Gå til innhold

Iframes, som google kludrer til


Anbefalte innlegg

Jeg har en nettside/nettbutikk som bruker iframes, rett og slett for å gjør ting litt kjappere brukeren så ikke de trenger å reloade alle bildene og informasjonen og et par php script som setter opp menyen og slikt, men google har behandlet hver enkelte side i iframe-ene som separate sider, så alt blir litt forkludret hvis folk får opp banner siden min for eks:P.

 

noen som har noen gode råd, jeg vurderer <meta name="robots" content="noindex"> sidene men er det en god idé??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et alternativ til iframes kan være ajax. Det er noe mer avansert, men...

 

Et langt bedre alternativ er å heller lære seg grunnleggende HTML, smartere PHP og enda mer grunnleggende deler som HTTP og URL.

Client-side/HTTP-caching der det passer, og en smart gjennomtenkt cache-strategi på server-siden/PHP. Når man først har forstått sånne grunnleggende muligheter, er man også langt bedre rustet til etterhvert å krydre med "Ajax" for enda bedre ytelse-opplevelse for brukerne.

 

Og ja, tanken om løse dette med HTML-frames er det bare å glemme med en gang. Om ikke for noen av de mange andre problemer frames fører med seg, så gjør hvertfall problemene i forhold til søkemotorer det uaktuelt for nettbutikker.

Lenke til kommentar

Et alternativ til iframes kan være ajax. Det er noe mer avansert, men...

 

Et langt bedre alternativ er å heller lære seg grunnleggende HTML, smartere PHP og enda mer grunnleggende deler som HTTP og URL.

Client-side/HTTP-caching der det passer, og en smart gjennomtenkt cache-strategi på server-siden/PHP. Når man først har forstått sånne grunnleggende muligheter, er man også langt bedre rustet til etterhvert å krydre med "Ajax" for enda bedre ytelse-opplevelse for brukerne.

 

Og ja, tanken om løse dette med HTML-frames er det bare å glemme med en gang. Om ikke for noen av de mange andre problemer frames fører med seg, så gjør hvertfall problemene i forhold til søkemotorer det uaktuelt for nettbutikker.

Jepp, I kinda figured that out the hard way. men hva mener du med "grunnleggende html"? Siden jeg kan html, jeg vil påstå at jeg er veldig flink i html, så jeg vil vite med en lite utdypelse. Men AJAX ser ut som løsningen, og det ser ikke vanskelig ut å implementere i min nåværende kode. Jeg syntes det var merkelig at du kommer med et "alternativ" som bare er AJAX beskrevet anerledes;)

Lenke til kommentar

Et alternativ til iframes kan være ajax. Det er noe mer avansert, men...

 

Et langt bedre alternativ er å heller lære seg grunnleggende HTML, smartere PHP og enda mer grunnleggende deler som HTTP og URL.

Client-side/HTTP-caching der det passer, og en smart gjennomtenkt cache-strategi på server-siden/PHP. Når man først har forstått sånne grunnleggende muligheter, er man også langt bedre rustet til etterhvert å krydre med "Ajax" for enda bedre ytelse-opplevelse for brukerne.

 

Og ja, tanken om løse dette med HTML-frames er det bare å glemme med en gang. Om ikke for noen av de mange andre problemer frames fører med seg, så gjør hvertfall problemene i forhold til søkemotorer det uaktuelt for nettbutikker.

Jepp, I kinda figured that out the hard way. men hva mener du med "grunnleggende html"?

 

Med det mente jeg først og fremst forståelse av HTML utover navn på elementer og attributter - hva slags rolle HTML er ment, og bør, dekke for websider, og hvordan HTML passer inn, og brukes sammen med, de andre komponentene i websider.

 

Siden jeg kan html, jeg vil påstå at jeg er veldig flink i html, så jeg vil vite med en lite utdypelse.

 

Jeg har registrert mange selv-utnevnte eksperter på HTML, som bare blir store spørsmåls-tegn når det kommer til tanker om det jeg skrev nå rett over...

Dette er ting som man gradvis lærer seg gjennom erfaring, hvis man holder fokus på alt hva man fortsatt kan lære, istedenfor hvor flink en mener man allerede er.

 

Men AJAX ser ut som løsningen, og det ser ikke vanskelig ut å implementere i min nåværende kode. Jeg syntes det var merkelig at du kommer med et "alternativ" som bare er AJAX beskrevet anerledes;)

 

Å bytte ut bruken av frames med Ajax-teknikker blir langt fra det samme som å kunne lage en web-side som løser ytelses-utfordringene dine, uten å ta i bruk "fancy" "løsinger" som Ajax, som da egentlig bare skyver problemene litt unna, så de ikke blir like synlig i første omgang.

Men for all, du må jo gjøre ting etter din egen beste vurdering. Så håper jeg bare at du seriøst søker etter bedre forståelse av forbedringsmulighetene her.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...