Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!


Anbefalte innlegg

elgen, det du sier er problemet er at flyktninger ikke blir stengt inne på lukkede asylmottak?

 

Dersom denne russiske damen hadde blitt innesperret mens søknaden ble behandlet, kunne hun ikke flykte, og ville derfor blitt sendt ut av landet mye raskere.

 

Så siden hun fikk muligheten til å bevege seg fritt i Norge, og gjemte seg derfor fra politiet, så skal hun få bli...

 

Nei dette blir helt feil.

 

Dessuten klager du på lang sakstid? Vel, det er ekstremt mange mennesker som står i kø for å få sin sak behandlet. Alle som kan krype og gå sleper seg over grensen til Norge, og skaper masse papirarbeid. Svært mange asylsøkere prøver å skjule identiteten sin, de sliper bort fingeravtrykkene osv. De gjør saksbehandlingen vanskelig fordi de har falske pass, eller så har de kastet passene sine eller så lyver de om hjemlandet sitt osv.

 

Men når en sak endelig er avgjort, så er den avgjort slik i dette tilfellet. Og hun ble utvist, slik dagens regelverk krever.

 

Skjønner ikke hvorfor du er så intenst opptatt av å belønne henne fordi hun har rømt fra politiet.

 

jeg er opptatt av at slike ting går rett for seg og det kan jeg ikke si at det er blir gjort når man ikke har kontroll med dem som venter på å bli sendt hjem.

på en måte så er det som klare å opprettholde seg her på denne måten dårlig behandlet.

 

Nå sier det seg selv hvorfor det medførte til flere andre lovbrudd som kunne ha vær unngått samt at det hadde koste mindre penger hvis man hadde bedre kontroll

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg er opptatt av at slike ting går rett for seg og det kan jeg ikke si at det er blir gjort når man ikke har kontroll med dem som venter på å bli sendt hjem.

på en måte så er det som klare å opprettholde seg her på denne måten dårlig behandlet.

 

Nå sier det seg selv hvorfor det medførte til flere andre lovbrudd som kunne ha vær unngått samt at det hadde koste mindre penger hvis man hadde bedre kontroll

Jeg er enig med deg i at alle asylsøkere burde sitte i lukkede mottak til saken deres er avgjort, men nå har det hittil vært politisk flertall i Norge for å vise asylsøkere tilllit og la dem ferdes fritt i Norge. Når noen bryter en slik tillit er selvsagt hele ansvaret for dette på de som bryter tilliten.

 

Staten lar folk kjøre rundt i biler som det er fysisk mulig å kjøre godt over 100 km/t med. Vil du da også si at det er statens skyld da de "ikke har kontroll på bilene" om noen kjører for fort?

Lenke til kommentar
jeg er opptatt av at slike ting går rett for seg og det kan jeg ikke si at det er blir gjort når man ikke har kontroll med dem som venter på å bli sendt hjem.

på en måte så er det som klare å opprettholde seg her på denne måten dårlig behandlet.

 

Nå sier det seg selv hvorfor det medførte til flere andre lovbrudd som kunne ha vær unngått samt at det hadde koste mindre penger hvis man hadde bedre kontroll

Jeg er enig med deg i at alle asylsøkere burde sitte i lukkede mottak til saken deres er avgjort, men nå har det hittil vært politisk flertall i Norge for å vise asylsøkere tilllit og la dem ferdes fritt i Norge. Når noen bryter en slik tillit er selvsagt hele ansvaret for dette på de som bryter tilliten.

 

Staten lar folk kjøre rundt i biler som det er fysisk mulig å kjøre godt over 100 km/t med. Vil du da også si at det er statens skyld da de "ikke har kontroll på bilene" om noen kjører for fort?

 

nå blir dette en lit skjev sammenligning da man er opplært til å vite hvilke regle man skal følge: Det er ikke alle som komme ulovlig hit.

 

Jeg ville nå heller sammenligne det med dem som mangler opplæring og som samtidig stjeler biler.

