Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han er kjedelig - når vi snakker over nett


Anbefalte innlegg

Fyren jeg holder på med er ganske kjedelig mot meg når jeg snakker med han over nett. Dette vil si på face eller msn. Han svarer ganske kort, bruker nesten aldri smilefjes og svarer ikke så ofte på en sånn måte som gjør at jeg får noe særlig å si tilbake. Jeg har prøvd litt å være litt pratsom mot han, men han er likedan. Og da blir jeg litt tilbakeholden selv og kommer ikke på mye å si. Men når vi ellers er sammen snakker jeg ganske bra med han og har det fint sammen.

 

Noen som har vært borti slikt selv? Eller kan tenke seg hvorfor det er sånn? Har liksom ikke opplevd dette før, det jeg derimot har opplevd mange ganger er at gutter er veldig pratsom over nett men blir ganske reservert når jeg møter dem. Eller så er de like pratsom på nett som når jeg møter dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer jo litt annpå hva han bruker nett til da, hvis han er opptatt med noe så forklarer det jo hvorfor man prater kort.

 

Ellers så er det slik at jeg måtte lære meg å bruke smilier slik at meningene kom bedre frem, i mangel av menneskelig kontakt når praten først måtte gå over nett. Bedre om du spør han om hva han tenker egentlig.

Lenke til kommentar

Min kjære kan være sinnsykt kjedelig å snakke med på msn enkelte ganger, og slik har det vært helt fra startfasen. Han er ekspert på small talk og det å snakke om helt uinteressante ting som jeg egentlig ikke kunne brydd meg mere om, så det ender som regel med at jeg jatter litt med, hehe. Vi kommer liksom ikke noe dypere i samtalene som vi gjør irl, men vi har det jo ganske bra og trivelig sammen når vi treffes, så hvordan han er på msn er ganske irrelevant og har ingenting å si for meg.

Endret av Frk. Snasen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gutter bruker ikke smilies. Uansett alder.

 

Det nærmeste er: ''Hei:-)''

Altså, så smilien ikke kommer fram, men meningen.

 

Har du noen ordentlig fakta og støtte din teori eller sier du det bare fordi de fleste du kjender ikke bruker :):D :> <: :3 ?

 

Gutt selv her og bruker smilies, mest siden jeg gamet mye online og det er blitt en vane som jeg gjør automatisk

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har selv i det siste fått det som vane å bruke smileyer når jeg snakker på msn, facebook eller bare sender meldinger. Etter at jeg fant ut hvor mye en liten smiley kan bety, og den forskjellen den kan utgjøre på humøret, har dette blitt en standart. Det at gutter bruker smileys er ikke uvanlig, men det nok ikke en stor andel gutter som bruker smiley ofte i en samtale, annet enn i begynnelsen og i slutten av samtalen.

 

At en gutt ikke er så aktiv på msn, facebook og lignende chattesteder betyr ikke noe spesielt. Det er ofte jeg ikke har tid til å komme med annet enn korte svar som verken tilfører samtalen noe ekstra, eller gjør den noe mer spennende, men for høflighetens skyld svarer jeg kontra å la samtalen dø ut.

Så lenge dere snakker ordentlig sammen i virekligheten, ville jeg ikke brydd meg nevneverdig. Menn kan faktisk gjøre fler ting, og når vi sitter på maskinen gjør vi mange ting på en gang, og snakker ofte med mange. Om du ønsker litt ekstra oppmerksomhet, så si det da vel. Bare pass på at du gjør dette på en hyggelig måte :)

 

Lykke til, hilsen gutt som skal skjerpe seg og øke aktiviteten i samtaler med jenter :)

Lenke til kommentar

Hei. Er vel ikke så mye å ta på vei for. At han derimot ikke sier så mye i telefonen (Hvis det var det du mente), er kanskje litt merkelig.

Det er jo klart at hvis man er sammen og man ikke ser hverandre så er det vel normalt at man forteller hverandre hva man f. eks har gjort den dagen, og da er det litt spessielt hvis den ene parten ikke er så veldig intressert i så skrive/snakke så mye.

Men jeg skal innrømme at jeg selv også hadde synes det var litt rart.

 

Men du får heller spørre han om hva og hvorfor, så får du nok svar.

Så kan det hende at han forandrer seg.

Men jeg tror nok ikke at det er noe grunn til å slå opp av den grunn iallefall.

 

Men å mene at de som bruker smilie minner om det å være 12 år, er useriøst. De som mener det må jo være helt mos.

 

Lykke til iallefall.

 

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Men... altså...

 

Skal du være sammen med "fyren" over nettet da? Er det et langdistanse-forhold?

 

Ser ikke problemet, for å være helt ærlig.

Noen liker ikke like godt å "prate" over nett, det være seg Fjesboka, MSN eller whatnot, som å prate face to face. Folk er forskjellige, og takker fanden for det.

 

Jeg er mann selv og er helt avhengig av smileys, det er nesten skremmende noen ganger........... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Gutter bruker ikke smilies. Uansett alder.

 

Det nærmeste er: ''Hei:-)''

Altså, så smilien ikke kommer fram, men meningen.

 

Stemmer ikke for meg. Jeg er egentlig litt i mot bruken av smilefjes, men har forstått at det er nødvendig for at mottakeren skal tolke meningen av teksten på riktig måte. Ettersom man mister den nødvendige verbale og kroppslige kommunikasjonsformen, så oppstår det erfaringsmessig mye missforståelser når man ikke bruker disse gule små.

 

Selvfølgelig er dette forskjellig fra hvem man som regel kommuniserer med og på hvilket nivå man vanligvis kommuniserer, men på et generelt grunnlag så vil det bli lettere å skjønne måten ting blir sagt på.

 

edit: Beklager off-topic.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Jeg bruker da smiley's hele tiden! Føler faktisk samtalene på face blir mye "gøyere" når begge parter bruker det :tease:

 

Hun jeg har falt pladask for er utrooolig kjedelig å snakke med på facebook. Hun starter sjeldent samtaler og stiller egentlig aldri spørsmål med mindre det er noe spesifikt hun lurer på. Bruker lang tid å svare også, og er ofte offline i chatten når hun er på face sier hun. Altså, smalltalk er ikke helt hennes greie over nett ihvertfall. Derimot er hun fantastisk å snakke med face2face :love:

 

Bruker vel litt dette som unskyldning, slik at jeg kan holde håpet oppe for at hun kanskje liker meg og men x)

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke tatt det innover meg, hvis dere har det fint sammen irl. Om dere er i et langdistanseforhold, kan dere jo ta telefonen fatt.

 

Min kjæreste er slik. Han bruker ikke smilyer, og svarer somregel kun på det jeg spør om, verken mer eller mindre. Når han er online, driver han somregel med annen som tar oppmerksomheten hans, og da gidder han ikke bare pjatte med bare for å ha noe å si. Om vi derimot kommer inn på et emne som faktisk kan diskuteres, og som ikke bare er "samtalefyll", prater han i vei (dog fortsatt uten smilyes).

 

Om du ønsker at han skal forandre seg; si det. (På en ok måte, selvsagt) Gutter er enkle dyr, og orker ikke innvikla kvinnfolk- logikk. ^^,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...