Gå til innhold

Intel Sandy bridge tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus P8P67

Intel 2500k

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Corsair A70

 

Er ny med overclocking, men har lest og prøvt meg litt frem. men har endel spørsmål:

 

Jeg brukte Asus sitt eget program (AI suite) for å overclocke.

CPU voltage = 1.325

BCLK = 100mhz

PLL = standard 1.8v

Multiplier = 45

 

Men når jeg kjører stress test så står Core voltage på rundt 1.4v og temp på core #2 er rundt 10 grader varmere enn core #0. (68grader)

 

Leste at for å være safe så burde temp være under 70 C og Cpu Voltage under 1.35v, BCLK skulle ikke røres.

 

Er 1.4V skadelig? Er 68 grader for varmt? Hvorfor er det 10grader forskjell på kjernene?

Hvilke instillinger anbefaler dere for å kjøre stabilt 24/7, driver kun med litt spilling.

post-19574-0-52491100-1296126063_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå har jeg også bestilt Asus p8p67 Pro og i5 2500K

 

Ordestatus står som sendt nå :D

 

Gleder meg fryktelig :D

Den komboen der virker elendig:

 

 

 

 

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=264555

 

 

 

 

Not... 5.5ghz på luft :dribble:

 

 

fan kjente et lite skjelv gjennom kroppen min når jeg leste det første der. Fikk det ikke helt til og stemme :p

 

Ja de klokker jo helt sykt :O

Har ikke mye erfaring med overklokking, så tar det nok litt forsiktig til og begynne med :)

Haha, fikk sånn vond klump i halsen når jeg leste det om at det var ellendig. xD Skal og kjøpe i5 2500 og Intel og asus p8p67 :D

Lenke til kommentar

Er vel prisen vs ytelse som gjør extreme4 interessant. Men det blir jo litt akademisk siden det ikke ser ut som om noen forhandlere i Norge har tatt det inn...

 

Multicom har vel nr 6?

 

Ja multicom har nr 6 og jeg er så langt veldig fornøyd med det kortet, har selv kjøpt fra Multicom.

Lenke til kommentar

Klokke for klokke blir det neppe mye forskjell. Tipper på litt mer cache som kan ha litt å si. Minnebåndbredden har lite å si for "vanlige" folk som har blitt bevist med 2 vs 3 allerede (uansett kan du øke den ved å bruke ddr3 1600/1800/2000). Så topp plattformen blir kun for spesielle behov denne gangen også. Joda, de blir nok lansert på høyere klokkehastigheter for å se bra ut i tester, men som sagt klokke for klokke er det neppe noen stor forskjell.

Lenke til kommentar

Klokke for klokke blir det neppe mye forskjell. Tipper på litt mer cache som kan ha litt å si. Minnebåndbredden har lite å si for "vanlige" folk som har blitt bevist med 2 vs 3 allerede (uansett kan du øke den ved å bruke ddr3 1600/1800/2000). Så topp plattformen blir kun for spesielle behov denne gangen også. Joda, de blir nok lansert på høyere klokkehastigheter for å se bra ut i tester, men som sagt klokke for klokke er det neppe noen stor forskjell.

Det blir mest for dem som vil ha 6kjerner +

 

 

Derfor har jeg kvittet meg med sandy og bruker 980x videre. Men det var jo morro å teste sandy da :thumbup:

 

 

Lenke til kommentar

Klokke for klokke blir det neppe mye forskjell. Tipper på litt mer cache som kan ha litt å si. Minnebåndbredden har lite å si for "vanlige" folk som har blitt bevist med 2 vs 3 allerede (uansett kan du øke den ved å bruke ddr3 1600/1800/2000). Så topp plattformen blir kun for spesielle behov denne gangen også. Joda, de blir nok lansert på høyere klokkehastigheter for å se bra ut i tester, men som sagt klokke for klokke er det neppe noen stor forskjell.

 

Nå har ikke nødvendigvis høy klokk vært det viktigste punktet til Intel de siste årene heller...

Så får vi se hvordan minnebredden til 2011 vil ta seg ut.

Alt utvikler seg. Ikke bare maskinvaren.

 

Så topp plattformen blir kun for spesielle behov denne gangen også.

 

Og hva mener du med det?

Nei, mannen i gata kjøper selvsagt ikke en 2011 maskin med en gang den kommer, men det har han aldri gjort heller.

 

Mortis, kan godt hende 2011 vil gi et relativt stort ytelseshopp, men maskinen du har nå er veldig bra og vil holde en lang stund :)

Ikke noe vits i å vente, for når neste gen kommer er tredje like rundt hjørne.

Lenke til kommentar

Klokke for klokke blir det neppe mye forskjell. Tipper på litt mer cache som kan ha litt å si. Minnebåndbredden har lite å si for "vanlige" folk som har blitt bevist med 2 vs 3 allerede (uansett kan du øke den ved å bruke ddr3 1600/1800/2000). Så topp plattformen blir kun for spesielle behov denne gangen også. Joda, de blir nok lansert på høyere klokkehastigheter for å se bra ut i tester, men som sagt klokke for klokke er det neppe noen stor forskjell.

 

Nå har ikke nødvendigvis høy klokk vært det viktigste punktet til Intel de siste årene heller...

Så får vi se hvordan minnebredden til 2011 vil ta seg ut.

Alt utvikler seg. Ikke bare maskinvaren.

 

Så topp plattformen blir kun for spesielle behov denne gangen også.

 

Og hva mener du med det?

Nei, mannen i gata kjøper selvsagt ikke en 2011 maskin med en gang den kommer, men det har han aldri gjort heller.

 

Mortis, kan godt hende 2011 vil gi et relativt stort ytelseshopp, men maskinen du har nå er veldig bra og vil holde en lang stund :)

Ikke noe vits i å vente, for når neste gen kommer er tredje like rundt hjørne.

 

Det er vell det eneste som er "negativt" med å drive med PC og slikt. Det kommer alltid noe nytt vært år, blir dyrt i lengden. Så da får jeg vell ta min SB godt inn i varmen og heller kjøpe ett eller flere skjermkort i stedet for å oppgradere CPU hele tiden :) Er vell tross alt det som utgjør forskjellene i spill, og ikke prosessoren selv :)

Lenke til kommentar

Alle SB klokker rimlig bra ja. På luft kan man klare ett sted mellom 4.5-4.9 24/7, gir rimlig god ytelse.

Hvis man vil vite maks potensialet til cpu'n kan man bare sjekke hvor høy mp den klarer å boote windows med uten bruk av PLL override. De aller beste klarer 50+.

Med PLL overide enablet i bios klarer cpu'n gjerne 3-4 mp til med nok volts.

 

hehe.. nye chippen booter windows på 55x i hvert fall :D

Lenke til kommentar

Alle SB klokker rimlig bra ja. På luft kan man klare ett sted mellom 4.5-4.9 24/7, gir rimlig god ytelse.

Hvis man vil vite maks potensialet til cpu'n kan man bare sjekke hvor høy mp den klarer å boote windows med uten bruk av PLL override. De aller beste klarer 50+.

Med PLL overide enablet i bios klarer cpu'n gjerne 3-4 mp til med nok volts.

 

hehe.. nye chippen booter windows på 55x i hvert fall :D

 

Drittunge :tease:

 

 

Morro at du fikk den superchippen :thumbup: Drit at jeg ikkje tok den forran nesa på deg på lørdag :)

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...