Gå til innhold

Basketball er digg!


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Det er kanskje ikke så rart at fleste folk synes basketball er drit kjedelig, Norge handler jo nesten kun om Fotball og Håndball om du spør meg, så basket er ikke en sport som er så mye i media her.

Selv synes jeg at Basket er 100 ganger bedre enn Fotball, men selvfølgelig det er jo smak og behag ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke så rart at fleste folk synes basketball er drit kjedelig, Norge handler jo nesten kun om Fotball og Håndball om du spør meg, så basket er ikke en sport som er så mye i media her.

Selv synes jeg at Basket er 100 ganger bedre enn Fotball, men selvfølgelig det er jo smak og behag ;)

 

De fleste sport er kjedelig til de som har lite erfaring med sporten. At man reagere negativ mot noe de ikke forstår viser ignoranse og disse folk er oftest kjedelig selv.

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke så rart at fleste folk synes basketball er drit kjedelig, Norge handler jo nesten kun om Fotball og Håndball om du spør meg, så basket er ikke en sport som er så mye i media her.

Selv synes jeg at Basket er 100 ganger bedre enn Fotball, men selvfølgelig det er jo smak og behag ;)

 

De fleste sport er kjedelig til de som har lite erfaring med sporten. At man reagere negativ mot noe de ikke forstår viser ignoranse og disse folk er oftest kjedelig selv.

 

Hehe, det stemmer nok det

Lenke til kommentar

Syns basket er utrolig gøy hvis man faktisk prøver å følge regler og alle faktisk kan littegrann teknikk. Er ikke overrasket over at folk i Norge generelt syns det er kjedelig, vi er jo en av de aller aller dårligste i basketball. Vi har hatt 1 nordmann i NBA gjennom tidene og han spilte 10min eller noe slikt og fikk aldri spille igjen.

Lenke til kommentar

Syns basket er utrolig gøy hvis man faktisk prøver å følge regler og alle faktisk kan littegrann teknikk. Er ikke overrasket over at folk i Norge generelt syns det er kjedelig, vi er jo en av de aller aller dårligste i basketball. Vi har hatt 1 nordmann i NBA gjennom tidene og han spilte 10min eller noe slikt og fikk aldri spille igjen.

 

Ja, om man tester det ordentlig så er det veldig gøy, men har du testa Streetball ? :)

Lenke til kommentar

Syns basket er utrolig gøy hvis man faktisk prøver å følge regler og alle faktisk kan littegrann teknikk. Er ikke overrasket over at folk i Norge generelt syns det er kjedelig, vi er jo en av de aller aller dårligste i basketball. Vi har hatt 1 nordmann i NBA gjennom tidene og han spilte 10min eller noe slikt og fikk aldri spille igjen.

 

Kan det være snakk om holdninger? Calix og Audun var jo ute i avisen og kritiserte treningsholdninger folk har og at de ikke trente på langt nær like mye som de gjorde. Det må da være på tide med ett krafttak for norsk basket.

 

Få en håndfull spillere på college hvert år, få spillere ut i bedre ligaer, skaff gode importer, prøv å få til kamper mot gode lag som f.eks collegelag eller lag fra bedre ligaer. Rett og slett få bedre matching slik at man vet hvor nivået ligger. rykk opp med landslaget, spill gode u-mesterskap, få opp ett av de i A-divisjonen. Det letteste må da være i u-16, for det er vel ikke de store ressursene der som det er for eldre? Da gjelder det å være forut andre land. Og ikke minst:Vi må pokker meg få lag ut i Europaligaene!

 

Får man til det som er beskrevet over, da vil man bli bedre og bedre og klubbene kan bli bedre på sikt, spillerne blir bedre på sikt og landslaget blir bedre på sikt. Det er så enkelt å bli bedre enn vi er akkurat nå, det handler bare om å gjøre noe med det.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke så rart at de fleste folk synes basketball er drit kjedelig, Norge handler jo nesten kun om Fotball og Håndball om du spør meg, så basket er ikke en sport som er så mye i media her.

