Gå til innhold

NetCom lanserer 4G i tre nye byer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan streame live HD-film og spille online-spill uten en eneste forsinklese. Du kan se på YouTube med topp kvalitet. Og du kan sende tunge bildefiler uten problemer, lover August Baumann, administrerende direktør i NetCom.

 

Tipper dette blir litt som når Altibox reklamerer for 400Mb/s, samtidig som det koster 6000 kroner måneden. Tviler på at NetCom vil at folk skal bruke LTE til saftig nedlasting med mindre de betaler en saftig slump penger for gleden.

Lenke til kommentar

"Etter 30 GB pr måned reduseres hastigheten til 200Kb/s."

 

"Med 4G kan du gjøre det samme på internett som det du gjør i dag(...)"

 

ja, særlig.. :nei:

Kunne gjerne tatt halv hastighet mot dobbel datamengde.

og 200kb/s er en grusomt lav begrensing for et i utgangspunktet så raskt nett.

 

EDIT: og nå ser det ut som halvpris-kampanjen er over også.. til 699/mnd er det plutselig ikke så spennende lenger..

Endret av Perder
Lenke til kommentar

Jeg synes et bedre utbygd 3G-nett med god dekning over alt hadde vært en bedre investering for NetCom. Men men, det blir spennende å teste ut 4G. La oss bare håpe at det ikke koster en formue.

 

Som togpendler så kan jeg ikke annet enn å si meg veldig enig med det der. Det er skremmende dårlig dekning langs togskinnene. Selv i bykjernene hvor det liksom skal ha god dekning forsvinner 3Gen med en gang toget setter seg i bevegelse.

Lenke til kommentar

Vel, det VAR en mann som ble tilsendt regning på 150.000 fordi iphonen hans tok av.

 

Derfor slang jeg på en ekstra null fordi mengden data telefonen teoretisk (ikke iPhone 4 da, siden den ikke har 4G) nå kan laste ned mye mer data over samme tidsperiode. ;-)

 

det går faktisk ikke ann å laste ned over 100GB i løpet av en mnd med dette abonnementet..

Lenke til kommentar

Dette er en jippo!

 

For det første har ikke Netcom enda utviklet et modem som sømløst bytter mellom 3G og 4G, med andre ord må man manuelt bytte nettverk om man beveger seg i en sone som ikke har 4G, hvis ikke mister man dekning og får intet signal. For det andre er begrensinger hva angår nedlasting totalt unødvendig i et så kraftig nettverk som Netcom påstår de har. Og for det tredje er prisen altfor høy i forhold til hva du får. Til 699,- kr i måneden kan du få en 50MB fiberlinje uten begrensinger.

 

Mobiliteten er topp, men man må gjøre justeringer for at dette skal bli attraktivt.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget med slike hastigheter når det er en begrensing på 30 GB i måneden? Man skal ikke laste ned på maks hastighet lange tiden før kvoten er brukt opp. Hva er poenget da? Slike begrensinger passer bare de som IKKE trenger så raske linjer, dvs de som surfer litt, streamer litt video nå og da og sjekker mail. Er ikke vits å reklamere med at man kan streame full HD når man har brukt opp kvoten etter to filmer... Burde nesten være ulovlig. På vår motorvei kan du kjøre i 160 km/t, men bare i 1 kilometer! What's the point?

Lenke til kommentar

Mener det var 4G som hadde så syk forsinkelse(mener jeg så det hadde en forsinkelse 3-4ganger høyere enn 3G. I så tilfelle vil nok vertfall ikke gamere si seg enig i "Med 4G kan du gjøre det samme på internett som det du gjør i dag" og det samme problemet vil nok nedlastere se..

 

Når det gjelder å streame HD video gjør jeg allerede det på mitt 12Mb/s netverk så å få det til på 150Mb/s er da ikke så inponerende.

 

"4G er så raskt at tunge vedlegg på 500 MB kan lastes ned på et par minutter." et adsl netverk som ikke burde være så rått den dag i dag holder 16Mb/s noe som leder til dette:

ADSL = 500MB*8=4000Mb 4000Mb:16Mb/s=250sekunder 250/60= ca 4minutter.

4G 150Mb/s =500MB*8=4000Mb 4000Mb:150Mb/s=27sekunder = et halvt minutt.

4G 75Mb/s =500MB*8=4000Mb 4000Mb:75Mb/s=54sekunder = et minutt

Altså; om man bruker et par minutter på 500MB og betaler for 75Mb/s eller 150Mb/s burde man føle seg ganske bra lurt :mad:

 

Og sist men ikke minst gleder jeg meg til den dagen en høyere hastighet enn 400Kb/s(3g nettverk) vil gi noe økt ytelse på nettet på en av dagens netbooker, mobiler eller taber. Alle med stasjonære og vett i hodet vil jo fortsatt bruke kabelnetverk som faktisk yter det de skal ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...