Gå til innhold

3000 kr cirka å bruke på nytt skjermkort, veldig usikker på hva jeg skal ha


henrikrox

Anbefalte innlegg

Så jeg har lagt merke til at de nye gtx 560 kortene yter veldig bra, har sett på gigabyte sin super overclock og msi sin twin frozer II.

 

De kjøler jo bra og.

 

Har hatt amd i alle år, sånn ok fornøyd, litt lyst til å prøve nvidia igjen, men usikker på hva jeg skal gå for. Ytelse virker jo sånn cirka lik.

 

Vurderer å gå for gtx 560, og så kjøre sli senere hvis det trengs. Evt gå for gtx 570 eller radeon 6970.

 

Dog er jeg veldig usikker. lest mange reviews, men blir ikke klokere.

 

Ser også at komplett har tilbud på 6970 til 2600 kr ut dagen.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier noe der Greddi.

 

Hadde ikke planer om surround / eyefinity til å begynne med, men føler AMD sin løsning virker noe "lettere" å ha med å gjøre. Finnes jo aktive DP adaptere også.

 

Trenger jo faktisk 2 skjermkort fra nvidia for å kjøre surround. Bleh.

 

Skulle gjerne ha bestilt i dag, men får ikke bestemt meg, irriterende.

 

Edit; tror jeg går for gtx 560, ser ut som det yter bedre/like bra som 6950 / 6970.

 

Bare dumt gigabyte super overclock versjonen ikke er på lager, så går nok for twin frozr

 

har og lyst å gå for et 6970, men vil helst ikke ha stock kjøler. bleh, skal ikke være lett.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

3 skjermers oppsett er ikke så utbredt, men skal du herje med bilsimulator så kan jeg ikke anbefale det nok.

Har selv Eyefinity oppsett, men bor du i Midt Norge og har maskinen din gående for å ikke slite for mye på delene så er ATi eneste valget om du betaler strømregningen selv.

Nvidia sluker en del mer strøm på tomgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...