Lenke til kommentar

Da sier du også at det blir ingen konsekvens for de som skal passe på når de ikke gjør jobben sin.

det enste som oppnåes er at personer som egentlig skal utvise blir kasteballe og behandle dårligere en det som er nødvendig

 

Det er vel nettopp det Fremskrittspartiet har kjempet for, nemlig å få til lukkede asylmottak, nettopp for å hindre slike rømninger. Det er ikke systemet som gjør dem til kasteball, det klarer de helt fint selv når de stikker av og gjemmer seg for å ikke bli sendt ut av landet. Slik oppførsel skal IKKE belønnes med opphold, eller mener du virkelig det? At om man klarer å gjemme seg for politiet i noen år, så skal man belønnes, få gaver og hylles som en helt? Ærlig talt, det kan du da ikke mene?

Lenke til kommentar

Da sier du også at det blir ingen konsekvens for de som skal passe på når de ikke gjør jobben sin.

det enste som oppnåes er at personer som egentlig skal utvise blir kasteballe og behandle dårligere en det som er nødvendig

 

Det er vel nettopp det Fremskrittspartiet har kjempet for, nemlig å få til lukkede asylmottak, nettopp for å hindre slike rømninger. Det er ikke systemet som gjør dem til kasteball, det klarer de helt fint selv når de stikker av og gjemmer seg for å ikke bli sendt ut av landet. Slik oppførsel skal IKKE belønnes med opphold, eller mener du virkelig det? At om man klarer å gjemme seg for politiet i noen år, så skal man belønnes, få gaver og hylles som en helt? Ærlig talt, det kan du da ikke mene?

 

jeg mer at det ikke er noen straff når de bare sendes ut uten at det får noen andre konsekvenser.

poenget må da også være å hindere slike rømninger slik at man slipper å bruke resurser å letter etter de som rømmer ?

Det er slike ting som hindre effektivt behandling

 

Nå gjenspeiler det seg på samme måte som alle forbryterne ellers i landet som må stå i kø for å sone.

 

humanitet betyr veldig mye når ikke en sak blir avgjort på fler år uansett årsak

Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle, hun er kriminell og skal behandles som sådan, ikke belønnes med oppholdstillatelse.

 

Foretrekker du å ha henne i Russland hvor hun først ble sendt?

 

Hvorfor skal en kriminell uten oppholdstillatelse få være i Norge?

 

Når hun kan være i moderlandet Russland, som er et 100% trygt land.

Lenke til kommentar
Når hun kan være i moderlandet Russland, som er et 100% trygt land.
Jeg vil ikke kalle noen land "100% trygge". Man kan bli bli truffet av lyn, påkjørt av en fyllekjører eller ranet av en gæring både i Voss og i Moskva.

 

Det det er snakk om her er om man er spesielt forfulgt av politiske, etniske og/eller religiøse årsaker. Det er det som gir grunnlag for politisk asyl. Både i Finnland og i Norge fant saksbehandlerne at det ikke var noe grunnlag for å si at en slik forfølgelse var reell.

Lenke til kommentar
Fordi hun kan jobbe og bidra.

 

Har ingen interesse av å sende folk som kan bidra til Russland.

Om hun får komme tilbake og fremstår i asylmiljøet som et eksempel på hvordan Norge belønner de som bryter loven og bare tar seg til rette ,så vil de ekstra kostnadene dette påfører Norge raskt bli langt langt større en hva hun noengang kan bidra med til Norge som skattebetaler. Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Jeg vet selvsagt at det er politiske, etniske og religiøse grunner som ligger til grunn for bedømmelsen om mennesker skal få asyl. Jeg ser ingen grunn til å gi Madina Salamova dette.

 

Det jeg mente med "100%" trygt var at det er like stor sjanse for Maria Amelie å bli drept på gaten i Moskva eller Jekaterinburg som Voss og Oslo. Hun er ikke forfulgt.

 

Jeg ville heller hatt en Iransk flyktning enn Maria Amelie.

