Gå til innhold

Hvorfor i all verden scorer FrP så bra på meningsmålingene?


Anbefalte innlegg

altså spørsmålet handler om det som står i hovedinnlegget ;) og det jeg tar opp om hvorfor så mange stemmer frp. for dette handler om hvorfor folk stemmer frp på tross av politikken som står i linkene.

Mange stemmer nok FRP fordi Siv Jensen er veldig flink å snakke for seg, og det finnes alt for mange som stoler blindt på det hun sier, uten å sjekke fakta... Desverre :/

 

Jens Petrus er vel Kongen når det gjelder å prate fine ord for å sanke stemmer, bare for å kapre stemmer. Håper at velgerne husker hans stunts til neste valg....

 

Det gjør alle, så hvis det var det beste argumentet mot AP, så er du like langt.

FRP er et "hestehode" foran når det gjelder å endre mening etter hva de tror vil sanke stemmer...

Rart at FRP plutselig vil hjelpe Nord-Norge nå når det er mulighet for olje der. Mystisk... (egentlig ikke)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg viste da nettopp til en lenke som understreker at det er private helseinstitusjoner med ledige plasser som ikke tas i bruk, samtidig som det er mennesker som står i kø. At det er en generell underbemanning har du sikkert rett i, jeg har ikke sett statistikk på området, så jeg tør ikke å uttale meg om det, men så lenge det faktisk er ledige plasser på private institusjoner som kan være vel så gode som de offentlige, ser ikke jeg hvorfor disse ikke skal tas i bruk bare fordi de er private. Det viktigste er å sikre at folk faktisk får omsorgen de har krav på (ikke minst som folk har betalt for i form av skatt i løpet av flere tiår), ikke å la være å ta i bruk plasser kun på grunn av det faktum at de ikke er offentlige.

Jeg prøver på nytt! De kan ikke tas i bruk fordi det ikke er bemanning nok...

Å man trenger ikke følge noe statistikk, man trenger bare å følge litt med i dagens samfunn for å vite dette. (har vært x antall diskusjoner om dette emnet.)

 

Dette har jeg liten tro på at er sant.

 

http://www.itromso.no/nyheter/article410495.ece

 

Ledige plasser som kan tilbys til kommunen betyr da vitterlig at institusjonen som har plassene har bemanning nok til å følge dem opp. Hvis du har noen kilder på annet, så vil jeg gjerne se dem.

Lenke til kommentar

@ Rotteh

 

Det sier mer om din uvitenhet...

http://www.dagbladet.no/2009/08/31/nyheter/valg_2009/valg09/eldre/eldreomsorg/7883404/

http://www.dagbladet.no/2009/09/02/nyheter/eldre/eldreomsorg/innenriks/helse/7923560/

http://www.bt.no/forbruker/utdanning/Soekertall-til-helsefag-i-fritt-fall-793026.html

 

(det du har postet er et et ekstremt og sjeldent tilfelle)

 

Vi trenger flere leger, så du ville gjerne gått til en lege som har gått 2 år helsefag?

Lenke til kommentar

Er det rart ? Se til helvete å sleng ut all disse kriminelle utlendigene. Tydlig at folk her ikke er født og oppvokst i Oslo.

 

Dop og horer over allt. All denne virksomheten er sponset og drevet av utlendinger. Plagsom tigging og tyveri sponset og drevet av utlendinger.

 

Jeg vil heller si at det kan være nesten like mange som bor i Oslo som noe annet. for ett par dager siden var jo en representant fra politiet ute og ga ett antall på at dopsalget ble utført av 450 utlendinger og 400 norske...

 

tigging kan det jo være noen nordmenn som driver med og, og det er jo ikke slik at det er hele byer som har tiggere. Særlig plagsom tviler jeg på at den er...Det var voldsomt hvor du skulle skylde tyveri på utlendinger. Når jeg så politiet(tv-serien) tidligere i år på tv, så var det mest norske som begikk tyveri...

Lenke til kommentar
Det er forskjell på tolkning av et begrep og en direkte endring av et begrep

 

En fortolkning av begrepet innebærer alltid også en endring av begrepets mening. Dermed er påstanden din selvmotsigende.

 

 

Rasisme er en tankegang der etniske grupper er overlegne andre etniske grupper.

