Gå til innhold

Spørsmål angående nettverks-harddisk


Anbefalte innlegg

Det har seg da slik at jeg fikk en ekstern harddisk til jul som man kan koble til det lokale nettverket. Etter litt problemer med ustabile nettverkskabler og nett, er den nå oppe og kjører. Meningen med at jeg ville ha en harddisk med mulighet for ethernet-tilkobling, var blant annet at jeg skulle kunne kjøre automatiske sikkerhetskopieringer på både PS3 og PC, uten å måtte stresse med å koble inn og ut harddisken. Men nå skulle jeg prøve å sikkerhetskopiere PC'en, men harddisken dukker ikke opp når jeg søker etter nettverksplasseringer å lagre sikkerhetskopieringen på. Jeg finner de andre PCene i huset som har delt sine mapper, men harddisken vises som sagt ikke. Jeg har også prøvd å skrive inn tallene som vises står i navnet på harddisken: 192.168.2.107(IPen?). Dette fungerte heller ikke.

 

Så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å sikkerhetskopiere PS3en min. Jeg har klart å koble de to "sammen", altså finner jeg harddiskene og filene innpå der på PS3en. Når jeg skulle sikkerhetskopiere, oppstod det derimot enda et problem. Det kom en melding om at jeg måtte koble harddisken inn i USB-utgangen. Betyr det at jeg ikke kan sikkerhetskopiere PS3en på en nettverksstasjon?

 

Har også et lite spørsmål til slutt. Det er en USB-utgang på harddisken, men ifølge en som jobbet på den lokale Experten, finnes ikke USB-ledninger med "utstikker" i begge endene. Er utgangen bare for å koble til andre lagringsmedier, og har jeg dermed ingen mulighet i å koble harddisken til med USB?

 

Hvis det er relevant, kjører jeg Windows 7 og ingen spesielle OS på PS3en.

 

Dette er harddisken:

http://www.lefdal.com/product/data/lagring/harddisk/IOMEGA1TBNAS/iomega-1-tb-ekstern-harddisk

 

Takk på forhånd. :)

Endret av Xyng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående USB port så sier spesifikasjonene at du kan koble til en ekstra disk for utvidelse, eller en printer.

Så den kan ikke kobles til en PC med USB. Det er en nettverksdisk, ikke USB disk.

 

Det nytter ikke bare å finne en USB kabel med plugg som passer. USB fungerer ikke slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...