Gå til innhold

Madla Mars 2011


Mian420

Anbefalte innlegg

Troppen min var den beste i Adsam, med et totalt gjennomsnitt på 97% bestått! Troppsjefen sa at det var det beste resultatet noen tropp hadde fått under hans ledelse!

I dag hadde vi også Krigens Krav. Ufattelig digg! Pisskaldt å bli nedspylt i etterkant though:P

Har også blitt innlagt på Trippel F sammens med noen andre fra troppen, for vi reiser seinere. Lugaren på trippel F har egen dusj og do på lugaren, og egen kinosal i samme etasjen!

Jeg sier det igjen, elsker militærlivet!

 

(Hvordan gikk skytingen med samtlige? Gikk strålende for min del vertfall:)

 

Er vel på 1. Komp regner jeg med da de hadde KK på fredag?

 

Ser dere frem til Feltuka etter påske da? (Btw, noen som har Kvm. Schau her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Troppen min var den beste i Adsam, med et totalt gjennomsnitt på 97% bestått! Troppsjefen sa at det var det beste resultatet noen tropp hadde fått under hans ledelse!

I dag hadde vi også Krigens Krav. Ufattelig digg! Pisskaldt å bli nedspylt i etterkant though:P

Har også blitt innlagt på Trippel F sammens med noen andre fra troppen, for vi reiser seinere. Lugaren på trippel F har egen dusj og do på lugaren, og egen kinosal i samme etasjen!

Jeg sier det igjen, elsker militærlivet!

 

(Hvordan gikk skytingen med samtlige? Gikk strålende for min del vertfall:)

 

Er vel på 1. Komp regner jeg med da de hadde KK på fredag?

 

Ser dere frem til Feltuka etter påske da? (Btw, noen som har Kvm. Schau her?

 

Da jeg var på felt uka var hele greia høl i hodet ifra mandag til Onsdag/torsdag gjorde vi særs lite nyttig eller kunnskapsrikt det eneste var da vi hadde en marsj, noe som var litt morsomt, selvsagt hadde vi litt greier med det å gå på do i felten osv. men det er jo ikke akkurat rakett forskning.

Lærte ingenting om forskjellige patruljeformer, lese kart og kompass, ligge på OP, samband osv. jeg har hørt det endrer seg, men ADSAM på AG3 er jo høl i hodet da man må lære seg nye våpensystemer når man kommer ifra rekrutten. Et befal på en tropp i avdelingen min(luft) sa at for å gjøre det lettere for dere anbefaler jeg dere å glemme alt dere har lært på madla. Syntes det er synd at man waster 2 måneder på rekrutten uten å skikkelig lære seg samband(snakke i samband sette opp rele og slikt småtafs), kart, kompass, kart koordinater og GPS), sette opp biuvak og OP poster.

 

Det du lærer som er mest nyttig er hvordan du har det fint i skapet, sengestrekk og sanitet.

 

Men ellers var det jo ganske så hyggelig på madla god tropp og kompani ånd og slike ting, men det var liksom så halvhjertet.

 

Disclaimer: Dette er mine erfaringer i fra Madla for snart et år siden mye kan ha endret seg, pluss at jeg var i luft så de i sjø kan ha en helt annen opplevelse enn luft.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Skal være med rekruttene på øvelse som Lagfører, blir nok en opplevelse det også...

 

Enig i at rekruttfelten er litt rar osv, men man lærer jo basic, noe annet har aldri vært meningen. Hvor man kommer etterpå kan ikke rekrutten forholde seg til.

 

Saniteten man lærer på rekrutten er MEGET basic, Nivå 3 kurset på Sessvollmoen var hakket kulere ;)

Lenke til kommentar

Skal være med rekruttene på øvelse som Lagfører, blir nok en opplevelse det også...

 

Enig i at rekruttfelten er litt rar osv, men man lærer jo basic, noe annet har aldri vært meningen. Hvor man kommer etterpå kan ikke rekrutten forholde seg til.

 

Saniteten man lærer på rekrutten er MEGET basic, Nivå 3 kurset på Sessvollmoen var hakket kulere ;)

 

Fult klar over at det er basic som skal læres, men det kunne vært litt mer enn den absolutte bunnen av basic :=) Kunne f.eks ha et bitte lite navex oppdrag alle mann, vært lag kunne fått en radio dog ikke LFR, men en radio none the less. Bare de små grepene ville gjort det mer interessant, da man satt vakt på postene rundt teigen brukte man f.eks tråder som gikk inn i teltene vis man ville ha tak i noen.

 

Og seff så er rekrutt saniteten rimelig basic, men den hjalp på da vi hadde et uhell.

 

Men selvsagt som lagfører blir det litt annerledes, var nok mine forventninger som var for høye da jeg var i rekrutten og etterpå så sto flere av de jeg er sammen med nå uten så store erfaringen med kart og kompass som noen uker etter rekrutten ble alle sammen hivd ut i skogen på forskjellige steder også navigere seg til et bestemt mål for så å få et nytt slutt mål, jeg er heldigvis relativit god i orientering, men det var 2 stk som ble hentet opp.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Men men ikek så mye jeg får gjort noe med uansett har en awesome tjeneste nå med masse greier ute i skogen nesten hver uke.

 

Må jo bare si til alle på dette forumet som skal til Madla at det lureste er å prøve å komme inn på så grønn tjeneste (hating og felt er gøy :) ) eller vis man er interessert i et spesielt fag felt, gjør tjenesten så mye bedre.

Lenke til kommentar

Hadde Krigens Krav på fredag, og jeg er på 5.komp. Ang felt-uken, så sa Kompanisjefen at vi ville være testkaniner for noe helt nytt som de skulle prøve ut. Så håper at det er noe artig/kult noe:)

 

Hvor har folk søkt seg inn foresten?

Selv har jeg søkt

 

1: SRO-Kurs,Dekksmann,Sonar/Mine (fregatt,Minefartøy,Marinens Log.Våpen)

2: Artillerist (sjø) (-------------''------------)

3: Vakt og sikring

4: Hunderøkter

 

(1.Bergen 2.Stavanger 3.Oslo)

Lenke til kommentar

Hehe, syns om logoen til 5. Komp da? Du har vel sett den gamle i 1. etg?

 

Hehe, jeg bor i første-etasjen med tropp 1, så den logoen er i vår gang (alle på troppen omtrent har den som bakgrunn på mobilen:P). Gamle logoen er evig rå, men den nye er mer tammere (men beskriver mer hva vi driver med på rekrutten). Troppen vår har fått i oppgave å male nye motiv på veggene, så det blir rått:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...