Gå til innhold

Bytte fra Telenor til NextGenTel


Anbefalte innlegg

Hei! Har i dag adsl fra Telenor (bredbånd Medium 5/0,4Mbit/s). Jeg bor 2,4km.fra sentralen det er koblet til. Har nettopp bestillt nytt hos NextGenTel med et abonnemang som heter Next2 med 20/1Mbit/s. Noen her som vet eller kjenner til NGT eller om noen vet om de kan levere den hastigheten til meg? Den hastigheten jeg har fra Telenor er maks det de kunne levere til meg, derfor jeg ville bytte til noen som kunne levere mere..og det falt på NGT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok du blir skuffet. Linjen er den samme enten du velger NGT eller Telenor, forskjellen er at Telenor er mer nøktern i sin vurdering av ytelsen du kan forvente. Med andre ord: Telenor sier hva du kan forvente å få, og du får trolig noe i nærheten, mens NGT sier hva du maksimalt kan få, og så ender du opp med å få omtrent det samme som Telenor kan gi.

Lenke til kommentar

NGT bruker annet utstyr i sentralene, derfor de leverer høyere. På 2.4 km fra sentralen får du nok en hastighet på ca 12 mbit. Ta gjerne en tlf til de og sjekk om du kan få 10/1 mbit som de lanserte idag til 349,-.

Er litt mye krøll med faktura og sånn i starten hos NGT, men stabiliteten er lik/bedre enn hos telenor. Kommer mest ann på linjen fra sentral frem til huset og ruter.

Lenke til kommentar

Takker for fine svar :) Var innom Kapaks og der kunne Telenor levere maks 6,8/0,5Mbit/s, men de klarer bare 4,7/0,4Mbit/s. Linjen mellom sentralen og huset har variabel kabeldim. d, den ligger mellom 0,6 - 0,4mm. Jeg fikk et svar fra NGT på tlf at de kunne hvertfall klare rundt 12/1Mbit/s og det kan jeg leve med :) Det er hvertfall en god del bedre enn det TN kunne tilby. Jeg har sjekket så å si alle tilgjengelige leverandører om de kan levere noe bedre, og det var ingen :thumbdown: Det synes jeg er dårlig når jeg faktisk bor i den største bydelen i Bergen :whistle:

Lenke til kommentar

Tror nok du blir skuffet. Linjen er den samme enten du velger NGT eller Telenor, forskjellen er at Telenor er mer nøktern i sin vurdering av ytelsen du kan forvente. Med andre ord: Telenor sier hva du kan forvente å få, og du får trolig noe i nærheten, mens NGT sier hva du maksimalt kan få, og så ender du opp med å få omtrent det samme som Telenor kan gi.

 

Leverer NextGenTel på eget utstyr så leverer de stort sett raskere linjer enn Telenor på samme linje.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

Bor ca like langt fra sentral som deg og får ca 10-11 effektive mb/s, mot 5/0.5 som vi hadde fra telenor før.

Det høres oppløftende :yes: 10-11 Mb/s blir over det dobbelte av hva jeg har fra TN :thumbup: Kjempebra!!!

Hmmmm.. :cry: nå begynner jeg virkelig å lure her.. fikk i dag sms fra NGT at de desverre ikke kunne levere den hastigheten jeg hadde blitt lovet (20/1Mbit/s.),men de kunne gi meg 5/0,5Mbit/s. :nei: Dette er det TN tilbudte meg da jeg fikk fra dem.. så da har jeg ikke kommet lengre. Jeg kontaktet Bredbåndsguiden, de sjekket opp linjen min og kom frem til at Ventelo kunne gi meg "Raskest" 12/0,6Mbit/s. Jeg spurte om han var sikker på det siden alle andre ikke kunne gi meg mer enn maks 5/05Mbit/s. Han var så sikker på det at hvis ikke Ventelo kunne gi meg 12/0,6Mbit/s., så skulle han komme til sentralen og koble opp selv :ohmy: Han sa videre at grunnen til at Ventelo kunne gi meg såpass, var at dem er de eneste i sentralen som hadde den type utstyr til det. Så jeg ba han ordne overføring fra TN til Ventelo, jeg fikk deretter en sms på at det var gjort. Der sto det at jeg har bestillt "Raskest 12000/600 til kr.399,- pr.mnd. fra Ventelo. Oppkoblingsgebyr kr.0. Frakt kr.120,- Linjeleie kr.79.- pr.mnd. 12mnd. binding. Etter en stund så fikk jeg 2 bekreftelser fra Ventelo..den ene at jeg hadde bestillt IP-tlf. og den andre bredbånd med hastighet 6000/600 for kr.399,- pr.mnd.??? Så nå lurer jeg VIRKELIG på hva jeg får... :cry: nesten så det frister å ta verktøyet i egne hender å løpe til sentralen :D

Lenke til kommentar

Bor ca like langt fra sentral som deg og får ca 10-11 effektive mb/s, mot 5/0.5 som vi hadde fra telenor før.