Lenke til kommentar

Da sier du også at det blir ingen konsekvens for de som skal passe på når de ikke gjør jobben sin.

det enste som oppnåes er at personer som egentlig skal utvise blir kasteballe og behandle dårligere en det som er nødvendig

 

Det er vel nettopp det Fremskrittspartiet har kjempet for, nemlig å få til lukkede asylmottak, nettopp for å hindre slike rømninger. Det er ikke systemet som gjør dem til kasteball, det klarer de helt fint selv når de stikker av og gjemmer seg for å ikke bli sendt ut av landet. Slik oppførsel skal IKKE belønnes med opphold, eller mener du virkelig det? At om man klarer å gjemme seg for politiet i noen år, så skal man belønnes, få gaver og hylles som en helt? Ærlig talt, det kan du da ikke mene?

 

jeg mer at det ikke er noen straff når de bare sendes ut uten at det får noen andre konsekvenser.

poenget må da også være å hindere slike rømninger slik at man slipper å bruke resurser å letter etter de som rømmer ?

Det er slike ting som hindre effektivt behandling

 

Nå gjenspeiler det seg på samme måte som alle forbryterne ellers i landet som må stå i kø for å sone.

 

humanitet betyr veldig mye når ikke en sak blir avgjort på fler år uansett årsak

Når vedkommende selv har satt seg i situasjonen hun er i, så er det ikke kongeriket Norge sitt problem. Hadde hun ikke rømt og forsinket effektueringen av utvisningen hadde hun heller ikke vært i det situasjonen hun er i nå. Dette er ene og alene hennes eget ansvar.

 

Fordi hun kan jobbe og bidra.

 

Har ingen interesse av å sende folk som kan bidra til Russland.

Så vi skal importere utenlandske kriminelle bare fordi at de vil jobbe og bidra her i Norge? En feilslått logikk som kan slå tilbake, hardere enn man skulle tro.

http://ekstrabladet.dk/112/article1247422.ece

 

Hvis mannen i denne saken hadde kommet til Norge for å jobbe, ville du beskyttet ham også? Hvis ikke, hvorfor ikke? Hvor går i så fall grensen for hvilke lovbrudd du er villig til å godta?

Lenke til kommentar

Okei, først og fremst skulle hun blitt sendt ut lenge før det gikk så langt som det gjorde. Det klarte ikke den norske stat. Nå har hun tross alt venner her, hun har lært seg flytende norsk, og hun har virkelig gjort alt for å etablere seg en karriere her.

Jeg må ærlig talt si at jeg ikke ser det store problemet med å la henne få bli her. Selv er jeg i utgangspunktet for mindre innvandring, men det handler litt om å se på saken indviduelt.

 

Synes nesten det er litt gøy at noen av dere ikke klarer å se at det er politikken det er noe galt med.

 

At staten har tapt så og så mye penger på Amelie er bare tull, og det er kun et gyldig argument for de som overhodet ikke forstår seg på økonomi. Det er ikke sånn at pengene hun har tjent svart bare blir "borte". De pengene hun skulle betale skatt med har gått til studier og lignende, mat, klær, og nødvendige ting som hun trenger, som staten fortsatt tar avgifter av. Dette har man vanligvis lært allerede etter videregående nivå.

At det selvfølgelig er en liten tapsandel kan kanskje være riktig, men tallene noen av dere opererer med er jo bare en spøk i seg selv. Og det at Norge taper en halv milliard pga denne saken her, hvor får dere sånne tall fra? Rett og slett LATTERLIG.

 

Uansett; sett deg i hennes posisjon; hvis du hadde kommet til et annet land, og blitt tvunget til å bli med foreldrene dine og bosette deg i et helt nytt og ukjent land, hvordan ville du følt det å plutselig skulle blitt sendt ut igjen? Tvunget til å vokse opp her, tvunget til å få seg nye venner her, osv. At noen her forventer at man da bare skal dra rett tilbake dit man kom fra er rett og slett fantastisk. Det er litt av en boble dere lever i.