 

Rasisme er mye mer enn det. Men om så vi lar til grunn kun denne variabelen for definering av begrepet så er det nok til å definere Frp som rasistisk, blant annet gjennom deres oppkomst og tilknytting til ALP som hadde sterke bånd til apartheid regimet i Sør-Afrika, som igjen var et rasistisk regime dannet på grunnlag av den hvites overlegenhet. I tillegg til det var flere av Frps medlemmer sterkt tilknyttet de forskjellige rasistiske miljøer og organisasjoner opp gjennom tiden, samt gjennom de forskjellige forslag og utsagn de har fremmet som kan tolkes diskriminerende for andre samfunnsgrupper.

 

 

Det er flerfoldige innvandrere som engasjerer seg i Frp, så det er merkelig at ikke disse føler seg uverdig behandlet.

 

Og så?? At det er noen innvandrere (legg merke til at jeg sier noen, og ikke flerfoldig fordi det er en sterk overdrivelse) er engasjert i Frp, er på ingen måte avgjørende i forhold til påstander om at Frp er rasistisk organisasjon. Rasisme har ingen etniske, kulturelle eller andre begrensninger. En pakistaner kan i like stor grad være rasist på lik linje med hvem som helst. Dermed mister argumentet ditt helt mening.

 

 

Nei, jeg vil i dette tilfellet være forsiktig med å bruke begrepet rasisme. Hatet mot jøder har en egen betegnelse, nemlig antisemittisme: jødehat.

 

Og hva er antisemittisme annet enn rasisme? Samme dritt men bare med annen innpakning.

 

 

Islamisering derimot, skjer åpenbart i samfunnet, og Frp ønsker å ta et oppgjør med dette.

 

Ved å ta oppgjør med dette, bryter Frp med den norske konstitusjonen, demokratiske og menneskerettighets prinsipper slik som religionsfrihet. Det som er overraskende, og skremmende, at du verken innser det rasistiske elementet, eller den konstitusjonelle problematikken, i dette.

 

 

Norge er et land basert på kristne og demokratiske verdier. Vi kan derfor ikke akseptere at enkelte muslimer, hvis holdninger holdninger strider med vestlige, grunnleggende prinsipper, skal få gjennomslag for sine særkrav.

 

Uvitenhet er en begrensning til selvreflektering. Selve islam strider på ingen måter med demokratiske verdier, og går fint ann å kombinere med demokratisk styresett. Det er muslimske land med demokratisk styresett gode eksempler på. Land som Tyrkia, Bosnia, Albania, Indonesia, Malaysia osv, er alle sammen land med demokratisk styresett, og med muslimsk majoritet der alle religioner er tillat. Skal du da, sammen ditt Frp, gjøre Norge om til en av de få stater i verden der religioner som avviker statsreligion ikke skal være tillat?? Og du mener fremdeles at du, sammen med Frp, ikke har rasistiske preferanser??

 

Nei, dette blir for dumt i følge meg. Vi er på ingen måte lenger en kristen nasjon, vi er først og fremst en sekulær nasjon. Dermed er det på ingen måte berettiget å kalle i dag de norske verdier for kristelige verdier slik som du fremmer det her. Disse verdier er sekulære verdier, og den norske kirken burde for lengst skilles fra staten. Hvis ikke så har vi lite vi kan kritisere for eksempel Iran og deres tilknytting mellom stat og religionsinstitusjoner.

 

At en samfunnsgruppe i dagens postmoderne og globalisert verden skal neglisjeres mens en annen fremheves på dette viset, hører til fortiden.

 

 

Det er rett og slett å innse at vi er nødt til å være et land som ikke aksepterer at verdier som baserer seg på undertrykking av kvinner og reduksjon av ytringsfriheten skal få grunnfeste i Norge.

 

Så bare fordi noen få individer i dette landet har slike preferanser, så skal du innskrenke, og dermed generalisere, rettigheter til en hel samfunnsgruppe og en hel religion?? Hvorfor hører vi ikke Frp går til angrep på fundamentalister innad kristendommen, eller andre radikale miljøer her i Norge som ønsker avskaffelse av demokrati som styresett, og som ikke deler de samme verdier med resten av samfunnet?? På ingen måter er muslimer, eller islam, verre enn disse grupperinger. Godt eksempel på rasistiske holdninger.

 

 

Det er imidlertid ingen som hindrer disse i å mene noe som helst, og Frp ønsker ikke å frata noen som helst muligheten til å praktisere deres egen religion.

