Gå til innhold

Madla Mars 2011


Mian420

Anbefalte innlegg

Skal til Madla i juli, i Sjøforsvaret.... :D

 

Har noen spørsmål angående rekruttperioden

Får man fortsatt opplæring på AG3 eller har de gått over til HK 416?

 

Hvordan har de første ukene vært?

 

Og hvordan er maten? (hørte rykter om fisk to ganger i uka)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maten er sweet, treningen er så hard som du gjør den selv, men det er selvfølgelig noenlunde tunge krav for å bli skikket til sjøtjeneste (kommer an på formen din). Om du står på kravene, vil ikke det nødvendigvis si at du får plassen, om alle andre gjør det bedre en deg. De plukker rett og slett fra øverste liste når de skal velge soldater til sin tjeneste. Men det er bare å trene godt i forveien, og under innrykket. De 2 første ukene (+ denne) har vert fantastisk digg! Elsker livet i militæret. I dag løp jeg 3000 meteren på 13.01 min blank, og bestod alle kravene for å havne på fartøy, og de anser meg som skikket for all tjeneste (sjøtjeneste osv). Har Sanitets Eksamen denne uken (5 komp må lære seg sanitetsfaget iløpet av 3 uker, mens de andre kompaniene har frem til uke 7-8). Men blir digg å bli ferdig med saniteten tidlig, så vi får mer grundig trening i våpen og stridsteknikk/felt øvelser.

 

Er på komp 5.1 - Uten tvil den beste kompen! Til tross for at vi ikke fikk noen priser på kompanioppstillingen på fredag før landlov:( Men vi tar gullkosten neste fredag!

Endret av Gumpen
Lenke til kommentar

Ah, så bra!

 

Gleder meg, bare 3,5 måneder igjen!!!

 

Når får man vite hvor man havner etter rekrutten? Setter man opp 3 ønsker, hvorav et ønske skal være en stilling på land?

Har båtførerbevis, vil dette ha noe å si for fartøytjeneste?

Lenke til kommentar

Ah, så bra!

 

Gleder meg, bare 3,5 måneder igjen!!!

 

Når får man vite hvor man havner etter rekrutten? Setter man opp 3 ønsker, hvorav et ønske skal være en stilling på land?

Har båtførerbevis, vil dette ha noe å si for fartøytjeneste?

 

Hei, etter ca. 2-3 uker kommer det en informasjonsdag der flere personer representerer diverste stillinger i forskjellige tjenester etter rekrutten. Etter det får du en times tid på å snakke med flere av disse der du kan spørre om hva som helst, og en liten uke etter ska du sette opp 4 ønsker der du blir intervjuet der du må utdype hvor du vil havne, og gjerne hvor du IKKE vil havne :)

Lenke til kommentar

Ah, så bra!

 

Gleder meg, bare 3,5 måneder igjen!!!

 

Når får man vite hvor man havner etter rekrutten? Setter man opp 3 ønsker, hvorav et ønske skal være en stilling på land?

Har båtførerbevis, vil dette ha noe å si for fartøytjeneste?

 

Hei, etter ca. 2-3 uker kommer det en informasjonsdag der flere personer representerer diverste stillinger i forskjellige tjenester etter rekrutten. Etter det får du en times tid på å snakke med flere av disse der du kan spørre om hva som helst, og en liten uke etter ska du sette opp 4 ønsker der du blir intervjuet der du må utdype hvor du vil havne, og gjerne hvor du IKKE vil havne :)

 

Ok :D

 

Har KNM HH gått over til HK 416 nå, eller gis det fortsatt opplæring på ag3?

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å søke meg inn på RSO tjenesten og havne på båt. Har bestått alt som er å bestå sålangt for å havne på båt. Helsestatus (godkjent), Styrketest (godkjent), 3000 meteren (godkjent), Teoretisk Sanitetseksamen (godkjent), praktisk sanitetseksamen (godkjent). Wohooo!

Lenke til kommentar

Står på de forskjellige stillingene på forsvaret.no at man må ha for eksempel fysikk og matematikk R2 for sensor og våpenassistent på ubåt. Må man ha fagene/kompetansen, eller kan man komme inn uten å oppfylle disse kravene?

 

Skulle gjerne vært på ubåt, men har bare R1, økonomi og språkfag på vgs, så lurer på om jeg har sjanse på fartøytjeneste....

Lenke til kommentar

Det som er irriterende med ADSAM (Adskillelse og Sammensetning av weps) er spesielt når sluttstykkehodet er OLJET. Faen meg umulig å få på plass. Og generelt de små stygge boltene er jo helt jævlige å trykke inn også : p

 

Forresten, gratulerer til de som er på tropp 2,1 med både sverd og kost, hvis det er noen derfra her haha

Lenke til kommentar

Takk! Det var faen godt, vi jobbet hardt for det :p

 

Befaet vårt spanter pizza på oss neste Torsdag haha!

 

Tenker meg det blir vanskeligere å vinne neste uke ;)

Vi tar det lett neste uke!

Men sverdet er jo ganske tilfeldig, egentlig, med tanke på at det er tilfeldige som blir utvalgt.

 

Ang adskilling og sammensetting av våpen så har jeg fått det i fingrene:P Demonterte våpenet i blinde på 45 sec, og monterte det i blinde på litt over 1 min:)

Sliter med å gjøre det vanlig jeg... klarer kanskje 1:30 på sammensetning : p

Jævlig irriterende etterhvert når man sliter med sluttstykket og bolter. Rett og slett helt jævlig haha

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å søke meg inn på RSO tjenesten og havne på båt. Har bestått alt som er å bestå sålangt for å havne på båt. Helsestatus (godkjent), Styrketest (godkjent), 3000 meteren (godkjent), Teoretisk Sanitetseksamen (godkjent), praktisk sanitetseksamen (godkjent). Wohooo!

 

Skal si du kjører på, Gumpen!

Lenke til kommentar

Haha, Arinomi, synd du ditcha oss! Skulle gjerne bommet noen flere røyk med deg:P

Hehe Catalyst, jeg gir jo selvfølgelig alt! Kjipt å avslutte rekrutten og må velge sist blandt videre tjenester fordi du ga faen.

 

Noen som har fått kjeft av befalet foresten? Fikk skikkelig strekk av Fenriken (troppsjef) Benserund, fordi jeg gikk over pallettplass uten berret og allværsjakka på:p Var helt utkjørt den dagen, ingenting som fungerte:P

Lenke til kommentar

Troppen min var den beste i Adsam, med et totalt gjennomsnitt på 97% bestått! Troppsjefen sa at det var det beste resultatet noen tropp hadde fått under hans ledelse!

I dag hadde vi også Krigens Krav. Ufattelig digg! Pisskaldt å bli nedspylt i etterkant though:P

Har også blitt innlagt på Trippel F sammens med noen andre fra troppen, for vi reiser seinere. Lugaren på trippel F har egen dusj og do på lugaren, og egen kinosal i samme etasjen!

Jeg sier det igjen, elsker militærlivet!

 

(Hvordan gikk skytingen med samtlige? Gikk strålende for min del vertfall:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...