 

At hun må ta konsekvensen av hennes foreldres valg synes jeg er fullstendig uhørt, ettersom jeg nekter å tro at det var hun som planla/avgjorde å dra til Norge, og senere oppholde seg her.

Noen her påstår at hun er kriminell, at hun må ta konsekvensene av hennes valg, osv. Sånn jeg ser det har hun ikke hatt mye til valg. Jeg må ærlig talt innrømme at jammen hadde jeg gjort det samme selv, bare at jeg hadde ikke vært i nærheten av å kunne klare det like bra som Amelie. Sannsynligvis hadde jeg endt opp som kriminell, og da mener jeg kriminell, i ordets rette betydning.

 

Jeg klarer faktisk ikke å se den virkelig store forskjellen mellom at hun og en hvilken som helst nordmann plutselig skal bli kastet til et tilfeldig land som han/hun ikke kjenner. (lenger) Jeg vil hvertfall tro at det ville føles ganske likt. Hun er tross alt rimelig etablert her, og lever og oppfører seg som norsk.

Bruk litt tid og tenk etter selv, hvordan det ville vært å bli sendt ut av Norge og overført til et nytt og ukjent land du omtrent ikke kjenner til annet enn språket. Jeg ser ikke helt at det er så mye mer humanitært å sende henne ut, enn en hvilken som helst annen nordmann.

 

"Det spiller ingen rolle, hun er kriminell og skal behandles som sådan, ikke belønnes med oppholdstillatelse. " "Jeg har ingen interesse av å ha kriminelle i Norge. " osv.

For noen syltynne argumenter, hva med å ta utganspunkt i det såkalte "kriminelle" hun har gjort da?

 

Sånn jeg ser det har hun blitt tvunget til å jobbe svart for å kunne overleve og å klare studiene. Og for disse studiene har hun virkelig gjort en innsats og vært en ressurs i. Å jobbe ved siden av og klare det hun har gjort er noe jeg synes er helt utrolig. Og ja; en sånn holdning synes jeg bør belønnes, det har ingen verdens ting å gjøre med det faktum at hun har oppholdt seg ulovlig i landet. Du kan like gjerne si at foreldrene har oppholdt henne ulovlig.

 

La oss i hvertfall sette dere i samme posisjon, at foreldrene hadde tatt deg med til et annet land, og latt dere vokse opp der, er dere seriøst så virkelighetsfjerne at dere tror dere bare hadde dratt hjem på dagen da du hadde blitt 18? Alene, tilbake til et sted der du har blitt diskriminert og nesten jaktet på?

Selv om loven definerer henne som "kriminell", ser jeg ikke på henne som det i det hele tatt i den forstand av hva jeg forbinder med det ordet. Jeg fatter ikke at enkelte av dere klarer å gjøre det heller.

Lenke til kommentar

Okei, først og fremst skulle hun blitt sendt ut lenge før det gikk så langt som det gjorde. Det klarte ikke den norske stat. Nå har hun tross alt venner her, hun har lært seg flytende norsk, og hun har virkelig gjort alt for å etablere seg en karriere her.

Jeg må ærlig talt si at jeg ikke ser det store problemet med å la henne få bli her.

Ser du virkelig ingen problemer med å belønne noen for å ha brutt loven og tatt seg til rette? At hun ikke ble utvist før kom av at hun hadde stukket av fra politiet og levde i skjul med falsk navn. Dette er utelukkende hennes skyld.

 

Synes nesten det er litt gøy at noen av dere ikke klarer å se at det er politikken det er noe galt med.
Joda, Om Norge hadde vært flinkere til å følge de internasjonale reglene som allerede finnes så hadde vi antagelig redusert antall asylsøknader vi tar imot med over 99%. Og hadde vi hatt lukkede asylmottak ville vi ikke hatt noe problem med folk som stikker av når de får avslag.

