Gå til innhold

for gammel for studier?


arsenal82

Anbefalte innlegg

Ønsker å kansje ta en master grad i ingeniørfag til neste år fordi jeg ikke jobber med det jeg ønsker i mitt nåvarende jobb.Har en Bachelor fra før av.

Har fylt 28, men lurer egentlig på om jeg begynner å bloi for gammel for studier.

Når jeg blir ferdig er jeg 30, er det for gammelt mtp at jeg starter i et felt som helt uten erfaring??Tenker mest på jvordan det blir å søke jobb som 30 åring i et felt jeg kun har utdanning i, men ingen erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med forrige taler, det blir aldri for seint.

 

Har merket meg at eldre studenter sliter med studieteknikken, og muligens det faktum at læring blir generelt vanskeligere jo eldre du blir, men da tenker jeg på mennesker rundt de 40, og oppover. Du er jo en ungfole i en slik sammenheng.

 

Spesielt når det er snakk om en master og, så vil jeg tro du ikke skiller deg det grann ut aldersmessig. To år ekstra på studiebenken for å ha en lykkeligere jobbtilværelse de neste 35 er ingenting. Kjør på!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg studerer selv, men jeg er bare 21 så mine erfaringer er kanskje ikke så relevante. Dog kjenner jeg et par som er en del eldre enn meg og studerer, i fjor ble jeg kjent med en som var 28 og skulle starte som første årsstudent, han holder på enda og klarer seg fint. I år begynte det en som hadde litt utdanning fra før, men som ville ta litt mer. Han var gift og over 30.

 

Så nei, forsent er det aldri.

Lenke til kommentar

Ønsker å kansje ta en master grad i ingeniørfag til neste år fordi jeg ikke jobber med det jeg ønsker i mitt nåvarende jobb.Har en Bachelor fra før av.

Har fylt 28, men lurer egentlig på om jeg begynner å bloi for gammel for studier.

Når jeg blir ferdig er jeg 30, er det for gammelt mtp at jeg starter i et felt som helt uten erfaring??Tenker mest på jvordan det blir å søke jobb som 30 åring i et felt jeg kun har utdanning i, men ingen erfaring?

Jeg tok Forskurs til ingeniørutdanning ved UIA og vi hadde en på 48 sammen med oss. Og jeg har hørt om folk i femtiårene gå tilbake på skolen eller bygge på til en master. 28 er ikke akkurat gammelt;)

 

Og jeg tror de fleste arbeidsgivere vil sette pris på at du har livserfaring og arbeidserfaring samtidig som du har en rykende fersk grad.

Endret av frankhaugen
Lenke til kommentar

Ønsker å kansje ta en master grad i ingeniørfag til neste år fordi jeg ikke jobber med det jeg ønsker i mitt nåvarende jobb.Har en Bachelor fra før av.

Har fylt 28, men lurer egentlig på om jeg begynner å bloi for gammel for studier.

Når jeg blir ferdig er jeg 30, er det for gammelt mtp at jeg starter i et felt som helt uten erfaring??Tenker mest på jvordan det blir å søke jobb som 30 åring i et felt jeg kun har utdanning i, men ingen erfaring?

 

Hei.

 

Er nesten i samme situasjon som deg, er 27 å skal begynne først nå på forkurs.ing , jeg ser meg ikke som gammal eller no, så er ikke for sent nei for deg bare å peise på det! Å som mange sier her inne allerede ikke tenk på alderen!

Lenke til kommentar

Ønsker å kansje ta en master grad i ingeniørfag til neste år fordi jeg ikke jobber med det jeg ønsker i mitt nåvarende jobb.Har en Bachelor fra før av.

Har fylt 28, men lurer egentlig på om jeg begynner å bloi for gammel for studier.

Når jeg blir ferdig er jeg 30, er det for gammelt mtp at jeg starter i et felt som helt uten erfaring??Tenker mest på jvordan det blir å søke jobb som 30 åring i et felt jeg kun har utdanning i, men ingen erfaring?

Jeg tok Forskurs til ingeniørutdanning ved UIA og vi hadde en på 48 sammen med oss. Og jeg har hørt om folk i femtiårene gå tilbake på skolen eller bygge på til en master. 28 er ikke akkurat gammelt;)

 

Og jeg tror de fleste arbeidsgivere vil sette pris på at du har livserfaring og arbeidserfaring samtidig som du har en rykende fersk grad.

 

Jeg ønsker faktisk å starte på Master i ingeniøfag ved UiA, nærmere sagt master i mekatronikk.

Hvordan er miøjøet ved UiA forresten?

Lenke til kommentar

En god venn av meg startet på ny bachelor i alder av 28. Han sier det er uvandt å måtte fokusere så mye på enkeltting, men at det alt i alt er fint å bruke hjernen. Han føler seg ikke for gammel, men han har påpekt at mange i klassen hans er veldig unge - han sikter til at de er lite fokusert og holder på som tenåringer normalt gjør.

 

Kjenner en del som jobber med rekruttering, av hva jeg forstår på de er det aldri negativt at man bestemmer seg for videreutvikling etter noen år i arbeid. Det viser heller at du har forståelse for hva du vil spesialisere deg i.

 

Til sist kan det være lurt å snakke med din nåværende arbeidsgiver om saken. Kanskje de er interessert i å øke din kompetanse og lar deg ta deler av studiet lønnet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ønsker å kansje ta en master grad i ingeniørfag til neste år fordi jeg ikke jobber med det jeg ønsker i mitt nåvarende jobb.Har en Bachelor fra før av.

Har fylt 28, men lurer egentlig på om jeg begynner å bloi for gammel for studier.

Når jeg blir ferdig er jeg 30, er det for gammelt mtp at jeg starter i et felt som helt uten erfaring??Tenker mest på jvordan det blir å søke jobb som 30 åring i et felt jeg kun har utdanning i, men ingen erfaring?

Jeg tok Forskurs til ingeniørutdanning ved UIA og vi hadde en på 48 sammen med oss. Og jeg har hørt om folk i femtiårene gå tilbake på skolen eller bygge på til en master. 28 er ikke akkurat gammelt;)

 

Og jeg tror de fleste arbeidsgivere vil sette pris på at du har livserfaring og arbeidserfaring samtidig som du har en rykende fersk grad.

 

Jeg ønsker faktisk å starte på Master i ingeniøfag ved UiA, nærmere sagt master i mekatronikk.

Hvordan er miøjøet ved UiA forresten?

UiA er ypperlig, det er mye aktiviteter, både med og uten alkohol. Og de foreleserne jeg hadde med å gjøre var genuint interessert i å stimmulere studentene til å yte maksimalt. Eneste er at man må være tidlig ute med å finne hybel, for det kan være et mareritt å finne på høsten, med mindre du kan pendle. Så UiA kan jeg absolutt anbefale. Og jeg har inntrykket av at alle ingeniørlinjene jobber MYE opp mot bedrifter slik at man får en real-life innsetting i fagrettningen og man får mulighten til nettverksbygging, som er bra når man skal starte en karriere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...