 

Når de tar et oppgjør mot islamisering så gjør de nettopp det, dvs. fratar mennesker grunnlegende menneskerettigheter.

 

 

Religionsfrihet er en grunnleggende rettighet. Religionsfrihet er imidlertid ikke synonymt med å la særkrav som strider med vår nasjons grunnleggende verdier og prinsipper få innpass i samfunnet.

 

Hva eksakt har du å vise til som har kommet fra de norske muslimer som du anser som særkrav som strider med vår nasjons grunnleggende verdier og prinsipper??

 

La meg ta noen eksempler, slik som hijab. Først og fremst er ikke hijab et religiøst plagg, men et kulturelt plagg. Hijab nevnes ikke med ett eneste ord i Koranen. I tillegg var kravet helt legitimt, og prosessen fra de som fremmet kravet var fullstendig i samsvar med demokratisk rettspraksis og konstitusjon. Plagget strider på ingen måter med grunnlegende verdier i vårt samfunn.

 

Det andre kravet som er kommet er fraskilt gymtimer for de muslimske jenter. Dette er også helt legitime krav som på ingen måte strider med våre normer og verdier. Mange av disse jenter føler seg seksuelt trakassert ved å dele gymtimer med gutter. Ser ingen problemer med dette som skal resultere i grunnleggende endringer i vårt samfunn.

 

I tillegg har muslimske fanger kommet med kravet om halalmat i fengslet. Ser ingen problemer i dette heller. Bare fordi de er straffedømte skal vi ikke slutte å behandle dem som mennesker uten rettigheter. Målet er å rehabilitere mennesker i fengslet, slik at de er bedre skikket til samfunnet når de slippes ut. Målet er aldri å frata dem rettigheter som mennesker.

 

Dermed vil jeg gjerne at du nevner noen krav fra de norske muslimer som strider med våre normer og verdier, og demokratisk styresett.

 

 

Det er vanskelig å få til integrering når et lands majoritet er blitt til minoritet ved flerfoldige osloskoler.

 

Dette er først og fremst et problem som er særegen for Oslo, og skyldes i utgangspunktet dårlig boligpolitikk. Disse innvandrere er som regel de fattigste i landet, og har dermed kun ressurser til å kjøpe seg billigere boliger slik som på tøyen hvor det er billigere enn resten av Oslo. I tillegg kan det iverksettes en mengde tiltak som skal få bukt på dette problemet. Det som er helt sikkert er at dette problemet skyldes ikke at det er for mange innvandrere i dette landet, men fordu de ikke er like spredd bosatt.

 

 

Det er også vanskelig å få til skikkelig integrering når småjenter påtvinges å bære kvinneundertrykkende plagg som hijab allerede i en alder av seks år.

 

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg er voksen mann og jeg har opp i gjennom alle år tvunget mine barn til å kle på seg klær som jeg tok frem til dem når de var små. Dermed er dette på ingen måte verre enn at vi forlanger av våre unger til å kle på seg hua når det er behov for det. I tillegg er påtvunget hijabbruk overdreven påstand. Hvor mange som bærer dette plaget av egen vilje, og hvor mange er tvunget til det, vet vi ikke. Dermed blir alt overlat til spekulasjon – men et moment til å danne nok grunnlag for generalisering for Frp.

 

 

Derfor har Frp fremmet forslag om å forby hijab i barneskolen, for å sikre at skolen skal være en institusjon der læringen står i fokus.

 

Og med dette forslaget har Frp undergravd individuelle rettigheter slik som vår rettighet til selv å bestemme hva vi skal kle på oss. I denne debatten glemmer de fleste de kvinner som går med dette plagget frivillig.

 

 

Den rødgrønne regjeringen har hatt makten i fem år, og har hatt muligheten til å innfri alle sine løfter grunnet flertall i Stortinget. At to borgerlige regjeringer har hatt makten tidligere, er egentlig irrelevant, siden Frp ikke var et av disse.

 

Det i særgrad relevant fordi konteksten her var dine påstander som gikk ut på å legge skylden kun på de rødgrønne for integrerings- og innvandringspolitikken. Jeg vet ikke hvor mye du følger med, men innvandring til Norge startet på 70-tallet. På 80-tallet satt i store perioder den borgelige siden i regjering, det samme gjelder for 2000-tallet og delvis 90-tallet. Dermed er det irrasjonelt å legge skylden bare på den ene siden, og frata den borgelige siden ansvaret for utviklingen.

