Gå til innhold

Hvorfor i all verden scorer FrP så bra på meningsmålingene?


Anbefalte innlegg

Alt man gjør her i verden er et resultat av uvitenhet.

 

Det gjelder meg, det gjelder deg, det gjelder alle. Noen er mer uvitende enn andre. Et godt eksempel på uvitende mennesker er de fleste som kritiserer FRP's politikk. Som regel mangler de forståelse av hvilken politikk partiet ønsker å føre. Har partiet gjort og sagt mye rart opp gjennom tiden? Åpenbart. Hvilke parti har ikke gjort det? Noen som fikk med seg Gahr Støres fantastiske løgn her om dagen? Har løgneren ennå ikke fått sparken?

 

Uansett. For rundt 10-15 år siden ble mange indoktrinert med tull som "FRP er kun for billigere bensin, øl og røyk" og partiet ble kategorisert som nynazister av Microsoft i Encarta 99. "Stemmer man FRP så er man åpenbart rasist og kanskje til og med litt dum.". Jeg stemte på FRP før, jeg fikk begge uttalelser slengt i trynet. Hvem av partene som burde kategoriseres som "dum" er vel egentlig åpenbart, gitt at "dum" = uvitende.

 

Menmen, hva kan man gjøre? Verden vil bedras. Har FRP flinke retorikere? Godt mulig. AP gjør en bedre jobb samt at de sikter seg inn mot egeninteressene til folk flest. Stem AP og du er sikret jobb. LO står bak deg, ta det med ro! Skader du deg i tåa? Ta det med ro, ring til NAV!

 

FRP ønsker ikke å sy pute under noens armer. Er det en kynisk politikk de fører? Godt mulig? Er det rasisme ute og går?” Nok av muslimer og personer med afrikansk opprinnelse som støtter partiet. Partiet har også aktive muslimske politkere i sine rekker.

 

Men for ordens skyld. I mine øyne så mangler man kunnskap om verden om man velger å støtte et politisk parti. Uavhengig av om partiet heter FRP, AP, SV, whatever.

 

Bruk tiden på å tilegne dere kunnskap, kanskje vil du/dere forstå hvorfor FrP scorer så bra på meningsmålingene. Og kanskje vil du/dere forstå at det ikke er et enkelt svar men flere.

 

Uansett, takk til trådstarter får at han bidrar til å gjøre ordet rasist ennå mer utvannet. Jeg bruker dessuten ordet neger. Rasistisk oppdragelse FTW!

Endret av Tå.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt man gjør her i verden er et resultat av uvitenhet.

 

Det gjelder meg, det gjelder deg, det gjelder alle. Noen er mer uvitende enn andre. Et godt eksempel på uvitende mennesker er de fleste som kritiserer FRP's politikk. Som regel mangler de forståelse av hvilken politikk partiet ønsker å føre. Har partiet gjort og sagt mye rart opp gjennom tiden? Åpenbart. Hvilke parti har ikke gjort det? Noen som fikk med seg Gahr Støres fantastiske løgn her om dagen? Har løgneren ennå ikke fått sparken?

 

Uansett. For rundt 10-15 år siden ble mange indoktrinert med tull som "FRP er kun for billigere bensin, øl og røyk" og partiet ble kategorisert som nynazister av Microsoft i Encarta 99. "Stemmer man FRP så er man åpenbart rasist og kanskje til og med litt dum.". Jeg stemte på FRP før, jeg fikk begge uttalelser slengt i trynet. Hvem av partene som burde kategoriseres som "dum" er vel egentlig åpenbart, gitt at "dum" = uvitende.

 

Menmen, hva kan man gjøre? Verden vil bedras. Har FRP flinke retorikere? Godt mulig. AP gjør en bedre jobb samt at de sikter seg inn mot egeninteressene til folk flest. Stem AP og du er sikret jobb. LO står bak deg, ta det med ro! Skader du deg i tåa? Ta det med ro, ring til NAV!

 

FRP ønsker ikke å sy pute under noens armer. Er det en kynisk politikk de fører? Godt mulig? Er det rasisme ute og går?” Nok av muslimer og personer med afrikansk opprinnelse som støtter partiet. Partiet har også aktive muslimske politkere i sine rekker.

