Gå til innhold

PL: 29.12.10 Wigan Athletic v Arsenal, The DW Stadium


Xanman

Anbefalte innlegg

29.12.2010

Wigan Athletic - Arsenal

Premier League

20:45 @ The DW Stadium

 

arsenal-wigan.jpg

 

I går var vi vitne til at Arsenal regelrett pisset på Chelsea, og i morgen er det kamp igjen. Wigan har en hviledag mer enn Arsenal, etter å ha slått Wolves 2-1 på boxing day. Arsenal hadde spillere som Arshavin, Chamakh, Diaby og Squillaci på benken mot Chelsea, og vil garantert hvile noen slitne ben. Wigan har vært svært svake på hjemmebane denne sesongen, mens Arsenal er på 2. plass på bortetabellen, tre poeng bak Manchester City som har en kamp mer spilt. Dette burde i utgangspunktet være en sikker seier for Arsenal, men slitne ben og manglende konsentrasjon etter Chelsea-kampen kan absplutt være en svekkende faktor for The Gunners.

 

-----------------------------------------

 

Wigan news:

Hendry Thomas og Maynor Figueroa returnerer etter å ha stått over søndagens kamp på grunn av suspensjon. Emmerson Boyce, Franco Di Santo, James McCarthy og Victor Moses er fortsatt ute med skader.

 

Forventet startoppstilling:

 

Ali Al-Habsi

Steve Gohouri - Gary Caldwell - Antolín Alcaraz - Maynor Figueroa

Mohamed Diamé - Hendry Thomas

Tom Cleverley - James McArthur - Charles N’Zogbia

Hugo Rodallega

 

Man to watch: Tom Cleverley

 

-----------------------------------------

 

Arsenal news:

Cesc Fábregas må stå over denne etter å ha pådratt seg sitt femte gule kort for sesongen mot Chelsea, men ellers er det ingen nye skader i Arsenal-leiren. Thomas Vermaelen, Manuel Almunia og Kieran Gibbs er fortsatt ute. Wenger vil sannsynligvis rotere litt på laget, i og med at forrige kamp ble spilt kun to dager før denne.

 

Forventet startoppstilling:

 

Lukasz Fabianski

Bacary Sagna - Sebastién Squillaci - Johan Djourou - Gaël Clichy

Abou Diaby - Alex Song - Jack Wilshere

Theo Walcott - Marouane Chamakh - Andrei Arshavin

 

Man to watch: Theo Walcott

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være ærlig så håper jeg egentlig ikke at Arshavin spiller i denne kampen. Rett og slett fordi jeg føler vi spiller med 10 mann når han er på banen og ikke bidrar. Hadde vi dog fått se han som erstatter for Fabregas i Cesc rollen med Rosicky på kanten så vil jeg gjerne se han. Han kommer mye mer til rette i midten og har ikke det samme defensive ansvaret som han har på kanten.

 

Szczesny

 

Sagna - Squillaci - Koscielny - Clichy

 

Song - Diaby

 

Walcott - Arshavin - Rosicky

 

Chamakh

 

Djourou spares for å være klar mot Birmingham borte og Shitty hjemme. Wilshere spares og Diaby får spilletid, det samme med Nasri og Rosicky. Walcott kan gjerne tas av etter 60 minutter slik at han er forholdsvis frisk mot Birmingham og kan komme inn som innbytter hvis vi trenger et mål.

Lenke til kommentar

Tror ikke dette er kampen vi går seirende ut med mange mål. Håper for en gangs skyld at gutta nullstiller seg og leverer en ny kamp igjen. Har fort hatt en tendens for å falle litt sammen etter gode matcher. Håper Wenger gir Arshavin og Rosicky spille fra start, begge er skadefrie og spilte ikke stort mot Chelsea. Defensivt er jeg usikker på om vi trenger bytter.

 

Dette er kampen jeg gjerne ville sett JET og kanskje en annen som banker litt på førstelagsdøra. Jeg er klar over en bred stall, bredere enn på lenge, men tror dette er en kamp hvor det verken er risikabelt eller dumt å bruke disse.

 

Edit: Så ikke innlegget til Mavado før nå. Tror også Arshavin kunne passet den rollen, og helt enig i det du sier defensivt.

Endret av Elastico
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er faktisk redd foran denne kampen. Vi har en tendens til å svinge i prestasjonene. Dette er en helt ny kamp, og vi får ingen hjelp fra Chelsea kampen. Jeg har ikke kontroll på hvordan forholdene på DW stadium er, men det er ingen tvil om at Manchester United spilte på forferdelige forhold igår. I Birmingham. Skulle gressmatta være så dårlig tror jeg det ødelegger mye av vårt spill. Uansett, så burde det være 3 poeng. Å hente 2 poeng på Manchester ville vært helt fantastisk. Skal vi kjempe om ligagullet må vi benytte slike muligheter.

