Gå til innhold

S1 og S2 på samme dato. - What to do?


Bruno Mars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Du burde heller ha tatt R1 matematikk da hadde du sluppet dette tullet ettersom R1 tilsvarer S1 og S2 tilsammen, pluss at det kan taes på et semester. Selvfølgelig vil problemet være tilbake om du hadde tatt R1 og R2 på samme semester.

 

Du får nok dessverre ikke forandret eksamens dato eller eksamens type.

Lenke til kommentar

Joda, R1 tilsvarer S1 og S2. Men da må du ta et annet 5-timers fag for det tredje året.

 

Jaja, da går vel enda et år "i søpla"...

Wow. Her snakker vi løsningorientert. Hva med å ta ett ekstra 5-timers fag ved siden av R1?

 

Det er mange fag du lett kan lese deg til på egenhånd.

Lenke til kommentar

Joda, jeg vet det. :) Men jeg veldig liten lysten på å begynne på noe nytt nå. Jeg har nå, på papiret, fysikk 1 og Matte 1T. Det holder så vidt jeg vet, ikke med R1 og Fysikk 2. Du må ha enten ha:

- R1 og R2

- S1 og S2

- 2P/2T + et fem-timers fag

 

Så hvis jeg ikke skal ha S1/R1 og S2/R2, så må jeg ta 2T/2P og fysikk 2 eller et annet 5-timers dag.

 

Jeg har egentlig alltid vært god i matte, men mestra rett og slett ikke R1 og R2. Derfor går jeg nå ned til S1 og S2. Jeg orker ikke begynne med fysikk, kjemi etc nå.

 

 

 

Og ja, jeg vet jeg egentlig bare har meg selv å takke for at jeg nå må kaste bort enda et år (på papiret altså), men det må jo være lov til å være frustrert på systemet også.

Endret av iHouse
Lenke til kommentar

Hørte med de, og som alltid er de ikke villige til å rikke på seg. Nei jeg er forsåvidt ferdig med VGS, men jeg trenger matte for de to siste årene.

 

Ettersom eksamensdatoene bestemmes nasjonalt så er det ikke snakke om "vilje til å rikke seg". Ja kanskje er det tåpelig av Udir å legge begge på samme dato men det er og muligheter for å ta privatisteksamener ved juletider.

Lenke til kommentar

Vet det er nasjonalt, og jeg skjønner jo at de ikke er til å flytte på. På en side burde de ha kunne gjort unntak og lat enkelte kunne tatt den ene dagen før for eksempel, men på en annen side skjønner jeg at det hadde blitt tungvindt om alle hadde den muligheten. Så ja, det er utrolig dumt å ha både S1, S2, R1 og R2 på samme dato...

 

Ja, jeg vet det er mulighet for eksamen både i desember og mai/juni. Det var meningen at jeg skulle tatt S1 i desember, men så glemte jeg oppmeldingsfristen da vettu... Og er du to dager for sent ute så er jo ikke det noe å gjøre med... (forståelig, men likevel så idiotisk).

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...