 

Men for ordens skyld. I mine øyne så mangler man kunnskap om verden om man velger å støtte et politisk parti. Uavhengig av om partiet heter FRP, AP, SV, whatever.

 

Bruk tiden på å tilegne dere kunnskap, kanskje vil du/dere forstå hvorfor FrP scorer så bra på meningsmålingene. Og kanskje vil du/dere forstå at det ikke er et enkelt svar men flere.

 

Uansett, takk til trådstarter får at han bidrar til å gjøre ordet rasist ennå mer utvannet. Jeg bruker dessuten ordet neger. Rasistisk oppdragelse FTW!

 

Vil bare påpeke at det er vitenskapelig korrekt å si negroid :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke trafikken vil øke kraftig, nei, og det finnes bedre måter å regulere på. Hadde enda pengene faktisk gått til miljøfremmende saker (som ser ut til å være argumentasjonen) hadde det til nøds vært legitimt, men det er ikke tilfellet. Det brukes som en ekstraskatt.

 

Hjelper det på miljøet om det samme vogntoget kjører på en annen vei?

 

har det vært argumentasjonen? er det meg du sikter til, så har jeg bare skrevet at bomringen gir en miljøgevinst gjennom begrenset trafikk. Det brukes altså for å minske trafikken og for at folk betaler for sine egne utslipp. Det hjelper på miljøet og kan ikke kalles ekstraskatt i form av hva den brukes til. Miljøskatt il jeg kalle det.

 

Velger vogntoget en annen vei, så blir trafikken mer spredt og man får ikke den store mengden utslipp ett sted. Da kan det bli mer håndterbart alle steder.

Lenke til kommentar

manipulerende er ett ord som passer Frp og Høyre, mens Ap kaller en spade for en spade.

Å ja? Nå har det jo kommet frem at Jonas Gahr Støre har hatt direkte kontakt med lederen av Hamas, en terrororganisasjon, noe han selv tidligere har benektet. Han prøvde også å stoppe intervjuet med TV2, men TV2 lot seg ikke pille på nesen. Det viser at sosialistene er akkurat så løgnaktige som jeg alltid har trodd. Og Ap prøver å skremme igjennom datalagringsdirektivet. Det overrasker meg ikke, siden Ap allerede har vist at de er selve overvåkningspartiet. De bedrev overvåkning av politiske motstandere under den kalde krigen, noe som bryter med alle demokratiske prinsipper. Og selv den dag i dag finnes det en del antidemokratiske sympatier på sosialistisk side.

 

Mange enkeltpersoner med sin egen ideologi vil nødvendigvis tro ting om politiske partier. Finner man at denne kontakten bør hemmeligholdes av diverse grunner, så er ikke det noe stort problem. Det er veldig lurt å gå i kontakt med Hamas med mål om å bedre forholdene og kanskje være med på å løse konflikten. Har du link til at de har bedrevet overvåkning etter 1977? inntil da var det vel ikke noe forbud. Og jeg antar du sikter til Haakon Lie. Hvorfor bruke overvåkning av kommunister under den kalde krigen som ett argument mot noe som helst?...Hvilke antidemokratiske sympatier har de rødgrønne mener du?

Lenke til kommentar

Mange enkeltpersoner med sin egen ideologi vil nødvendigvis tro ting om politiske partier. Finner man at denne kontakten bør hemmeligholdes av diverse grunner, så er ikke det noe stort problem. Det er veldig lurt å gå i kontakt med Hamas med mål om å bedre forholdene og kanskje være med på å løse konflikten. Har du link til at de har bedrevet overvåkning etter 1977? inntil da var det vel ikke noe forbud. Og jeg antar du sikter til Haakon Lie. Hvorfor bruke overvåkning av kommunister under den kalde krigen som ett argument mot noe som helst?...Hvilke antidemokratiske sympatier har de rødgrønne mener du?

For bare få år siden foreslo Arbeiderpartiets stortingsrepresentant Inger Lise Husøy at Fidel Castro skulle få Nobels fredspris.