 

 

Det er heller ikke uten grunn at samtlige overfallsvoldtekter i Oslo de siste årene har vært begått av ikke-vestlige innvandrere.

 

De aller fleste voldtektene er så kalte ikke-anmeldte voldtekt som skjer i nære relasjoner, dvs blant bekjente. Dermed er det reelle tallet helt annerledes enn du fremstiller det her. Det som er sannheten er at 965 av 1000 av de med ikke-vestlig bakgrunn har aldri begått en kriminell handling. Tilsvarende tallet på etniske nordmenn er ca. 980 av 1000. Det betyr at de aller fleste innvandrere er lovlige borgere av dette landet. At noen innvandrere velger å være kriminelle henger sammen med mange variabler, blant annet er mange av de som kommer til Norge utsatt for mye større psykisk press gjennom krig, voldtekt, tortur, forfølging osv, enn de etniske nordmenn. Slike signaler bør vi være flinkere på å plukke opp slik at de får psykiatrisk hjelp før de begår kriminelle handlinger.

Endret av statsviter
  • Liker 5
Lenke til kommentar
@ Rotteh

 

Det sier mer om din uvitenhet...

http://www.dagbladet...omsorg/7883404/

http://www.dagbladet.../helse/7923560/

http://www.bt.no/for...all-793026.html

 

(det du har postet er et et ekstremt og sjeldent tilfelle)

 

Vi trenger flere leger, så du ville gjerne gått til en lege som har gått 2 år helsefag?

 

Det der understreker så aldeles ikke at det er bakdeler ved å ta i bruk private institusjoner. Kildene dine understreker at det generelt er mangel på helsepersonell, ikke at private institusjoner som har ledige plasser ikke har tilstrekkelig bemanning. Så da utfordrer jeg deg: Hvorfor skal ikke kommuner ta i bruk ledige plasser fra private institusjoner?

Endret av Rotteh
Lenke til kommentar

altså spørsmålet handler om det som står i hovedinnlegget ;) og det jeg tar opp om hvorfor så mange stemmer frp. for dette handler om hvorfor folk stemmer frp på tross av politikken som står i linkene.

Mange stemmer nok FRP fordi Siv Jensen er veldig flink å snakke for seg, og det finnes alt for mange som stoler blindt på det hun sier, uten å sjekke fakta... Desverre :/

 

Jens Petrus er vel Kongen når det gjelder å prate fine ord for å sanke stemmer, bare for å kapre stemmer. Håper at velgerne husker hans stunts til neste valg....

 

Det gjør alle, så hvis det var det beste argumentet mot AP, så er du like langt.

FRP er et "hestehode" foran når det gjelder å endre mening etter hva de tror vil sanke stemmer...

Rart at FRP plutselig vil hjelpe Nord-Norge nå når det er mulighet for olje der. Mystisk... (egentlig ikke)

 

Vel, er til dels riktig. Forskjellen er at Frp ikke har sittet i regjering enda....

Lenke til kommentar

Er vi ennå ikke ferdige med disse usaklige rasismebeskyldningene som ts her står for i åpningsinnlegget? Hvor mange år skal folk få lov å holde på med dette? Minner om McCarthyismen i USA etter andre verdenskrig, bare at det nå er "rasister" man er på jakt etter i stedet for "kommunister".Nei, det er faktisk ikke slik at alle som ikke nødvendigvis hyller absolutt alle innvandrere og absolutt alt ved fremmede kulturer nødvendigvis er rasister!Et ekstremt eksempel: Hva om noen foreslår at man skal ta inn en million innvandrere fra Midtøsten/Afrika hvert år. Alle som er skeptiske til dette er rasister? Nei.

 

det er ikke usaklig, står en del fakta i linkene. Hvor mange år? Hvor lenge skal Frp få drive på med sin innvandring og asyl-politikk spør jeg da. Det står jo og i linkene at siden 1972 har Norge hatt ett parti som aktivt sprer rasisme i politikken. Og det er jo heller ingen som har foreslått at man skal ta inn en million.

Men det man faktisk legger merke til er politikken de står for. Europarådet har blant annet merket seg dette flere ganger...

 

Heisann, dette er er mitt første innlegg her : ) FrP scorer bra på meningsmålingene fordi mange vil stemme Frp ; ) Sier ikke det seg selv?Et mer interessant spørsmål er vel hvorfor fler og fler går over til Høyre og FrP ?