Selv synes jeg at Basket er 100 ganger bedre enn Fotball, men selvfølgelig det er jo smak og behag ;)

 

????Hva mener du her?

 

 

Syns basket er utrolig gøy hvis man faktisk prøver å følge regler og alle faktisk kan littegrann teknikk. Er ikke overrasket over at folk i Norge generelt syns det er kjedelig, vi er jo en av de aller aller dårligste i basketball. Vi har hatt 1 nordmann i NBA gjennom tidene og han spilte 10min eller noe slikt og fikk aldri spille igjen.

 

Så har vi og Terrence Oglesby som har blitt ranket som en av de 50 beste collegespillerne i USA. Han valgt riktignok ikke å satse på å bli draftet i NBA, men allikevel en god spiller. Han siktet seg vel til Spania eller Italia...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke så rart at de fleste folk synes basketball er drit kjedelig, Norge handler jo nesten kun om Fotball og Håndball om du spør meg, så basket er ikke en sport som er så mye i media her.

Selv synes jeg at Basket er 100 ganger bedre enn Fotball, men selvfølgelig det er jo smak og behag ;)

 

????Hva mener du her?

 

 

Syns basket er utrolig gøy hvis man faktisk prøver å følge regler og alle faktisk kan littegrann teknikk. Er ikke overrasket over at folk i Norge generelt syns det er kjedelig, vi er jo en av de aller aller dårligste i basketball. Vi har hatt 1 nordmann i NBA gjennom tidene og han spilte 10min eller noe slikt og fikk aldri spille igjen.

 

Så har vi og Terrence Oglesby som har blitt ranket som en av de 50 beste collegespillerne i USA. Han valgt riktignok ikke å satse på å bli draftet i NBA, men allikevel en god spiller. Han siktet seg vel til Spania eller Italia...

 

Har du noen gang sett en basketball reklame på Norsk TV ?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 1 år senere...

Lenge siden siste innlegg her, men det gjør vel ingenting.

 

Har alltid hatt en viss interesse for basketball, og har spilt en del på fritiden og vært innom noen treninger på et lag for mange år siden, men der synes jeg det ble for lite spilling. Synd det ikke er mer av denne sporten i Norge. Finnes det forresten noen cuper eller ligaer i Norge?

 

Kunne gjerne prøvd igjen, men det er jo lite vits hvis det ikke finnes lag å spille mot.

Lenke til kommentar

Lenge siden siste innlegg her, men det gjør vel ingenting. Finnes det forresten noen cuper eller ligaer i Norge?

 

Kunne gjerne prøvd igjen, men det er jo lite vits hvis det ikke finnes lag å spille mot.

 

Spørs litt på alder og hvor du bor...

Her finner du info om basketserier i Norge.

Skövde basketcup er populært blandt klubber i Osloområdet.

Hansa cup i Bergen skal være bra.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

De er mine favoritt basketball spiller, hva syns dere om dem og hvem liker dere?

Jeremy Lin føler jeg var en litt døgnflue greie. Det var en sliten periode hvor han var på alle top 10 plays over alt osv, men nå legger jeg ikke noe serlig til han.

 

Selv er jeg en Clippers fan. Jeg trur helt klart at Deandre Jordan kommer til og bli en av de beste defensive spillerne i sesongen som kommer med blokk på blokk i "pre season" kampene. Blake har ikke gjort så mye ut av seg å jeg håper han kommer litt mer tilbake ut i sesongen. Han har ivertfall begynnt og skyte mye mer, han treffer ikke, men han har ivertfall begynnt og få mye mere selvsikkerhet når det gjelder skyting og forhåpentlig vis kan han bli en mye farligere skytter med den rette kombinasjonen skyting og post skills. Chris Paul er drit god som alltid. Har nesten følelsen av at han bare er der, sender passninger og gjør de andre gode, men hvis de ligger under og holder på å tape så tar han ting i egne hender og år han gjør det så scorer han til de drar han av bana nærmest. Mine 3 favoritt spillere på Clippers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...