Gå til innhold

Beste fotobutikk på behandling av fotobøker, vanlige bilder og lerret?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etterhvert som jeg gidder, har jeg tenkt til å bestille lerret, fotobøker også videre. Virker som japanphoto har ett godt tilbud, men prisen er ikke så bra. (?)

 

Fotoknudsen virker likedan.

 

Noen som veit om en bra fotobutikk i Oslo by (/ på nettet, må være norsk nettside) hvor man kan lage fotobøker, lerret osv. til en god pris?

 

Hva er evt. best? Trenger å få vite dette.

 

 

Tusen takk for all hjelp!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du ut etter kvalitet eller gode tilbud?

 

Jeg bruker Japanphoto. De har helt greie lerret, ikke noe å si på kvaliteten der.

 

Fotobøker kjøper jeg på JP p.g.a. alle gavekortene jeg har der. Har kjøpt en del kameraer der og fått med gavekort hver gang. Jeg kommer til å gå for Blurb.com når gavekortene er brukt opp.

 

JP fotobok: Hardcover på 36 sider koster ca. 450kr.

Blurb fotobok: Hardcover på 160 sider koster ca. 500kr. 420kr.

 

Da er alt inkl. frakt levert på døra/posten etc.

 

 

NB! Trur du må betale frakt 2 ganger hvis du bestiller fotobok og lerret fra JP. Det er ikke sikkert de lages på samme fabrikk.

Endret av Haandværkaren:-/
Lenke til kommentar
NB! Trur du må betale frakt 2 ganger hvis du bestiller fotobok og lerret fra JP. Det er ikke sikkert de lages på samme fabrikk.

Neida, men du må legge det ene i handlekurven, så lage neste ordre før du sender en komplett bestilling. Da kommer alt med samme ordrenummer, og en frakt.

Lenke til kommentar

Neida, men du må legge det ene i handlekurven, så lage neste ordre før du sender en komplett bestilling. Da kommer alt med samme ordrenummer, og en frakt.

Jeg bestilte to bildetyper på samme ordre, og fikk beskjed om 2x frakt på grunn av to forskjellige fabrikker.

Beklager hvis det gikk feil hos deg. Det er selvfølgelig Japan Photo eller CeWe (leverandør)sitt problem om hvor mange "fabrikker/labber" de/vi bruker. Hvis du henvender deg til kundeservice, så får du penger tilbake.

 

Vil ikke blander meg inn i de andere aspekter av diskusjonen, litt for mye snikreklame her, men håper det er greit å kommenterer på denne aspekt :-)

 

Stephan

Lenke til kommentar

Jeg var tenkt å anbefale Pixum. Dette er en tysk nettbutikk med norske nettsider, men pixum har av en eller annen grunn sluttet å levere til Norge (midlertidig, iflg nettsiden pixum.no).

Fordelen med Pixum kontra norske leverandører, var at du kunne få lerret i betydelig større dimensjoner enn det f.eks. JP/Eurofoto og Foto Knudsen kunne levere. Pixum hadde gode priser på store lerret og frakten var også grei. Pixum kunne også levere bilder på en del andre media som det ikke er like lett å få fra norske nettbutikker. Jeg hadde bare gode erfaringer med Pixum, og det er med beklagelse at denne nå (kanskje) er historie for vår del.

Pixum er i samme konsernet som Japan Photo (CEWE) og om konkurransen med JP er en av grunnene til at Pixum ikke lenger leverer hit, er vel kanskje en mulighet (men dog bare spekulasjoner fra min side)

Lenke til kommentar

Neida, men du må legge det ene i handlekurven, så lage neste ordre før du sender en komplett bestilling. Da kommer alt med samme ordrenummer, og en frakt.

Jeg bestilte to bildetyper på samme ordre, og fikk beskjed om 2x frakt på grunn av to forskjellige fabrikker.

Beklager hvis det gikk feil hos deg. Det er selvfølgelig Japan Photo eller CeWe (leverandør)sitt problem om hvor mange "fabrikker/labber" de/vi bruker. Hvis du henvender deg til kundeservice, så får du penger tilbake.

 

Vil ikke blander meg inn i de andere aspekter av diskusjonen, litt for mye snikreklame her, men håper det er greit å kommenterer på denne aspekt :-)

 

Stephan

 

Grunnpris

 

Grunnpris er frakt- og emballasjekostnader. De forskjellige bildeproduktene som leveres produseres i forskjellige laboratorium. For at du skal få forstørrelsene dine kjapt, sendes de direkte fra lab'en til deg. Dersom din ordre består av produkter som kommer fra flere laboratorium vil du derfor få tilsvarende antall grunnpris-tillegg lagt til i prisen på din bestilling. Eksempelvis lages foto på lerret og forstørrelser på blankt papir på forskjellige laboratorium. I dette tilfellet vil du da få en grunnpris for lerretet og en for forstørrelser på blankt papir.

 

Hent i den nærmeste Japan Photo butikk 49 kr

Få ordren tilsendt per post 99 kr

Lenke til kommentar

Jeg lager mange fotobøker, og har prøvd endel på markedet.

 

Et råd er: Fotoknutsen styrer man seg laaaaaaangt unna.

 

 

Som regel bruker jeg japanphoto, de er jeg veldig fornøyd med.

