsk musikkliv ?

- Ikke gidd å diskutere med rasistene som kommer inn, Stella blir en ypperlig representant for Norge

Lenke til kommentar

For det første, det kommer kommentarer som "Hvor er nasjonalfølelsen??". Da sikter man etter som jeg har forstått til at svarte/negere ikke hører til å Norge (eller den norske kulturen), det er jeg uenig i. Jeg mener at mennesker skal kunne bosette seg hvor de vil i verden uten nødvendigvis å følge kulturen der man bosetter seg. Dessutten bør vi kaste alt som heter "pass".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første, det kommer kommentarer som "Hvor er nasjonalfølelsen??". Da sikter man etter som jeg har forstått til at svarte/negere ikke hører til å Norge (eller den norske kulturen), det er jeg uenig i.

 

:thumbup:

 

Jeg mener at mennesker skal kunne bosette seg hvor de vil i verden uten nødvendigvis å følge kulturen der man bosetter seg.

 

Ja, så lenge man er fredelig. Er du DLF?

 

Dessutten bør vi kaste alt som heter "pass".

 

Tja.

Lenke til kommentar

Fornøyd med at alle de tre jeg anså som de beste bidragene gikk til gullfinalen, men ikke like fornøyd med at den jeg håpet minst på av de tre, vant. Haba Haba vil nok gjøre det helt greit internasjonalt, kanskje kan det bli stor suksess dersom den treffer riktig. Sangen har det som skal til for å gjøre det, men den har også det som skal til for å bare falle inn i mengden og ikke stikke seg ut. Det kommer helt an på de andre bidragene egentlig. Så personlig hadde jeg vel heller syntes det hadde vært mer show å sende The BlackSheeps eller The Lucky Bullets. The BlackSheeps fordi de hadde en tøff og rocka låt, og fordi det alltid er gøy og spennende å sende bidrag på norsk. The Lucky Bullets hadde en låt det svingte skikkelig av, og rett og slett et morsomt bidrag som lagde show, noe det også hadde vært artig å se i den internasjonale finalen. Menmen, Haba Haba får ha lykke til, den har så vidt jeg har skjønt allerede fått mye oppmerksomhet i utlandet, så det kan jo være bra sjanser.

Lenke til kommentar

Det er en del amerikans preget musikk under disse "del-finalene". Og Amerikansk inspirert musikk vinner aldri MGP. Det må være noe meget sært. Personlig liker jeg you can depend on me. Jeg må også si at jeg fant Girl happy med S.O.S overraskende fengende.

 

Clw92

 

Bror av Bruker.

 

hva mener du med amerikansk preget?

Lenke til kommentar

Personlig fallt eg for The Lucky Bullets sitt bidrag, Haba Haba har eg ingenting til overs for desverre.

 

helt enig. haba haba og de 2 andre bidragene var dårlige. ville heller sett R/Å og Hanne Sørvaag blant de 4 siste. Altså jeg så ingen grunn til å sende videre noen andre enn Lucky Bullets.

Det jeg synes må til for at man blir blant de siste 4 eller vinner greien er:Bra sangstemme, en bra sang, potensiale til å vinne ESC og potensiale som sanger/artist. Stella har ingenting av dette...Hun sang surt, men hva annet er å forvente av ett land som har sendt Jan Teigen til mange finaler i ESC...Stella har en god sjanse til å kopiere Jan Teigen's smultring...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...