 

Så her er vi antagelig enige i at politikken kunne vært bedre. Vi har idag en politikk som lettere gjør det praktisk mulig å bryte loven for asylsøkere, men det vil likevel være et lovbrudd som kun asylsøkeren er ansvarlig for.

 

At staten har tapt så og så mye penger på Amelie er bare tull, og det er kun et gyldig argument for de som overhodet ikke forstår seg på økonomi. Det er ikke sånn at pengene hun har tjent svart bare blir "borte". De pengene hun skulle betale skatt med har gått til studier og lignende, mat, klær, og nødvendige ting som hun trenger, som staten fortsatt tar avgifter av. Dette har man vanligvis lært allerede etter videregående nivå.
Du kan jo prøve å argumentere på den måten om du blir tatt for å arbeide svart i Norge. Husk å argumentere med at du "forstår deg på økonomi" så dropper de sikkert kravet mot deg. :whistle:

 

At det selvfølgelig er en liten tapsandel kan kanskje være riktig, men tallene noen av dere opererer med er jo bare en spøk i seg selv. Og det at Norge taper en halv milliard pga denne saken her, hvor får dere sånne tall fra? Rett og slett LATTERLIG.
Jeg trodde jeg tok den sakte nok, men du kan jo si hvilket av disse punktene du har problemer med å skjønne:

a) Asylsøkere reiser fra andre verdensdeler helt til lille Norge fordi de har hørt om at dette er et land hvor man lett får opphold og at man kan leve godt i Norge selv om man ikke gidder jobbe.

b) Historier om hvor lett en konkret person kommer inn i et land og at de gjør det bra økonomisk der øker andelen asylsøkere som prøver å reise dit. En høyt profilert sak kan lett øke andelen som prøver til å komme til et land med 10%.

c) Om Madina Salamova slippes inn i Norge igjen og får seg jobb her så vil historien om at hun til slutt fikk bli i Norge, bare hun nektet å reise lenge nok bli gjengitt i media i den tredje verden og også bli gjenfortalt i asylkretser.

d) Hver asylsøker koster Norge i snitt over en halv million i perioden søknaden blir behandlet.

e) En 10% økning i antall asylsøknader vil minst koste Norge en halv milliard i året.

 

Uansett; sett deg i hennes posisjon; hvis du hadde kommet til et annet land, og blitt tvunget til å bli med foreldrene dine og bosette deg i et helt nytt og ukjent land, hvordan ville du følt det å plutselig skulle blitt sendt ut igjen? Tvunget til å vokse opp her, tvunget til å få seg nye venner her, osv. At noen her forventer at man da bare skal dra rett tilbake dit man kom fra er rett og slett fantastisk. Det er litt av en boble dere lever i.

 

At hun må ta konsekvensen av hennes foreldres valg synes jeg er fullstendig uhørt, ettersom jeg nekter å tro at det var hun som planla/avgjorde å dra til Norge, og senere oppholde seg her.

At foreldrene gjør overgrep (slik du beskriver det) mot en unge gir ikke grunnlag til politisk asyl i Norge. Ønsker du å innføre "foreldrene tvang meg til å finne nye venner"-asyl? Som myndig fortsatte hun å bruke falskt navn og skjule seg for politiet, det var hennes valg og selvsagt må hun stilles ansvarlig for sine valg.

 

Jeg klarer faktisk ikke å se den virkelig store forskjellen mellom at hun og en hvilken som helst nordmann plutselig skal bli kastet til et tilfeldig land som han/hun ikke kjenner. (lenger) Jeg vil hvertfall tro at det ville føles ganske likt. Hun er tross alt rimelig etablert her, og lever og oppfører seg som norsk.
Det er noen vestentlige forskjeller her:

-Nordmennene i historien din blir sendt til et land hvor de ikke har statsborgerskap, Madina Salamova ble sendt tilbake til et land hvor hun hadde statsborgerskap.

-Madina Salamova ble sendt tilbake til en lang hvor hun har vokst opp og levd mesteparten av livet sitt. Det kan neppe sammenlignes med å bli sendt til et helt ukjent land.

