Gå til innhold

Android - Navigasjonsprogrammer


Chivas

Anbefalte innlegg

Har innstallert copilot men ikke testet ute enda. men safetycameras er "grået" ut. Hvordan aktivere dette?

 

EDIT: Fant en fotoboksdatabase som jeg kunne laste ned. Har innstallert den, og det ser ut til å funke :) ...så nå skal det testes på en boks...

Endret av Chivas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal en tur til Tyskland for å hente en bil.

Normalt er dette plankekjøring,men skal en liten avstikker denne gangen. Derfor hadde det vært greit om jeg hadde et naviprogram på Desire Z-en min.

 

Jeg ser at programmene koster fra 0 til mange hundre kroner. Det jeg lurer på er om disse programmene hele tiden laster ned data,slik at jeg ender opp med en rekning på mange hundre kroner for en liten ruteguiding?

Lenke til kommentar

Prøvde Google Navigering for et par uker siden. Faktisk samme dag som forrige posten min i denne tråden. Og joda, det funket. Fikk opp selve navigasjonssoftwaren, men min lokasjon var da plutselig i London et eller annet sted, selv om jeg sitter pent ved pulten min i Haugesund.

 

Da jeg var ferdig på jobb, skulle jeg prøve den igjen, men da funket det ikke. Det står bare: "Navigasjonsmuligheter" i en grå boks, og det virker som om det laster til evig tid. Har prøvd å slette data, men det hjelper ikke.

 

Har original Desire.

 

Prøvde også Aura, og kan bare si at det er vel den lekreste GPS-softwaren jeg har tatt i. Prøvde Navigon tidligere og ble ikke imponert. Om ikke Google Navigering plutselig virker igjen så kjøper jeg Aura.

Lenke til kommentar

Chivas, kanskje det er bare jeg som har det problemet på min mobil. Hver gang jeg prøver en gps program tar jeg en liten kjøretur der jeg møter til forskjellige hindringer og det var da aura skuffet med iforhold til copilot som jeg hadde til sammenligning. (Egentlig ovi maps og, men den er jo eksklusiv for nokia mobiler)

 

Selv er det noe ulemper med copilot. Opplever at pilen som representerer oss av og til hopper bort og tilbake. Allikevel kommer den til destinasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Sygic Aura i noen uker nå og er godt fornøyd med programmet. Visuelt ser det bra ut og man har enkelte tilpasningsmuligheter alt etter hva man foretrekker. Aura er sikkert ikke like god som dedikerte GPSer, men er den beste jeg har forsøkt til min HTC Desire. Dersom du (som jeg) kun benytter GPS av og til, er dette et rimelig og godt alternativ.

 

Jeg anbefaler en prøveperiode på det varmeste.

 

Hvordan får man til en prøveperiode på mer enn 15 minutter?

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Sygic Aura i noen uker nå og er godt fornøyd med programmet. Visuelt ser det bra ut og man har enkelte tilpasningsmuligheter alt etter hva man foretrekker. Aura er sikkert ikke like god som dedikerte GPSer, men er den beste jeg har forsøkt til min HTC Desire. Dersom du (som jeg) kun benytter GPS av og til, er dette et rimelig og godt alternativ.

 

Jeg anbefaler en prøveperiode på det varmeste.

 

Hvordan får man til en prøveperiode på mer enn 15 minutter?

 

Det får du nok ikke. Jeg kjøpte det siden jeg hadde tro på at det ville være bra. Ca 10 euro for nordisk lisens.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Sygic Aura i noen uker nå og er godt fornøyd med programmet. Visuelt ser det bra ut og man har enkelte tilpasningsmuligheter alt etter hva man foretrekker. Aura er sikkert ikke like god som dedikerte GPSer, men er den beste jeg har forsøkt til min HTC Desire. Dersom du (som jeg) kun benytter GPS av og til, er dette et rimelig og godt alternativ.

 

Jeg anbefaler en prøveperiode på det varmeste.

 

Hvordan får man til en prøveperiode på mer enn 15 minutter?

 

 

Det får du nok ikke. Jeg kjøpte det siden jeg hadde tro på at det ville være bra. Ca 10 euro for nordisk lisens.

Har ikke Aura en prøveperiode på 7 dager da?

Endret av Chivas
Lenke til kommentar

Aura:

 

En annen ting jeg har lagt merke til er at den lagger litt, og pila hopper plutselig noen meter fremover på kartet. Litt iriterendes at det ikke flyter bedre...

 

 

Har vel ikke lagt merke til at det lagger noe mer enn de fleste andre navigasjonsprogrammer til bil.

 

Har testet CoPilot nå, og den flyter mye bedre enn Aura hos meg ihvertfall...

Lenke til kommentar

Da har jeg testet fotoboks på CoPilot, og det funker :thumbup: Endelig! CoPilot ser jo samtidig bra ut, og har det meste av hva jeg er ute etter. En ting jeg har nevnt tidligere finner jeg ikke ut av dog - at den viser navnet på veien man kjører på. Det burde den kunne gjøre.

Alt er jo ikke perfekt her i verden og jeg fant også en annen irriterende ting. Det er nesten plett umulig å skrive inn hvor man vil navigere uten å gå til landskapsmodus. Jeg bruker telefontastatur og hvis jeg skal klare å skrive riktig bokstav, må jeg holde inne bokstaven for å få opp riktig valg for hver enkelt tast :dontgetit:

Lenke til kommentar

Du kan faktisk endre på om du vil ha navn på gjeldene gate eller fartsgrensen osv ved å trykke på den blå menyen nederst

 

sc20110204145034.png

 

Da får du opp denne menyen:

 

sc20110204145039.png

 

Her kan du enten velge hva du vil skal være oppgitt eller tilpasse det selv. Bare å utforske.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...