Lenke til kommentar

Pisset på og pisset på, ja, det er lov å være happy TS. Ett lag i dårlig form uansett, er ikke det ''samme'' laget.

 

Jeg så kampen deres i går, og det var bare Walcott sitt og Song sitt jeg synes det var klasse over. Nr. 2 var 3-4 tabber av de blå: Malouda feilpasning, Ivanvovic taper en duell, sjeldent, Cech glipper ballen, så kunne vel en av Chelsea-spillerne prøvd å blokkert eller gått i mot enn å stå og se på. Men for all del, en god kamp av dere :-)

 

Tror dere vinner her mot Wigan. Men ingen lag er ''enkle'' å slå.

 

Tipper 0-3 til dere.

Lenke til kommentar

2 av 3 klassemål er noe vi er veldig godt fornøyd med. Virker som det er dårlig. Mål nr. 2 høres ut som verdens verste drittmål med dine ord. Vi vant ballen, satte fart, kom overtall og scoret. Jeg er enig i at Chelsea gjorde feil, men synes presset dog var bra, og med på å utløse hva som hendte. Deilig at også vi kan score på sånne, og være effektive i blant også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen gutta, sitter i Egypt uten mulighet for å se kamp. Jeg gikk glipp av chelsea-kampen. Jeg løp febrilsk rundt i byen og leita etter en cafe som viste den. Tok til slutt kontroll over recieveren på en cafe, men fant ingen kanaler med kampen. Måtte tilslutt nøye meg med SMS fra søster, satt på lugaren i mørket og knuget telefonen i hånda. Uansett, nå er jeg på et hotell med internett. Noen som vet om en stream (kan godt være betal-tv) som funker? Jeg har tv2sumo, men det funker ikke fra utlandet. Hjelp en med-gooner i nød. Please.

Lenke til kommentar

Faen gutta, sitter i Egypt uten mulighet for å se kamp. Jeg gikk glipp av chelsea-kampen. Jeg løp febrilsk rundt i byen og leita etter en cafe som viste den. Tok til slutt kontroll over recieveren på en cafe, men fant ingen kanaler med kampen. Måtte tilslutt nøye meg med SMS fra søster, satt på lugaren i mørket og knuget telefonen i hånda. Uansett, nå er jeg på et hotell med internett. Noen som vet om en stream (kan godt være betal-tv) som funker? Jeg har tv2sumo, men det funker ikke fra utlandet. Hjelp en med-gooner i nød. Please.

 

Uerfaren som jeg er, spesielt på stream kan jeg meddele at Rojadirecta har hjulpet meg med fine bilder ved spesielle anledninger. Vet om andre som har mange problemer med den, men også Firstrow har funket bra. Ellers er jo Unibet det klart beste om du har bruker der, om de viser den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, dere er gode effektive. Chelsea er elendige for tiden. Men det virker som dere er happy fordi det er Chelsea. Chelsea spilte nå på nivå med Bryne, hadde det vært Bryne dere spilte mot, hadde dere vært like happy da?

Heier du på Chelsea fortsatt da? Jeg trodde du skulle rotere litt nå som RublerFC hadde slutta å ta seiere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Uerfaren som jeg er, spesielt på stream kan jeg meddele at Rojadirecta har hjulpet meg med fine bilder ved spesielle anledninger. Vet om andre som har mange problemer med den, men også Firstrow har funket bra. Ellers er jo Unibet det klart beste om du har bruker der, om de viser den.

 

Pleier Unibet å vise sånt? Herlig, skal sjekke det ut. Har flere alternativer nå. Håper det blir stemning her i hotell-lobbyen!

Lenke til kommentar

 

Uerfaren som jeg er, spesielt på stream kan jeg meddele at Rojadirecta har hjulpet meg med fine bilder ved spesielle anledninger. Vet om andre som har mange problemer med den, men også Firstrow har funket bra. Ellers er jo Unibet det klart beste om du har bruker der, om de viser den.

 

Pleier Unibet å vise sånt? Herlig, skal sjekke det ut. Har flere alternativer nå. Håper det blir stemning her i hotell-lobbyen!

 

Ja! Unibet viser kamper ofte. Heldig som jeg er sender de ofte når jeg er borte. Om de viser er dette den soleklart beste løsningen. Håper du får nyte litt champagne-fotball!

 

Edit:

Yamas! eller Wendelinho da..

Skulle vi ikke være fornøyd med å slå Chelsea? :no:

Endret av Elastico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...