 

Så er jo en del av spørsmålet om hvorfor folk vil stemme på Frp etter at man har lest det som står i linkene(hvis de har lest de). Når de scorer så bra da stiller jo dette spørsmålet seg. Er folk for lite opplyst om Frp sin asyl og innvandringspolitikk, eller er det snakk om verdier hvor rasisme(dessverre) er en av disse?

Lenke til kommentar
@ Rotteh

 

Det sier mer om din uvitenhet...

http://www.dagbladet...omsorg/7883404/

http://www.dagbladet.../helse/7923560/

http://www.bt.no/for...all-793026.html

 

(det du har postet er et et ekstremt og sjeldent tilfelle)

 

Vi trenger flere leger, så du ville gjerne gått til en lege som har gått 2 år helsefag?

 

Det der understreker så aldeles ikke at det er bakdeler ved å ta i bruk private institusjoner. Kildene dine understreker at det generelt er mangel på helsepersonell, ikke at private institusjoner som har ledige plasser ikke har tilstrekkelig bemanning. Så da utfordrer jeg deg: Hvorfor skal ikke kommuner ta i bruk ledige plasser fra private institusjoner?

Hvis ikke det beviser at det ikke er bemanning nok, så tror jeg du må lese linkene noen ganger til...

Så du mener at private institusjoner har bemanning som står å ser på at de offentlige trenger hjelp?

Og ved å begynne med privatisering vil det bli en kamp mellom det offentlige og de private, og hva skjer da? Jo prisen på boplass øker KRAFTIG! Men det bryr vel ikke FRP'erne for de har jo egne sykehjem i Spania...

http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=133&ThreadID=2415

Endret av frode8
Lenke til kommentar
Det er ingen partier på Stortinget som er for fri innvandring, alle partier har restriksjoner i forhold til dette, og god integrering er en selvfølge.
Dette stemmer ikke. Unntatt Frp er alle partier på Stortinget for at alle som kommer til Gardermoen og klarer si ordet "Asyl" skal få fritt leide inn i Norge selv om de:

-ikke har visum til Norge

-har en grunnløs asylsøknad

-har vært innom en rekke andre sikre land før

-er en ettersøkt kriminell

-er en krigsforbryter

 

I praksis er altså idag helt fri innvandring til Norge.

 

For i tillegg å få tildelt oppholdstillatelse som gir fulle sosiale rettigheter er det noen restriksjoner, men de fleste som kommer får dette til tross for grunnløse asylsøknader.

 

Dette er helt feil. For det første finnes det unntak; vi kan sende på stedet kun de som allerede har søkt asyl i et annet Schengen-land, dvs. i samsvar med Dublin-konvensjonen. Dette praktiseres i stor grad, spesielt i tilfeller der innvandrere kommer fra Hellas – der for øvrig er grusomme og umenneskelige forhold for asylanter. Dette har Norge blant annet fått kritikk for internasjonalt.

 

Når det er sagt så kan vi ikke returnere noen andre omgående, uansett hvem sitter i regjering. Frp kan ikke bryte med internasjonale regler i forhold til asylinstituttet som tilsier at alle mennesker har rett til rettferdig gjennomgang av sin søknad som asylanter før eventuell utsending. Dette er noe som Norge har forpliktet seg internasjonalt, og Frp kan påstå til de er grønn i ansiktet at de skal returnere asylsøkere på stedet, men realiteten sier noe helt annet.

Endret av statsviter
  • Liker 3
Lenke til kommentar

det er jo det som er spørsmålet da, er de for lite opplyst om Frp's politikk på det som står i førsteposten, eller er dette en av verdiene til vårt land?

 

En måte å få svar på dette er ved opplysning og da i første rekke gjennom media.

Endret av Step_up
  • Liker 1
Lenke til kommentar

tar vekk alt som har med tjen folket og gjøre og istedenfor setter inn at SOS rasisme vil fjerne all rasisme, så høres det riktig ut.

Nei, SOS Rasisme ER Tjen Folket. Har du ikke fulgt med i avisene om hva som har stått om alle koblingene mellom SOS Rasisme og Tjen Folket? Det er Tjen Folket som står bak fronten SOS Rasisme. Du tror du støtter SOS Rasisme, men det er egentlig Tjen Folket du støtter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...