 

Det er virkelig enkelte her som lever fullstendig i bakvendtland.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

jeg kan spørre på en annen måte.

skal staten Norge sløse bor mye penger på å ikke ha et mottakssystem som ikke er sikkert nokk ?

 

Skal de belønne seg selv med at de etter mange år , men bruk at masse penger , endelig klare å sende henne og andre ut ?

 

skal systemet være så kostbart ?

 

Å definere svart arbeid som en kostnad for staten er direkte feil.

 

Det er kun noen inntekter de går glipp av , det er ikke det samme som kostnader

Lenke til kommentar

Okei, først og fremst skulle hun blitt sendt ut lenge før det gikk så langt som det gjorde. Det klarte ikke den norske stat. Nå har hun tross alt venner her, hun har lært seg flytende norsk, og hun har virkelig gjort alt for å etablere seg en karriere her.

Jeg må ærlig talt si at jeg ikke ser det store problemet med å la henne få bli her. Selv er jeg i utgangspunktet for mindre innvandring, men det handler litt om å se på saken indviduelt.

Alt dette er oppnådd pga kriminell virksomhet.

 

At staten har tapt så og så mye penger på Amelie er bare tull, og det er kun et gyldig argument for de som overhodet ikke forstår seg på økonomi. Det er ikke sånn at pengene hun har tjent svart bare blir "borte". De pengene hun skulle betale skatt med har gått til studier og lignende, mat, klær, og nødvendige ting som hun trenger, som staten fortsatt tar avgifter av. Dette har man vanligvis lært allerede etter videregående nivå.

Det er fortsatt ulovlig. Alt hun har oppnådd i Norge er oppnådd ved kriminell adfer - og dette synes du er fint og flott?

 

 

 

Uansett; sett deg i hennes posisjon; hvis du hadde kommet til et annet land, og blitt tvunget til å bli med foreldrene dine og bosette deg i et helt nytt og ukjent land, hvordan ville du følt det å plutselig skulle blitt sendt ut igjen? Tvunget til å vokse opp her, tvunget til å få seg nye venner her, osv. At noen her forventer at man da bare skal dra rett tilbake dit man kom fra er rett og slett fantastisk. Det er litt av en boble dere lever i.

Hun ble ikke tvunget til noe som helst. Hun rømte, skaffet seg falskt navn, ulovlig arbeid ... Det er litt av en boble DU lever i. Jenta er intet mindre enn en ussell, kriminell russer, intet bedre enn andre kriminelle innvandrere. Solikt pakk har vi ingen bruk for i dette landet.

 

 

At hun må ta konsekvensen av hennes foreldres valg synes jeg er fullstendig uhørt, ettersom jeg nekter å tro at det var hun som planla/avgjorde å dra til Norge, og senere oppholde seg her.

Hun må ta konsekvensen av at hun stakk av og fortsatte å holde seg skjult, dette også etter at hun ble myndig. Du må ta innover deg at vedkommende rett og slett er kriminell. Jeg ønsker ikke å importere kriminelle, vi har mer enn nok med å ta oss av de kriminelle vi allerede har i dette landet, om vi ikke skal importere dem fra resten av verden også.

 

 

Noen her påstår at hun er kriminell, at hun må ta konsekvensene av hennes valg, osv. Sånn jeg ser det har hun ikke hatt mye til valg. Jeg må ærlig talt innrømme at jammen hadde jeg gjort det samme selv, bare at jeg hadde ikke vært i nærheten av å kunne klare det like bra som Amelie. Sannsynligvis hadde jeg endt opp som kriminell, og da mener jeg kriminell, i ordets rette betydning.

Jeg ser at du forsøker å bagatellisere brudd på Utlendingloven, dokumentfalsk og økonomisk kriminalitet - det kommer du ikke så langt med dessverre. Faktum er at vedkommende er kriminell, og er utvist fra Finland og Norge.

