Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leser instruksjoner på denne siden:

http://www.facebook.com/HuaweiNorge?sk=app_7146470109

Det er jo ganske irriterende å miste all data. Tungvint å ta backup for alt. Vil det også være nødvendig når man kan oppdatere "over the air"?

 

 

OMGOMGOMG, it's in my hands! :love:

 

edit: korleis slettar eg apps? Vil gjerne fjerne spela som følg med telefonen.

 

Nyeste superoneclick root og deretter titanium backup pro. Deretter fryser du appsene du ikke vil ha. Titanium Backup pro er værdt de 30 kronene den koster.

Jeg forsøkte dette - og fikk root-tilgang fra superoneclick-programmet på pcen. Derimot, på mobilen, med Root Checker og Titanium Backup har jeg ikke root-tilgang. Hva kan være problemet?

 

Edit: Det ordnet seg med z4root.

Titanium Backup - tar det også backup av appdata?

Endret av Timberbear
Lenke til kommentar

Har nå hatt denne mobilen i en uke. Alt er bra utenom alt som har med radioer å gjøre. Wifi kobler seg ut som den vil, telefonen har generelt dårlig dekning uansett hvor jeg befinner meg, bluetooth headsettet hakker som om mobilen skulle vært langt unna og den vil ikke alltid benytte seg av internett selv om jeg har slått på mobildata og internettilatelse for aplikasjoner.

Dette håper jeg kommer i en OTA oppdatering og ikke en tungvinn prosedyre som med wifi oppgraderingen.

Ellers er mobilen helt fantastisk :new_woot:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Fullførte oppdateringen igår etter at steg2 klarte å feile mange ganger (bare å prøve igjen). Etter oppdateringen har det trådløse fungert bedre, og telefonen fikk endelig systemspråk på norsk (var opprinnelig kun tilgjengelig på svensk og engelsk).

 

Den pdf-fila ville ikkje åpne seg hos meg. :(

 

Instruksene ligger her i rentekst, kopiert fra pdf-filen:

 

http://pastebin.com/xXv5q74e

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

 

Billigste tilbud jeg har funnet er Djuice Easy til 1799,- (går stadig litt opp her...) med frakt og uten noen form for abonnementsbinding. (Operatørlåst til Telenor.)

 

Er tilbudet i linken du refererer til reel? Jeg gikk inn på telenor.no, og da kostet kort&kontant modellen 2399.. Er dette samme modell og kan jeg bruke denne med kontantkort? Ble frastålet min gamle Samsung Galaxy 3 (den var ikke noe særlig, så det var like greit..) og jeg lurer på om jeg kan kjøpe Huaweien til 1799 og bruke mitt gamle nummer med Kontantkort? Virker som en fantastisk telefon til prisen! Den har samme "grafikkort" som den nye playstationmobilen, og det er jo helt sykt for en telefon til to store lapper!

Endret av Wazza95
Lenke til kommentar

Hva mener du med reelt?

 

Jeg regner med at de selger til den prisen ettersom de reklamerer med det, hvis det er det du mener...

 

-KJ

 

Ja, reelt var vell feil ord.. Lurer bare på om jeg kan kjøpe telefonen for 1799 og bruke den med kontantkort og beholde mitt gamle nummer selv om jeg ikke har mitt gamle sim-kort?

Lenke til kommentar
Ja, reelt var vell feil ord.. Lurer bare på om jeg kan kjøpe telefonen for 1799 og bruke den med kontantkort og beholde mitt gamle nummer selv om jeg ikke har mitt gamle sim-kort?

 

Du kan overføre ditt gamle nummer til djuice kontantkortet. Dette velger du når du bestiller. Eller du kan bruke et hvilket som helst annet kontantkort/abbonement som bruker telenor-nettverk.

Lenke til kommentar

Hei.

Er det noen her som har fått til å sende og motta mms med Ventelo som tele-operatør??Jeg får hverken sendt eller mottatt mms.

 

Her er oppsettet jeg fikk fra Ventelo:

Internett: Meny- Trådløst og Nettverk -

Mobile nettverk (obs: Mobilt nettverk må være huket av for og få konfigurert innstillinger) -

Wap:

Navn på aksesspunkt -

trykk meny og velg nytt apn.

Navn: ventelo internett

APN- Navn: internet.ventelo.no

Mellomtjener: ikke satt

Port: 9201

Brukernavn: ikke satt

Passord: ikke satt

Tjener: ikke satt

MMSC: ikke satt

MMS- mellomtjener: ikke satt

MMS- port: ikke satt

MCC: 242

MNC: 01

APN- type: default

Trykk meny og lagre. Internett oppsett skal da ligge under navn på aksesspunkt

merket med en grønn sirkel dette indikerer at ventelo internett er satt som default internett oppsett.

 

MMS: Meny- Trådløst og Nettverk - Mobile nettverk

(obs: Mobilt nettverk må være huket av for og få konfigurert innstillinger) -

 

Navn på aksesspunkt - trykk meny og velg nytt apn.

Navn: ventelo mms

APN- navn: mms.ventelo.no

Mellomtjener: ikke satt

Port: ikke satt

Brukernavn: ventelo

Passord: 1111

Tjener: ikke satt

MMSC: http://mmsc/

MMS- mellomtjener: 10.10.10.11

MMS- port: 8080

MCC: 242

MNC: 01

APN-type: mms

 

Trykk meny og lagre.

 

 

Noen som vet hva som er feil her??

Endret av crispo36
Lenke til kommentar

Du kan overføre ditt gamle nummer til djuice kontantkortet. Dette velger du når du bestiller. Eller du kan bruke et hvilket som helst annet kontantkort/abbonement som bruker telenor-nettverk.

 

Okei, så viss jeg kjøper telefonen med Djuice easy og ønsker nytt nummer vil jeg få telefonen med et nytt simkort? Så den er på en måte ready-to-use? Har noen forresten bestillt telefon fra Djuice og kan si noe om leveringstid? Vil gjerne ha den før lørdag..

Lenke til kommentar

Jeg bestilte med djuice easy, fikk den på 3 dager. Men du får ikke brukt simkortet før de har portert nummeret ditt, og det tar mellom 1-2 uker. Om du har et annet simkort som bennytter telenor sitt nett så kan du bruke et i mellomtiden.

Edit:

 

Beklager, jeg så ikke at du skulle ha nytt nr. Da aner jeg ikke hvor lang tid det tar.

Endret av aleksander8
Lenke til kommentar

Jeg bestilte med djuice easy, fikk den på 3 dager. Men du får ikke brukt simkortet før de har portert nummeret ditt, og det tar mellom 1-2 uker. Om du har et annet simkort som bennytter telenor sitt nett så kan du bruke et i mellomtiden.

Edit:

 

Beklager, jeg så ikke at du skulle ha nytt nr. Da aner jeg ikke hvor lang tid det tar.

 

Det er vell iallefall ingen grunn til at det skal ta lengere tid med nytt nummer? Det er jo bare å sende simkortet i pakka og registrere nummer osv i registeret.

 

Viss jeg da valgte å få samme nummeret, ville det være mulig i og med at min gamle mobil er stjålet og sim er borte? Ikke så viktig om jeg ikke får aktivert simkort med en gang, det eneste jeg trenger telefonen til er Angry-Birds spilling på vei til Ullevål på Lørdag ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...