Det høres oppløftende :yes: 10-11 Mb/s blir over det dobbelte av hva jeg har fra TN :thumbup: Kjempebra!!!

Hmmmm.. :cry: nå begynner jeg virkelig å lure her.. fikk i dag sms fra NGT at de desverre ikke kunne levere den hastigheten jeg hadde blitt lovet (20/1Mbit/s.),men de kunne gi meg 5/0,5Mbit/s. :nei: Dette er det TN tilbudte meg da jeg fikk fra dem.. så da har jeg ikke kommet lengre. Jeg kontaktet Bredbåndsguiden, de sjekket opp linjen min og kom frem til at Ventelo kunne gi meg "Raskest" 12/0,6Mbit/s. Jeg spurte om han var sikker på det siden alle andre ikke kunne gi meg mer enn maks 5/05Mbit/s. Han var så sikker på det at hvis ikke Ventelo kunne gi meg 12/0,6Mbit/s., så skulle han komme til sentralen og koble opp selv :ohmy: Han sa videre at grunnen til at Ventelo kunne gi meg såpass, var at dem er de eneste i sentralen som hadde den type utstyr til det. Så jeg ba han ordne overføring fra TN til Ventelo, jeg fikk deretter en sms på at det var gjort. Der sto det at jeg har bestillt "Raskest 12000/600 til kr.399,- pr.mnd. fra Ventelo. Oppkoblingsgebyr kr.0. Frakt kr.120,- Linjeleie kr.79.- pr.mnd. 12mnd. binding. Etter en stund så fikk jeg 2 bekreftelser fra Ventelo..den ene at jeg hadde bestillt IP-tlf. og den andre bredbånd med hastighet 6000/600 for kr.399,- pr.mnd.??? Så nå lurer jeg VIRKELIG på hva jeg får... :cry: nesten så det frister å ta verktøyet i egne hender å løpe til sentralen :D

 

Jeg hadde ikke stolt på "Bredbåndsguiden" da de egentlig bare er noen tvilsomme selgere :ermm:

Lenke til kommentar

Stol aldri på noe NGT sier, og pass på å kontrollere regningene de sender deg nøye.

Aldri vært borti et selskap som prøver å snyte meg så mye som NGT.

 

Overraskende hvis de sier de ikke kan levere 20 mbit og ikke bare selger produktet uten å sjekke om de kan levere det.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Tror nok du blir skuffet. Linjen er den samme enten du velger NGT eller Telenor, forskjellen er at Telenor er mer nøktern i sin vurdering av ytelsen du kan forvente. Med andre ord: Telenor sier hva du kan forvente å få, og du får trolig noe i nærheten, mens NGT sier hva du maksimalt kan få, og så ender du opp med å få omtrent det samme som Telenor kan gi.

Leverer NextGenTel på eget utstyr så leverer de stort sett raskere linjer enn Telenor på samme linje.

Så du mener at telefonledningene virker bedre når NGT bruker dem enn når Telenor gjør det? Jeg kjenner mange som har gått på den, og etter mange måneder med ustabilitet og nedetid har blitt justert ned til samme som Telenor ga.

Lenke til kommentar

Jeg ringte i dag til Ventelo-kundeservice for å sjekke hva de egentlig kunne levere til meg, siden Bredbåndsguiden meldte at jeg kunne få 12000/600 og Ventelo selv meldte 6000/600.

Det var ingen problemer, vi bare skrur opp fra 6000/600 til 12000/600 etter at vi kobler oss på. :hmm: "Tror det ikke før jeg får se det" :D Jeg spurte også om det er ett trådløst modem med i pakken. Fikk et velkomstbrev der det stod: -Modem ADSL2+ -Paradyne 6212 (inkl. i abo) Han sa at det var ikke et trådløst, men hvis jeg ville ha det så måtte jeg si fra før de koblet til og at det også var gratis. Hmmm... jeg trodde at det følgte med i pakken og at det gikk automatikk i det.. jaja.. får vel bare følge godt med da :cry:

Lenke til kommentar

Så du mener at telefonledningene virker bedre når NGT bruker dem enn når Telenor gjør det? Jeg kjenner mange som har gått på den, og etter mange måneder med ustabilitet og nedetid har blitt justert ned til samme som Telenor ga.

 

Vel det kommer helt ann på hvilket utstyr som benyttes i sentralen, har en leverandør eget utstyr (OA leverandør) så har de en større frihet til å tweake linjnene på støy og hastigheter enn en WS linje.

Feks ville Telenor maks levere 12mbit hjem til meg og når jeg hadde Adsl2+ fra NGT fikk jeg 18mbit effektivt.

Jeg har aldri opplevt nevneverdige problemer med noen av overnevnte leverandører, begge har levert stabile linjer hos meg...

Tror nok begge leverandører har sin del av problemer når det gjelder stabilitet, kjenner flere som har hatt problemer med begge (der problemene som oftest har blitt løst av ISP`en)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...