 

SU arrangerte en støtteaksjon for Hugo Chavez, en sosialistisk leder som har klare autoritære trekk. Ytringsfrihet og demokrati har blitt kraftig svekket i Venezuela etter at Hugo Chavez tok over.

 

Raymond Johansen gikk ut i Dagbladet og hyllet Kina for deres fremgang, og han velger å se igennom fingrene at Kina ikke har demokrati og ytringsfrihet, og at rettssystemet deres, i den grad man kan kalle det et rettssystem ikke baserer seg på rettferdighet. Det begås daglig grove brudd på menneskerettighetene. Kina bidrar til å holde bortimot alle verdens diktaturer vedlike.

 

Og da har jeg ikke engang nevnt Gerd Liv Valla, som sto til venstre for AKP-m-l og støttet helhjertet opp om Mao, Stalin og Pol Pot. Gerd Liv Valla var som sagt mektigere enn statsministeren. Jan Bøhler var også medlem av AKP m-l.

 

Edit: du kan snakke om høyresiden, med Anders Langes forhold til apartheid-regimet, og høyresidens støtte til autoritære "høyreorienterte" diktaturer for 30-40 år siden så mye du bare vil. Poenget mitt er at sosialistenes autoritære sympatier vedvarer den dag i dag, mens høyresiden har lært av sine feil.

 

Edit edit: ja, og så har nok en del på sosialistisk side sympati for Hamas sin sak, og Hamas er en terrororganisasjon på lik linje med Al Qaida.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Du kan kalle det hva du vil, men det vil isåfall være noe annet enn det er. Spade for en spade and all.

 

Problemet til vogntoget er forresten at det egentlig ikke er noen annen vei.

 

det er som oftest flere veier til ett sted. Og man må betale for sine utslipp, noe som er helt greit. men jeg skjønner at å stemme på ett miljøverstingsparti, så vil man benekte klimakrisen. Og det er jo en ærlig sak det...

Lenke til kommentar

Ikke reelle alternativer om man skal frakte gods. Jeg skulle gjerne sett et system i Norge som i Tyskland hvor det er lange, effektive og brede åreveier (som vi f.eks ser til Sverige med nye E6) og deretter avstikkere til mindre steder.

 

Bilister betaler allerede for sine utslipp og vel så det, uten at det har hjulpet noe særlig. Her handler det om å finne alternative og bedre løsninger, ikke prøve å skatte noe bort. Det er en taktikk som har blitt kjørt i Norge siden krigen, og jeg tror andre løsninger hadde gitt bedre resultater.

Lenke til kommentar

Du kan kalle det hva du vil, men det vil isåfall være noe annet enn det er. Spade for en spade and all.

 

Problemet til vogntoget er forresten at det egentlig ikke er noen annen vei.

 

det er som oftest flere veier til ett sted. Og man må betale for sine utslipp, noe som er helt greit. men jeg skjønner at å stemme på ett miljøverstingsparti, så vil man benekte klimakrisen. Og det er jo en ærlig sak det...

 

Det er rett og slett løgn du sprer rundt deg. Les partiprogrammet deres eller let opp debatter de deltar i om miljøpolitikk på NRK.no

 

Hva så om Ap sier at de bruker så og så mye penger og har gitt et inntrykk til folk at de faktiskt gjør noe fornuftig for miljøet? De gjør jo ikke det når man f.eks brenner italiensk søppel i Norge eller selger gass til utlandet som må fraktes dit og deretter kjøpes tilbake i form av strøm, eller hva den saken gjaldt.

 

Alt handler om å organisere og bruke pengene annerledes. Ap har driti diarè langt nedover leggen, de har driti seg KRAFTIG ut og jeg kan absolutt ikke skjønne at det er en eneste person i dette landet som faktiskt stemmer på en slik suppegjeng som dette. Det er helt utrolig, men mest av alt skremmende.

 

Jeg tror egentlig det er den samme gjengen som SIES å stemme FrP, som egentlig stemmer Ap. Altså de dumme trygdesnylterne som ikke har sertifikatet, eller hva TS?