 

Ellers har jeg brukt www.artscow.com

Når du melder deg inn der, får man innimellom mail med gratis fotobøker.

Man kan også lage andre fotogaver der.

 

Du kan også bruke www.mypictales.com/ Jeg har ikke laget fotobøker der, men jeg bruker de til å fremkalle alle Scrapbook layoutene mine og de er jeg veldig fornøyde med.

Lenke til kommentar

Beklager hvis det gikk feil hos deg. Det er selvfølgelig Japan Photo eller CeWe (leverandør)sitt problem om hvor mange "fabrikker/labber" de/vi bruker. Hvis du henvender deg til kundeservice, så får du penger tilbake.

 

Grunnpris

 

Grunnpris er frakt- og emballasjekostnader. De forskjellige bildeproduktene som leveres produseres i forskjellige laboratorium. For at du skal få forstørrelsene dine kjapt, sendes de direkte fra lab'en til deg. Dersom din ordre består av produkter som kommer fra flere laboratorium vil du derfor få tilsvarende antall grunnpris-tillegg lagt til i prisen på din bestilling. Eksempelvis lages foto på lerret og forstørrelser på blankt papir på forskjellige laboratorium. I dette tilfellet vil du da få en grunnpris for lerretet og en for forstørrelser på blankt papir.

 

Hent i den nærmeste Japan Photo butikk 49 kr

Få ordren tilsendt per post 99 kr

 

..Som Haandværkaren:-/ siterer - det er sånn det fungerer på japanphotoxxl.no - så i så fall får dere rette i systemet. På grunn av dobbel grunnpris valgte jeg andre produkter enn jeg opprinnelig hadde tenkt, så jeg bare fikk én stykk grunnpris.

 

Noe annet er at jeg ikke fikk levert til jul, selv om jeg bestilte innen fristen, men hyggelige ekspeditøren i Drammen slo pent av i prisen - så det gikk bra. :)

Lenke til kommentar

En liten update til mine to overstående poster.

Elkjøp leverer samme størrelser fra Pixum som jeg nevnte over, opptil 90x160 ferdig på ramme til 1595......

Så jeg får teste Elkjøp, men dog ikke i det største formatet

Fikk inntrykk av at du mener Japan Photo ikke leverer lerret på 90x160, men vil bare informere om at de gjør det.

 

EDIT: Men er nok kun på siden www.japanphotoxxl.no.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Som regel bruker jeg japanphoto, de er jeg veldig fornøyd med.

 

Ellers har jeg brukt www.artscow.com

Når du melder deg inn der, får man innimellom mail med gratis fotobøker.

Man kan også lage andre fotogaver der.

 

Du kan også bruke www.mypictales.com/ Jeg har ikke laget fotobøker der, men jeg bruker de til å fremkalle alle Scrapbook layoutene mine og de er jeg veldig fornøyde med.

 

Har du prøvd Lulu og Blurb? Jeg har bare prøvd Blurb, og leter etter noen som kan tilby samme kvalitet og mulighet til å trykke basert på PDF fra InDesign, men da til en lavere pris... ser Mypictales tilbyr den muligheten, men de matcher ikke Lulu på pris? Hvordan er de på kvalitet og leveringstid?

Endret av ventle
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg har forsøkt å lage fotobok hos JP med Cewe siden de har fått bra score på kvalitet på bilder og fotopapir.

 

MEN - jeg sliter med å få programmet til å fungere bra på min PC. Kjører Win XP og Opera 11.10. Har også oppdatert Cewe til siste versjon. Programmet bruker veldig lang tid på å hente maler og lagre bilder som legges inn i fotoboken. Ofte kommer det feilmelding om at programmet må lukkes - og da har jeg ikke fått lagret det lille som er lagt inn siden forrige feilmelding.

 

Noen som har gode tips om hvordan få Cewe til å fungere bedre?

Eller noen som kan anbefale en annen leverandør av fotobøker?

Eurofoto var vel best i test for noen måneder siden, men de er jo kjøpt opp av JP, så da er man jo like langt.

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt å lage fotobok hos JP med Cewe siden de har fått bra score på kvalitet på bilder og fotopapir.

 

MEN - jeg sliter med å få programmet til å fungere bra på min PC. Kjører Win XP og Opera 11.10. Har også oppdatert Cewe til siste versjon. Programmet bruker veldig lang tid på å hente maler og lagre bilder som legges inn i fotoboken. Ofte kommer det feilmelding om at programmet må lukkes - og da har jeg ikke fått lagret det lille som er lagt inn siden forrige feilmelding.

 

Noen som har gode tips om hvordan få Cewe til å fungere bedre?

Eller noen som kan anbefale en annen leverandør av fotobøker?

Eurofoto var vel best i test for noen måneder siden, men de er jo kjøpt opp av JP, så da er man jo like langt.

 

Last ned programmet, det er ofte mye mer stabilt enn i nettleseren din.

 

http://www.japanphoto.no/fotoprogramvare/

 

Alle våre butikker skal også ha gratis cd'er inne med programvaren (så fremt lageret ikke er tomt)

 

Ligger programmet lokalt på maskinen allerede så kan det være andre problemer. Beste løsning er å ta kontakt med [email protected] eller å ringe 66 82 26 65 (ukedager: 09.00 - 16.00)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...