Gå til innhold

Hvor kan man søke støtte til utdanning?


frode8

Anbefalte innlegg

Jeg er en kar som jobber i den offentlige helsesektoren. Går på Fagskole desentralisert, og lurer på hvor jeg kan søke etter økonomiske stønader?

Har søkt stipend hos lånekassen, men siden jeg jobber, tjener jeg for "mye", og får ikke stipend :/

Er med i Fagforbundet, å vet at jeg kan søke hos dem. Men der må man først betale for skolebøker, data, reise, og hotelutgifter, å så komme med kvitteringene når man skal søke. Men trenger jo pengene på forhånd for å handle inn data og skolebøker, da de ikke er så billig...

Blir veldig takknemlig for hjelp :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hva med Legathåndboken eller låne pengene av Lånekassen ett semester?

Takk for svar :) Har lån hos lånekassen fra før, å vil helst ikke øke på det lånet, da det er et veldig ugunstig lån å ha :/

Men skal sjekke på Legathåndboken.

legatene er somregel på 3-600kr i måneden så er ikke hva du ser etter. lånekassen tilbyr 80000 i året til fagskoleelever i lån/stipend uavhengig hva du tjener, er bare vgs hvor egen inntekt er relevant. med mindre reglene er forandret de siste par årene.

Lenke til kommentar

Ok, sjekket på hos lånekassen, og ved bestått eksamen ville 10000 bli omgjort til stipend, og resten er lån. Så da er det bedre å ha det litt "hardt" enn å få enda mere i lån...

Skal høre nærmere med Fagforbundet, vet de kan gi opp til 12000 i stipend i året, men er en tungvindt måte å måtte kommet med kvitteringer for å få det :/

Lenke til kommentar

Lån fra høyere utdanning er det mest gunstige lånet du kan få. Hvis du klarer å få stipender andre steder så er jo det bra, men det er ikke akkurat lett.

Vet det, men synes det er verdt et forsøk :)

Studielån er siste utvei...

 

Selvfølgelig, med studielån er ikke akkurat ille, som var mitt poeng, hvis du absolutt trenger penger til utdanning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...