Lenke til kommentar

FrP er ikke et rasistisk parti. Hvis det hadde vært det, ville jeg vurdert å stemme på dem.

 

Frp viderefører sin politikk med diskriminering av folkegrupper og det er ikke uten grunn at Europarådet har 4 ganger laget rapporter hvor temaet er rasisme i politikken og Frp har nok mye å gjøre med det. Uten at jeg har tenkt å ta opp ditt menneskesyn.

 

Stigfjel:Hva enkeltindivider har uttalt, har nødvendigvis ingenting med hva partiet står for, men støtter man Frp, så ser man nok hvilken politikk ens eget parti fører og vil kanskje ikke like å snakke om den. Su er ikke SV og Raymond Johansen har vel bare snakket om fremgangene til Kina og ikke de negative sidene. Da ville man antakelig fått et helt annet svar. Så skjønner ikke hvorfor man begynner å snakke om å se igjennom fingrene når han atakelig kun ble spurt/ville snakke om fremgangene. Jeg ser bare ikke hvorfor du drar Valla inn i dette...

 

de to nederste punktene er jo bare tull og usaklig. Frp er ALP, de har bare skiftet navn og moderert seg litt for å ikke få velgerne mot seg. Du er klar over at wikipedia omdirigerer ALP til Frp sant? Frp hadde vel neppe vært der de er i dag uten Mustafa-brevet, hvilket skulle fortelle alt om at politikken deres spiller på fremmedfrykt.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Det som slår meg er at alle som er mot FrP i denne tråden har problemer med å uttrykke seg, og det blir som regel meget useriøst, og dere anklager alle og enhver for å være rasister. Det er også en god del selvmotsigelser.

 

Jeg forsøkte å lese hele tråden, men omtrent midt i et innlegg av "statsviter" rundt side 4-5 ble jeg så oppgitt at jeg bare lot være å lese mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stigfjel:Hva enkeltindivider har uttalt, har nødvendigvis ingenting med hva partiet står for, men støtter man Frp, så ser man nok hvilken politikk ens eget parti fører og vil kanskje ikke like å snakke om den. Su er ikke SV og Raymond Johansen har vel bare snakket om fremgangene til Kina og ikke de negative sidene. Da ville man antakelig fått et helt annet svar. Så skjønner ikke hvorfor man begynner å snakke om å se igjennom fingrene når han atakelig kun ble spurt/ville snakke om fremgangene. Jeg ser bare ikke hvorfor du drar Valla inn i dette...

 

de to nederste punktene er jo bare tull og usaklig. Frp er ALP, de har bare skiftet navn og moderert seg litt for å ikke få velgerne mot seg. Du er klar over at wikipedia omdirigerer ALP til Frp sant? Frp hadde vel neppe vært der de er i dag uten Mustafa-brevet, hvilket skulle fortelle alt om at politikken deres spiller på fremmedfrykt.

 

Raymond Johansen sa:

Så er det vår rett til å understreke at menneskerettighetene er universelle, og ta opp saken til enkeltpersoner som blir utsatt for overgrep. Imidlertid tror jeg vi kommer lengst med å gjøre det på en måte som også viser respekt for hva Kina har oppnådd.

Jeg vil absolutt se denne uttalelsen som at Raymond Johansen ser igjennom fingrene Kinas overtramp av menneskerettighetene.

 

Wikipedia er ikke 100% pålitelig. Det har vært flere saker der det har dukket opp artikler på Wikipedia som er direkte usanne. Og FrP har utviklet seg siden ALP. Og hva med Arbeiderpartiet? Som Lycantrophe påpekte, var Ap et kommunistisk parti som fikk styrt politikken fra det kommunistiske Sovjet gjennom medlemsskapet i Komintern. Og Ap-topper synger fremdeles Internasjonalen, den kommunistiske Sovjetunionens nasjonalsang etter oktoberrevolusjonen i 1917. Så du kan si at den blodrøde og antidemokratisk kommunismen/sosialismen fremdeles påvirker sosialistisk side i Norge. Jeg drar inn Gerd Liv Valla fordi hun satt høyt oppe i Ap og var LO-leder samtidig som hun hadde en fortid som kommunist.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...