Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Noen som har klart å spille av filmer uten at det lagger? Jeg har prøvd å encode i både Handbrake og FormatFactory men alt lagger. Det er riktignok mye bedre hvis en times film er på ca. 100 MB men da er kvaliteten dårlig.

 

Youtube lagger også litt og til tider kommer det grønne streker over skjermen.

 

Jeg syntes det er mye småproblemer med programvaren og håper Huawei snart kommer med oppdateringer!

 

Redigert: Med Rockplayer ble alt mye bedre, men ikke helt ideelt

 

Har testet med alt av tenkelige og utenkelige instillinger i Handbrake og MediaCoder, med samme resultat; ujevn framerate/hakking, og gradvis verre lyd/bilde-synkronisering. Kort og godt; 320x240 (256kbps) low profile med LC-AAC lyd, eller 1280x720 (5mbps+) high prfile med HE-AAC V2 lyd er begge milevis unna jevnt.

 

Har også testet 1280x720 high profile uten lyd, og da oppfører ting seg mye bedre. Uten lyd er det dog noe verre å bedømme om framerate er for lav. Uheldigvis støtter ikke generisk Android 2.2 annet enn AAC og AMR lyd i MP4-container, så det er ikke lett å få testet hvordan ting oppfører seg med annen lykodek smmen med H264 video.

 

At oppløsing, bitrate, framerate og annet ikke påvirker flyten i klippene mer, gjør det rimelig åpenbart at det er en hardwarekodek som ikke oppfører seg som den skal. At videoer uten lyd, og videoer med MP3-lyd (som ikke dekodes) oppfører seg så mye bedre gjør det fristende å rette en anklagende pekefinger mot AAC-dekodingen. (Mener å huske at multimedia-rammeverket i 2.2, Stagefright, gjorde noen forandringer på AAC-dekoding.)

 

Som du nevner, vil en spiller med software-kodeker ikke påvirkes av dette, U8800 er rimelig godt utstyrt CPU-messig. Så både RockPlayer og VitalPlayer fungerer helt greit (VitalPlayer virker her bedre sammenskrudd, og er ikke langt unna flyt i 1280x720).

 

Noen dealbreaker er vel dette ikke, men å låses til software-spillere er ikke akkurat optimalt.

 

Så spørs det om noe blir gjort med dette da. WIFI-problemene med U8800 er gammelt nytt, og ble nevnt i den første unboxingen for 3-4 måneder siden. U8230/Android 2.2-saken gir vel heller ikke grunn til optimisme.

 

"Ship it broken, fix it later" gjøres noen hakk verre om en dropper "fix it later". ;-)

 

Vi opplever det samme ja! Håper dette blir utbedret snart, ellers er jeg veldig fornøyd med telefonen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er et helvete å skrive SMS med denne telefonen. Har HTC Desire som jobbtelefon, og synes tastaturet, følsomheten og knappene dere er perfekte. Ender ofte opp med to like bokstaver etter hverandre (VELDIG OFTE) med min Huawei, og punktummer i hytt og pine. Noen tips?

 

Noen?

Lenke til kommentar

Problemet med punktum kan skyldes at du trykker mellomrom etter å ha valgt et ord fra forslagene på toppen. Da kommer de i hvertfall punktum hos meg med Gingerbread tastaturet.

 

Ja, det kan nok stemme. Jeg bruker Gingerbread, så. Med norsk bokmål. Kan ikke si jeg er så veldig fornøyd med akkurat dette, finnes det andre tastatur?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne tlf med Djuice easy og porterte nummeret mitt over, kan jeg allerede nå portere nummeret til en annen operatør? eller må jeg vente et år?

 

Det er vel ikke noe i veien for å portere det videre. Men telefonen er låst til Telenor sitt nett regner jeg med, slik at du må passe på å velge en operatør som bruker dette.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Problemet med punktum kan skyldes at du trykker mellomrom etter å ha valgt et ord fra forslagene på toppen. Da kommer de i hvertfall punktum hos meg med Gingerbread tastaturet.

 

Ja, det kan nok stemme. Jeg bruker Gingerbread, så. Med norsk bokmål. Kan ikke si jeg er så veldig fornøyd med akkurat dette, finnes det andre tastatur?

 

 

 

 

Jeg bruker SwiftKey tastaturet og er veldig fornyød, gleder meg også til Swype kommer til alle telefoner, da jeg ser en kamerat av meg med Galaxy S som skriver veldig fort med det tastaturet.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Swype til min U8800, men opplever at det lagger slik at det avslutter midt i "swypinga" og derfor bommer på hva jeg prøver å skrive. (F.eks. når jeg skal swype eksempelvis så avslutter den etter noen få bokstaver og gjetter ord ut fra det...)

 

Så langt er gingerbread det beste tastaturet jeg har prøvd til denne telefonen.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Hvor fant du swype tilgjengelig? Er ikke på market. Hvertfall ikke hos meg.

 

Fant ut swype alt var på telefonen (Finner det under Menu->settings> Language and keyboard), men sliter litt med at jeg når har 3 typer tastatur og ikke helt skjønner hvordan jeg velger hvilket som skal være aktivt. (Litt stort sprang for meg dette, når gamletelefonen var en N95 fra 2007 :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...