Gå til innhold

Intel Sandy bridge tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo ikke noe stort problem for oss med P67 hk. Intel regner med at 5-15% av kortene vil oppleve problemene iløpet av de neste 3 årene. Det tar altså tid før hk/chipsett begynner å vise feil, og da kun på de gamle sata portene.

 

Jeg håper det ender opp med at vi kan bytte inn kortene i ett nytt Z68 basert hk om noen mnd :)

Lenke til kommentar

låner tråden litt til et lite spørsmål;

 

Skal til og kjøpe ny innmat, og lurer egentlig bare på en ting. Ettersom jeg nylig kjøpte 2 stykk skjermkort av typen Radeon hd6970.

Så blir vel spørsmålet, hvilken cpu, og sokkel skal jeg gå for?

 

Har lurt en stund på dette oppsettet:

 

HK: ASUS P6X58D-E, Socket-1366

 

CPU: Intel Core i7-950

 

Eller sandy Bridge kanskje?

 

i7 2600K

ASUS P67 Sabertooth HK

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke noe stort problem for oss med P67 hk. Intel regner med at 5-15% av kortene vil oppleve problemene iløpet av de neste 3 årene. Det tar altså tid før hk/chipsett begynner å vise feil, og da kun på de gamle sata portene.

 

Jeg håper det ender opp med at vi kan bytte inn kortene i ett nytt Z68 basert hk om noen mnd :)

 

Hvis man bruker maskinen til spilling eller bare for å se hva slags frekvens man kan boote den på, så, ja. Men har man kritiske data er dette skikkelig ille. Typiske feildetekteringskoder og feilrettingskoder tar hånd om en viss del av feil, men her er det snakk om seriøst økte feilrater, og det vil føre til problemer før eller siden...

Lenke til kommentar

at**dp** :

 

Takker for svar, tok ikke lange tiden så regner med det var lett match.

Ender nok opp med denne da.

 

 

Forresten, la merke til at hovedkortet ikke så ut til å støtte 2 kort på 16x. Vil dette ha noe å si når man kjører SLI?

Endret av lumfong
Lenke til kommentar

Dette er jo ikke noe stort problem for oss med P67 hk. Intel regner med at 5-15% av kortene vil oppleve problemene iløpet av de neste 3 årene. Det tar altså tid før hk/chipsett begynner å vise feil, og da kun på de gamle sata portene.

 

Jeg håper det ender opp med at vi kan bytte inn kortene i ett nytt Z68 basert hk om noen mnd :)

 

Hvis man bruker maskinen til spilling eller bare for å se hva slags frekvens man kan boote den på, så, ja. Men har man kritiske data er dette skikkelig ille. Typiske feildetekteringskoder og feilrettingskoder tar hånd om en viss del av feil, men her er det snakk om seriøst økte feilrater, og det vil føre til problemer før eller siden...

Klart det er ett problem hvis man har kritiske data på de gamle sata portene, men regner med ingen av oss kommer til å gjøre det fremover.

 

En stor blemme fra Intel det her, men håper de fikser det så vi ikke lider for mye av det.

 

Og selv har jeg alle mine kritiske data på en god og stabil X58 basert maskin, å leke beta tester for Intel med kritiske data er aldri lurt ;)

Endret av OldMan
Lenke til kommentar

"saved by the bell.." ;)

 

Hadde bestilt et P67 hovedkort og en 2500K som ble stående i rest (heldigvis). Avbestilte så snart jeg leste om SATA bug'en til Intel.

 

Maskinen jeg skulle bygge skulle også fungere som filserver i tillegg til HTPC og turte ikke ta sjansen på at kortet jeg fikk var blandt de 5-15% som vil få problemer :(

 

Vel.. da blir det vel bare å vente på Z68 chipsettet som kommer i april forhåpentligvis.. kjedelig

Lenke til kommentar

shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit...

 

satt (nesten)bokstavelig talt med fingeren på bestill-knappen da jeg oppdaget dette.

hovedkortet på den gamle eksploderte og tvang meg ut på nytt prosjekt.

 

hvor mye vil jeg tape på å gå for et i7 1366-x58 oppsett som alternativ til sandy bridge i5? finnes det ev. noen andre fullverdige erstatninger? tror april blir skummelt lenge å være computerløs. 0_o

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er jo ingenting tvil om at Intel har "messed up".

Det skal dog sies at jeg synes de har bedre kvalitetsprodukter enn AMD, tilbakekalling eller ei.

Samme som Toyota, som jeg synes har langt bedre kvalitet enn f.eks. Peugeot, selv om de har den siste tiden hatt masse tilbakekallinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...