 

 

Jeg klarer faktisk ikke å se den virkelig store forskjellen mellom at hun og en hvilken som helst nordmann plutselig skal bli kastet til et tilfeldig land som han/hun ikke kjenner. (lenger)

Hun er ikke norsk. Hun er en kriminell innvandrer og har derfor ikke noe her å gjøre. Dette uavhengig av at vedkommende har klart å skaffe seg et nettverk her i Norge, under falskt navn - vel og merke.

 

 

Jeg vil hvertfall tro at det ville føles ganske likt. Hun er tross alt rimelig etablert her, og lever og oppfører seg som norsk.

Synd for henne, loven er klar på hvordan man behandler dem som først er utvist fra andre Schengenland og ikke minst forbryter seg mot Utlendingloven. Man skulle kanskje tro at det er formildende å samtidig begå dokumentfalsk og økonomisk kriminalitet, men så er det heldigvis ikke.

 

 

Bruk litt tid og tenk etter selv, hvordan det ville vært å bli sendt ut av Norge og overført til et nytt og ukjent land du omtrent ikke kjenner til annet enn språket. Jeg ser ikke helt at det er så mye mer humanitært å sende henne ut, enn en hvilken som helst annen nordmann.

Hun er en ulovlig innvandrer, det er en vesentlig forskjell.

 

 

"Det spiller ingen rolle, hun er kriminell og skal behandles som sådan, ikke belønnes med oppholdstillatelse. " "Jeg har ingen interesse av å ha kriminelle i Norge. " osv.

For noen syltynne argumenter, hva med å ta utganspunkt i det såkalte "kriminelle" hun har gjort da?

Hvis du synes Norges Lover og de internasjonale avtalene Norge er bundet av ihht Schengenavtalen, er syltynne argumenter, så må du gjerne synes det - jeg tror dog ikke at du oppnår annet enn å gjøre det selv til latter. :)

 

 

Sånn jeg ser det har hun blitt tvunget til å jobbe svart for å kunne overleve og å klare studiene.

Dette valgte hun selv, da hun unnlot å la seg utvise.

 

 

Og for disse studiene har hun virkelig gjort en innsats og vært en ressurs i. Å jobbe ved siden av og klare det hun har gjort er noe jeg synes er helt utrolig.

Ja, det er helt utrolig at slike kriminelle ikke fakkes og puttes i fengsel/kastes ut lenge før de kommer så langt. Det betyr dog ikke at de skal belønnes for at de er flinke kriminelle. Vi skulle kanskje latt NOKAS-gjengen slippe unna, fordi ranet var så profesjonelt utført.

 

 

Og ja; en sånn holdning synes jeg bør belønnes, det har ingen verdens ting å gjøre med det faktum at hun har oppholdt seg ulovlig i landet. Du kan like gjerne si at foreldrene har oppholdt henne ulovlig.

[/Quote]

Du synes flinke kriminelle skal belønnes, jeg synes dog de skal straffes. Dama har bodd her lenge etter at hun ble myndig. Det var i tillegg hun som stakk av da de fikk beskjeden om utvisning. Dette kommer man ikke unna.

 

 

La oss i hvertfall sette dere i samme posisjon, at foreldrene hadde tatt deg med til et annet land, og latt dere vokse opp der,

Hun vokste IKKE opp her. HUn kom hit da hun var 16 år gammel. Hun har nok i aller høyeste grad vokst opp i sitt hjemland Russland. Du kan slutte å forsøke å fordreie sannheten. Når man er 16 år, så er man i Norge strafferetslig tilregnelig, hvis du ikke var klar over det.

 

 

er dere seriøst så virkelighetsfjerne at dere tror dere bare hadde dratt hjem på dagen da du hadde blitt 18? Alene, tilbake til et sted der du har blitt diskriminert og nesten jaktet på?

