Gå til innhold

Hvor mange chinups/pullups tar du?


storken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det et eget navn for henholdsvis håndflatene fra og mot deg?

 

Les første post.. :ph34r:

 

 

Vi har to populære tråder rundt hhv benkpress og, i mindre grad, knebøy.

 

Ofte er høyde og vekt oppgitt, så man har en ide om hvor sterk vedkommende er. Chinups eller pullups tar utgangspunkt i kroppsvekt, selv liker jeg bedre å spørre folk hvor mange pullups de klarer enn benkpress. Chinups gjøres med håndflatene mot ansiktet, pullups gjøres med håndflatene bort fra ansiktet. Variasjoner som bredt eller smalt grep spiller inn, men det blir kanskje omfattende å ta med - noter det med om du føler for det.

 

For å komme til saken, hvor mange chinups/pullups tar du?

 

 

 

Litt on topic. Manglet halve hodet på 14 på 95kg og 190cm. Da etter militærprinsippet; håndflaten bort fra kroppen og litt over skulderbredt grep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Tok 7 brede pullups i går.

Chins klarer jeg flere, men ikke testet maks. Når jeg trener dem strekker jeg ikke armene 100% ut, men nesten.

 

Det har vel noe å si hvilken teknikk du bruker. Jeg går helt ned og løfter opp uten noe "gynging".

Ja, samme her. Viss det skal gå an å sammenlikne rett, må jo alle gjøre det på lik måte.

Nå er vel styrke først og fremst en konkurranse mot en selv.

Lenke til kommentar

Klarer 5, 3 og 2 over tre sett (dvs totalt 10). Ikke spesielt bra, men siden jeg øker i vekt for tiden og har en del tyngre øvelser før jeg evt. tar chins så blir det litt kleint. Starter hengende, blir værende på toppen i 2-3 sekunder og senker meg sakte ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...