Hadde man kunnet påvise at dette var sant, så hadde ikke asylsøknaden hennes blitt avvist. Du skjønner, det er nettopp de som er i fare i hjemlandet som får innvilget asyl. Nå er det også slik at hun skal søke asyl i det første landet hun kommer til, dette er ikke Norge. Hun forsøkte seg i Finland, men ble avvist der. Ergo har hun ingen rettigheter til å søke asyl i Norge. Punktum finale, ferdig med den diskusjonen, med mindre du kan vise til lovverk som gir henne adgang til å forfalske papirer, jobbe svart og å bryte Utlendingloven.

 

 

Selv om loven definerer henne som "kriminell", ser jeg ikke på henne som det i det hele tatt i den forstand av hva jeg forbinder med det ordet. Jeg fatter ikke at enkelte av dere klarer å gjøre det heller.

Du synes ikke økonomisk kriminalitet er så farlig tydligvis, du synes ikke dokumentfalsk er så farlig heller - hva slags kriminalitet ER det som er farlig i dine øyne?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen interesse av å ha kriminelle i Norge.

 

Nok av nordmenn som kan bidra også, hun er på ingen måte unik i sitt slag.

 

Jeg skal ta dette fra et litt annet perspektiv: Det er flere ting som kan sies om fortiden hennes. Både det at hun først kom hit med foreldrene som er de annsvarlige og at hun ble værend eher etter at hun hadde blitt stor nok til å forstå hvordan saken var. Men nå er det slik at hun er utdannet og kan jobbe og bidra til landet og hun er ikke en farlig person så det er ikke i samme klasse voldskriminelle utlendiger som burde kastes ut umiddelbart uansett om de risikerer døden ved å vende tilbake til hjemlandet! Da hadde saken vært en helt annen.

 

Men Russland er faktisk en potensiel og økende trussel mot Norge! Russland har siden Putin ble president hatt en ønske om å på nytt fremstå som en supermakt slik Sovjetunionen var og de har rustet opp som bare det og begynt med utenlandsflygningene sine igjen. I tillegg er vi i en tid der det er mye splittelse i NATO og hele organisasjonens rolle er i ferd med å endres. Og Norge har bare et lekemilitære som ikke på noen måte vil kunne stå imot Russlands!

 

Forøvrig har Russland enorm problemer med alkoholisme, lav levealder, synkende befolkning, kriminalitet og korrupsjon og jo mer Russland ødelegger seg selv, jo bedre! jeg vil ikke på noen måte at en som kan jobbe og bidra her i Norge skal jobbe og bidra til Russland istede og spesielt ikke når det ikke er noe så forferdelig hun har gjort. Vi snakker om en som har bodd og fått en utdannelse her uten oppholdstillatelse pga. at foreldrene tok henne med hit og det er det eneste stedet hun føler seg hjemme. Vi snakke ikke om en som har drept, voldtatt eller begått voldskriminalitet. Dessuten har hun fått tilbud om jobb og har sagt ja så dermed vet man på forhånd at hun ikke vil bli en belastning for samfunnet, men vil bidra med det samme hun kommer tilbake. Hva er så grusomt med det?

 

Ikke la oss sende en som kan gjøre nytte for seg til Russland for jo mindre nyttige borgere Russland har, jo bedre for Norge!

 

Når det er sagt så var det riktig å sende henne ut da hun ikke hadde oppholdstillatelse, men nå som saken er anderledes og hun kan komme tilbake så burde hun få gjøre det.

Lenke til kommentar

Så vi skal importere utenlandske kriminelle bare fordi at de vil jobbe og bidra her i Norge? En feilslått logikk som kan slå tilbake, hardere enn man skulle tro.

http://ekstrabladet.dk/112/article1247422.ece

 

Hvis mannen i denne saken hadde kommet til Norge for å jobbe, ville du beskyttet ham også? Hvis ikke, hvorfor ikke? Hvor går i så fall grensen for hvilke lovbrudd du er villig til å godta?

 

Drap er en helt annen sak og en drapsmann burd vi aldri ha tatt inn! Mordere hører bare hjemme et sted og det er i henrettelseskammeret for deretter å sendes videre i graven!

 

Men de to sakene er så forskjellige at det ikke kan sammenlignes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...